Malam

Malam

7.9K Reads 188 Votes 3 Part Story
Aimijane By Aimijane Completed

Azan manghrib berkumandang.

"Ali !!! Sembahyang nak. Pergi mandi dulu, baru sembahyang. Cepat ! Dah azan !" Arahan mak Ali.

"Ok mak." 

Setelah Ali selesai solat maghrib dan baca doa, dia terus bangun nak ke ruang tamu untuk cek smartphone.

"Aikk Ali ? Kau dah lupa ke malam ni malam apa?" Nada suara mak agak tegas ketika soalan di ajukan.

Dengan cepat si Ali tu ambil smartphone dia dan terus cek kalendar.

"Alamak...! Malam jumaat lah ! Sorry mak... Ali terlupa. Fuhh nasib baik mak tanye. Hehe kalau tak, memang tak baca lah Yaasin malam ni."

Sudah menjadi rutin yang wajib dalam keluarga Ali yang mereka sekeluarga kena baca surah Yaasin pada setiap malam jumaat sesudah selesai solat maghrib.

Selesai bacaan surah Yaasin dan doa, Ali terus buka smartphone dan melayan youtube.

"Hish. Bising lah diorang ni, tengok tv pun riuh, dah macam pasar malam je aku tengok. Mak...! Ali nak ke dapur tau. Bising la kat depan ni, tak fokus orang dibuatnya tau."

"Kau dah kenapa? Apa yang tak fokus...

No comments listed yet.