MUSUHKU SUAMIKU

MUSUHKU SUAMIKU

36K Reads 1.4K Votes 16 Part Story
Ly By nrshlly Updated Nov 29

tanpa rela dan terpaksa, Lysa Lafisya terpaksa menerima hakikat yang musuhnya, Rafeeqi, sudah bergelar suami kepadanya. Mahu ataupun tidak, dia terpaksa akur dengan kehendak takdir walaupun dia pasti dan yakin ada dalang disebalik apa yang menimpanya.
  
  "Hei, perempuan! Apa yang kau letak dalam minuman aku? Macam mana aku boleh ada dalam bilik kau? Kau memang nak perangkap aku kan? Apa motif kau, hah? Kau nak harta aku? Huh, dasar anak yatim piatu. Lesbian pulak tu!"
  
  Itu tuduhan Rafeeqi terhadap Lysa Lafisya. Pedih memang pedih. Tapi, siapa dia mahu menegak benang yang basah? Beribu kali dia cuba meyakinkan Rafeeqi sekalipun, pasti lelaki itu tidak mempercayainya. Sungguh, itu fitnah! Tapi, dia hilang punca untuk membuktikan.
  
  "Hisy, tengok ni apa kau dah buat? Habis tercabut selendang aku. Baju aku pun dah basah."
  
  Saban hari duduk bersama, perang tetap perang, namun sudah ada selingan tawa dan bicara lembut. Hubungan yang dulunya dingin, perlahan-lahan bertukar mesra. Ikatan persahabatan diikat. Namun, sampai bila? Dalam diam, hati sudah ada benih cinta.
  
  Selama mana hubungan persahabatan itu akan dikekalkan? Apakah perhubungan itu akan bertukar? Hati siapa yang bakal ada benih cinta? Berantakan atau bahagiakan hubungan yang diikat? Adakah musuh akan kekal jadi musuh? Atau, musuh akan bertukar menjadi suami yang benar-benar suami?
  
  karya Zuera Rasiddin

dayakbloods dayakbloods Nov 09
Tak guna rafeeqi ni!  Ingatkan gentle sangat tadi .aku sumpah Kau jadi kodokk