NEW: Introducing Tap. Addictive chat stories for your 📲 Now in 10 languages
DOWNLOAD NOW!
BUAYA - sebuah novel AJ Abdullah

BUAYA - sebuah novel AJ Abdullah

39.5K Reads 874 Votes 14 Part Story
Buku Fixi By BukuFixi Completed

"Kau mungkin tak tahu atau pura-pura tak tahu tapi kau perlu akui yang dunia ni bukan rumah untuk manusia sahaja. Ada makhluk lain yang berkongsi tempat ini bersama-sama kita. Rata-rata manusia tak perasan sebab secara luaran, mereka semua tampak sama. Ada antara mereka yang perlukan darah daripada makhluk lain untuk kekal hidup. Ada yang terpaksa berubah bentuk menjadi sesuatu yang cukup ganas setiap kali bulan penuh. Malah ada banyak kumpulan makhluk-makhluk lain di luar sana yang tak akan terlintas langsung dalam otak manusia. Makhluk yang selama ini kau fikir hanya wujud dalam fantasi rupa-rupanya pernah bersekolah dengan kau, salah seorang daripada bekas majikan kau atau mungkin sesiapa sahaja. Namun disebabkan luaran mereka nampak sama, jadi tak sesiapapun yang ambil peduli. Dan sekarang kau dah tahu tentang kewujudan kami. Kami bangsa buaya.."

AnwarJunichi AnwarJunichi Jun 06, 2016
Saya okey je dengan intro cerita ni. Stail ayat panjang2 pun saya biasa buat.
jasMineMj jasMineMj Oct 08, 2016
Cerita Fixi begini kita jangan terlalu taksub nak mengomen.. baca dulu.. cantumkan idea baru hadam.. tahniah penulis jalan crita menarik dan tak pernah terpikir ada manusia jelmaan buaya.. tok nang mitos org kching lah.. Tp kira ok la drp dsogok dgn bygn edward cullen jak2. tq
OrangeNaruto OrangeNaruto Jan 16, 2016
Xpaham...pening..terlalu byk huraian... adam ka yana... konfius saya...
shidaariffin shidaariffin Dec 22, 2015
MALAS OOO NK BACA INTRO....melerek n  cerita skit tp  ayat merapek pjg
EzharMustapa EzharMustapa Nov 14, 2015
Intro terlalu meleret bro. Ayat pun tertalu panjang. Jenuh nak hadam satu-satu ayat tu.
aj_abdullah aj_abdullah Oct 30, 2015
Hi sidisyam.  Saya penulis novel ni.  Terima kasih sebab komen dan harap-harap 'along' pun suka gak.