Pahlawan Lagenda (Memori hilang)

Pahlawan Lagenda (Memori hilang)

94.4K Reads 6.8K Votes 107 Part Story
eyka_aqua By eyka_aqua Completed

Sebuah bintang biru berkilau bak belian terletak di galaksi Rima Sakti. Nama bintang tersebut adalah Aqua kristal. Sebuah bintang yang aman dan harmoni dan ditintah oleh kerabat diraja. Bintang yang amat maju berlandaskan graviti.

Sebuah sekolah ditubuhkan bagi mendidik pahlawan-pahlawan atau kesaterian untuk berkhidmat pada pihak diraja. Sekolah ini mendidik mereka yang terpilih dengan ilmu dunia, ilmu sains, ilmu teknologi , ilmu magis dan ilmu pertahanan diri.

Sekolah ini menjadi saksi kumpulnya mereka-mereka yang dipenuhi rahsia. Mereka berkawan, ketawa, dan menjalankan misi bersama tanpa mengetahui rahsia tersembunyi.

Seseorang yang sedang lena hanya menanti diri membangkitkan semula tubuh. Seseorang yang membantu tanpa ketahui niat hati. Seseorang menghunus senjata demi janji. Seseorang berdarah mahal membunuh darah yang lebih mahal.

Mereka hidup sebagai teman!

-Cerita fantasi Bahasa Melayu-

-Original dari otak penulis eyka_aqua-

Cover illustration was credit to owner.

Terlalu bnyak penerangan tentang resepi masakan n benda yg kecil...rasanya bole skip psal penerangan resepi masakan tu...tp jalan cerita awk best n membuatkan sy tertungu. Untk eps seterusnya...jarang penulis buat cerita yg mcm nie...gudluck as a writer!
touch_name touch_name 6 days ago
Ungu dan hijau sama elemen erk?? Wow..mcm mna nk bezakn? 😂
eyka_aqua eyka_aqua May 18, 2015
@AskBug maksud awak 'telur' tu kan? hahaha.. silakan.. bnyk lg babak sy xcite.. teruskan membaca..
Azbaqiyah Azbaqiyah May 18, 2015
@eyka_aqua or panggil makhluk seruan or haiwan ghaib la.
                              
                              Tu pun saya nak masuk kan dlm citer saya.
                              
                              ^_^
eyka_aqua eyka_aqua May 18, 2015
sbnrnya betul lah tu.. tp dlm cite ni.. itu digelar 'haiwan buruan'.. nnty sy bt babak tu.. tnggu Arsh dgn kwn2 dpt misi..
Azbaqiyah Azbaqiyah May 18, 2015
Haha kan best if boleh bwk pet kat sek or pejabat. wait..
                              bkn pet...by right familiar...