Gengster Terguris

Gengster Terguris

117K Reads 5.4K Votes 109 Part Story
H.M By Polkadot_Adwa Completed

Alif Danial @ AD
Kerana keluarga, dia berubah. Hati mana tak terguris melihat keluarga sudah musnah. Melihatnya ibunya bermesraan dengan lelaki lain di hotel. Ayahnya berfoya-foya-foya dengan wanita muda di club. Dan adiknya, sudah lama melarikan diri kerana tidak tahan dengan keluarga sendiri. Dicurangi dengan kekasih dan kawan yang sanggup menikamnya dari belakang.Sejak itu, dia mula berjinak dengan dunia gengster. Baginya, cinta dan kasih sayang itu tak perlu ada dalam dirinya. Kehadiran Dayah membuat hatinya keliru. Kembali mendekatnya dengan kasih yang sangat dia rindu dan sayang yang dia cari...tapi dia tak nak tersakiti lagi...

Dayah
Hanya kerana ingin ingin menyambung pelajaran, dia terpaksa berhutang dengan Dato' Kamal. Sekarang dia perlu membayar hutang beribu-ribu atau berkahwin dengan Dato' Kamal. Baginya, berkahwin sama dengan dia mengulang cerita ayahnya.  Kehadiran AD membantunya menyelesai masalah malah turut membuat hatinya bergetar.

"AD..aku nak kau dan Farid jaga pompuan ni..jangan biar dia lari..Dato' dah janji nak bayar tinggi kita kalau tak terlepas sampai tarikh nikah dorang. Aku percayakan kau.." kata Johnny.

"Ok...Janji bayar.." kata AD.

"Aku tak mau kahwin  dengan orang tua kerepot tu... hangpa paham bahasa dak ?? Dah la tua, miang,gemok.... aku tak mau la kawin dengan dia...lepaskan aku !!! Jangan sampai aku repot polis... !!! " Dayah menjerit dengan loghat Kedahnya.

AD berkata " Eh, makcik...diam...!!! Jangan sampai aku selotape mulut kau. Bising tau tak ?? Tak payah nak loghat utara sangat kat sini. Buruk.. !! "

Tolong aku.. -AD
Tolong apa ? -Dayah
Tolong diam..- AD.

Pergaduhan itulah merapatkan mereka.

Muncul Haikal kawan lama Dayah ketika menyambung belajar di  Australia dulu. Dia menawarkan pekerjaan dan hatinya untuk Dayah. 

Aku tolong kau cari kerja sebab kau kawan aku Dayah. Ada lagi satu tempat kosong untuk  kau kerja.. - Haikal.
Dekat mana ? - Dayah
Sini.. - Haikal menunjukkan hatinya.

Apa kesudahan GT ?? Kena baca.  :)

No comments listed yet.