Sumpah Sundal Sutinah

Sumpah Sundal Sutinah

84.5K Reads 4.2K Votes 23 Part Story
Dhieya Adlynna By dhieyaAdlynna Updated Nov 21, 2016

"Roh orang yang sudah mati, jangan diseru!"

BLURB -  (buat pertama kalinya penulis tepek blurb. Sebelum ni tanpa blurb, tapi kalian tetap gigih tunggu tiap bab. Terharu!!!)

"Roh orang yang sudah mati, jangan diseru!"

Setiap warga Hospital Prima tahu sebaris nama ini. Kisahnya, sentiasa diceritakan dari satu mulut ke mulut lain. Kononnya Sutinah sudah menghantui Hospital Prima sejak 20 tahun dulu. Sehinggalah mereka semua dikejutkan dengan kejadian pelik. Seorang demi seorang dijumpai mati dalam keadaan mengerikan. Lebih mencurigakan, apabila pihak pentadbiran menyembunyikan punca sebenar kejadian itu sehingga mencetuskan rasa takut di kalangan warga Hospital Prima. Nabila seorang jururawat di hospital itu mula merungkai kejadian ngeri di sebalik gangguan Sutinah.

Apa sebenarnya sedang berlaku? Benarkah ia ada kaitan dengan Sutinah? Ataupun, mungkin juga Hospital Prima sudah terkena sumpah sundal Sutinah.

"Kau beruntung, sebab tak perlu nampak benda tak sepatutnya." ~ Bunga

"Tapi... tetap nampak kerusi malas yang tiba-tiba sahaja bergerak sendiri. Saya rasa... itu lagi seram..." ~ Nabila

"Aku bukan apa Bella. Aku takut... aku takut! Kalau-kalau nanti aku pula yang akan menjadi mangsa seterusnya..." ~ Tina


*Bab Akhir untuk siaran wattpad sudah ada. InsyaALLAH, kalau ada rezeki akan ada versi cetak #sumpahSutinah.  Sama-sama doakannya ya. 

Terima kasih juta-juta lemon pada korang yang sentiasa ikuti citer ini. Segala kekurangan itu semua datang dari saya. Mohon maaf andai ada tersalah kata sepanjang bersiaran di sini.

-smolchim -smolchim Jul 23, 2016
Wow citer ni buat saya meremang masa mula-mula bace
                              
                              Huhuh seram
norienelnisha norienelnisha Apr 24, 2016
Cerita ni tak betul kan? Hahaha seram sejuk la when baca. Sampai tak sebut nama dia hahahahahaha
aswaty aswaty Aug 12, 2016
Klu cite gini biasa baca siang je ....mlm?sorry beb..x tido la jwpnye
- - Jan 12, 2016
sutinah tu kan.. nama cikgu bm sekolah saya. serius garang. dari jauh dah boleh dengar suara dia. haih :3
- - Jan 12, 2016
sutinah tu kan.. nama cikgu bm sekolah saya. serius garang. dari jauh dah boleh dengar suara dia. haih :3
- - Jan 12, 2016
cukup benci orang yang suka tanya 'kenapa... kenapa...." hugh