KISAH BENAR : Kisah Pengalaman Sendiri

KISAH BENAR : Kisah Pengalaman Sendiri

33.5K Reads 1.5K Votes 11 Part Story
shyarina By shyarina Updated Nov 15

Kisah ni terjadi masa dekat rumah lamaku di Ampang. Mak aku selalu pesan supaya jangan baca buku kuat-kuat, nanti ada 'orang ketuk tingkap. Tapi, biasalah budak kecil, mana nak makan saman. Makin dilarang, makin dia nak buat.

Nak dijadikan cerita, suatu hari masa mak dan nenek aku tengah tengok tv dekat ruang tamu, aku duduk dalam bilik sorang-sorang sambil baca kamus gambar. Makin lama, makin kuat aku baca.

"Ayam! Kambing! Lembu! " kuat suara aku macam tengah menghafal nak masuk exam. 

Mak aku kat ruang tamu dah 'sound' suruh perlahankan suara tu tapi aku buat pekak je.

Tiba-tiba terdengar macam ada orang ketuk tingkap bilik betul-betul sebelah aku. Ketukan dia seiring dengan suara aku. Bila aku bersuara, die ketuk. Bila aku diam, dia senyap.

Memang meremang bulu roma aku masa tu. Ada juga macam satu semangat nak tengok 'siapa' yang gatal ketuk tingkap rumah orang malam-malam buta tapi bila pegang langsir je rasa seram sejuk dia sampai ke tulang. 

Untuk mengelakkan untuk nampak ...

AfiqRusli AfiqRusli Feb 13
Masukkn unsur kejutan, klau boleh kejutan yg pembace x tersangka
Mak aku sllu pesan dulu, kalau berborak time tido mlm jgn berbisik sbb nnti akan ada suar ikut berbisik..
HotPink_Nur HotPink_Nur Jun 19
Sorry tanya . Hijab author terbuka ke ? Atau , sekali sekala je ternampak ?
AfiqRusli AfiqRusli Feb 13
Masukkn unsur kejutan, klau boleh kejutan yg pembace x tersangka
cyskuin cyskuin Feb 07
dh slalu sngt dh dgr bnda tu ketuk tngkap ni. so moree plis . ketuk kuali ka hhaha
NurulIV NurulIV Nov 22, 2015
aku pun pernah alami sama . ayah aku dgn kawan aku rilek je sembang kt luar rumah . padahal kat sebelah dorg ada  dua ekor pocong tercegat situ.. aku hairan.. :3 amende tu ? Aku buat tak tahu je.. LOL