My Annoying Encik Tengku

My Annoying Encik Tengku

39.2K Reads 1.6K Votes 9 Part Story
Emylia Syazira By emyliasyazira Updated May 25

[Tengku Zahril Adam]
Sudah sebulan menamatkan pelajarannya di London namun masih berkeras tidak mahu berkerja dengan ayahnya, seorang usahawan yang berjaya dan kaya. Zahril Adam inginkan kebebasan dan mahu membalas dendam terhadap abangnya sendiri, Tengku Zarul Aiman. Setiausahanya dijadikan girlfriend sementara untuk membatalkan rancangan bondanya yang ingin menjodohkannya dengan Nadia Emilda, perempuan gedik yang  hanya mahu mempermainkan lelaki. 

[Zahra Alisya]
Seorang gadis yang berkebolehan dan ingin berjaya dalam kerjayanya namun hidupnya berubah apabila terpaksa menjadi setiausaha sementara kepasa anak bossnya yang sangat kerek dan ego. Harapannya untuk bersama abang angkatnya, Hairi Zakwan musnah apabila dia terpaksa berkahwin dengan Zahril. Kebahgiaannya hilang sekelip mata apabila tidak dapat bersama orang tersayang ditambah lagi Zahril yang berterusan menyalahkan dirinya.

Awak ni dah kenapa? Kejap macam sayang, ambil berat tapi kejap lagi marah-marah saya sebab Abang Ayie. Apa masalah awak? Awak suka saya ek? -ZahraAlisya-

Tak payah la nak Abang Ayie sangat. Setakat Abang Ayie kau tu, apa lah sangat nak dibandingkan dengan aku sebab tu kau nak sangat kahwin dengan aku. -ZahrilAdam-

Di saat hati Zahra mula berpaut pada Zahril, kemunculan Feesya menjadi penghalang untuk Zahra terus mencintai Zahril. Zahra mula dihimpit rasa bersalah apabila mengetahui perkara sebenar.

No comments listed yet.