Khadijah Untuk Muhammad

Khadijah Untuk Muhammad

128K Reads 2K Votes 7 Part Story
AksaraDanKopi By AK_Raffhan Updated 2 days ago

Muka depan dibuat oleh @EllyaEllfiya. Terima kasih!

[TAMAT]

Cerita cinta klise. Rekaan semata-mata. Tidak ada kena mengena dengan yang hidup mahupun yang telah meninggal dunia.

Bukan cerita spiritual. Sebahagian cerita dihapus untuk proses penilaian.

"Pernah tak saya bagitahu awak? Selain mama dan Qaseh, awak satu-satunya perempuan yang paling saya sayang?" -Muhammad.

"Awak bohong! Ini ke maksud sayang awak? Dengan lepaskan saya pergi dari hidup awak?" -Khadijah.

"Saya cuma nak tengok Khadijah bahagia. Kalau memang bukan saya bahagia Khadijah tak apalah, biarlah saya undur diri." -Seseorang.

* * * * * * * * * *

Pertemuan terjadi tanpa diduga. Ikatan terbina tanpa kerelaan. Cinta berputik tanpa dipinta. Masa lalu hadir merenggut bahagia. Akankah ada jalan untuk mereka bersatu selamanya?

  • iskandar
  • keluarga
  • khadijah
  • masalalu
  • muhammad
  • perkahwinan
  • persahabatan
  • sedih
  • setia
  • suamiisteri
  • syed
  • terluka
shxl_xhxh shxl_xhxh Jun 23, 2017
try ngak..dik ah tk baca lagy..tpy bnyk gak org bca cita nih @merahsusu
azlina1234 azlina1234 Jun 25, 2017
Dik ah ni mcm kenal lah...best sangat crite kite mnt...blehlah...nt kta bgitau gp family stries kite...
irah_caramia irah_caramia Dec 22, 2017
Saya first time bce cerite ni.my sis bagitahu cerita ni best plus sedih sesangat.so excited nk baca ni.hehe.
Mikaaeren Mikaaeren Feb 09
Wow... Lepas baca prolog dan seperti saya baca cerita baru. Berbeda sekali dengan sblmnya, Mika kira hanya direpost ternyata di remake? *eh
                              Oke kena baca lagi. Berharap tidak bnyak yg berubah, endingnya bisalah dirombak jadi happyending huhu. Semangat akak
CikLangit CikLangit Dec 21, 2017
cerita ni bukan dah habis ke?nak buat yang baru ke sambungannya?
Anna_AlFaqir Anna_AlFaqir Dec 22, 2017
Kak @aksaraDanKopi. Tau tak prolog ni macam kes saya sebulan lepas. 😂😂😂. Khadijah girl. Kita berfikiran sealiran. Kenapa perlu seksa diri mengharap orang yang tak sudi? Mari move on! #beraliharah #bukangengMuhammaddah