NEW: Introducing Tap. Addictive chat stories for your 📲 Now in 10 languages
DOWNLOAD NOW!
Assalamu'alaikum,cinta!

Assalamu'alaikum,cinta!

43.5K Reads 2.1K Votes 19 Part Story
mrs_NiceCool By mrs_NiceCool Updated Nov 29, 2016

"Ayah,saya tak terlalu muda ke?"
Khairunnisa' Ainul Aisyah..Gadis sopan,dengar kata dan patuh setiap perintah Tuhan dan orang tuanya...Orang tuanya cuba untuk menjodohkannya pada usia 16 tahun..cukup membuatkan fikiran gadis manis berjilbab ini bercelaru...
"Saya tak kisah untuk kahwin tapi abi dengan umi yakin ke saya boleh menjadi ketua keluarga yang baik?"
Mohammad Khairi Akmal..seorang lelaki muda tapi matang dalam setiap keputusannya..Cukup muda untuk menjadi ketua keluarga pada usia 18..
"Betul ke Abang Khairi dah nak kahwin?Dengan siapa?Bukan sepatutnya dia kahwin ngan Alia ke?Mak!!mana aci!Alia penat2 ngorat dia last-last dia kahwin ngan orang lain!Mak Ucu tu betul la tak suka kat Alia.."
Nurin Alia,sepupu Khairi yang menaruh perasaan sejak dulu lagi terhadap Khairi...
"Betul ke keputusan kita ni bang?"
"Abang tau apa yang terbaik untuk Aisyah!"

Mampu ke perkahwinan tanpa cinta dan perkenalan ini kekal selamanya?

NurShahirahZulkhalil NurShahirahZulkhalil Jun 10, 2015
ehh thanawi bkn ke utk form4.sbb skolh sy thanawi utk form4..form5 just SPM je..awk slh phm tu
mrs_NiceCool mrs_NiceCool Apr 14, 2015
@fiqacute93 kawan saya kata thanawi ting. 5..smu ting.4..klu ada sijil smu dah tak payah pergi khursus kahwin.
mrs_NiceCool mrs_NiceCool Apr 14, 2015
@fiqacute93 maaflah yg tu saya tak sure sangat sebb budak sekolah arab biasa jer..
mrs_NiceCool mrs_NiceCool Apr 14, 2015
@fiqacute93 haha..maaflah saya x berapa nak ingat so main hentam jer..
mrs_NiceCool mrs_NiceCool Apr 14, 2015
ooo..smu sama dengan sma maksudnya sijil menengah ugama..kalau dekat Kelantan dipanggil smu...klu dekat luar Kelantan orang panggil SMA
mrs_NiceCool mrs_NiceCool Mar 28, 2015
maaf..x der kena mengena ngan dia...kan saya dah tulis sebenarnya sya nk buat watak lelaki tu 18 tahun..