NEW: Introducing Tap. Addictive chat stories for your 📲 Now in 10 languages
DOWNLOAD NOW!
Muda Muda Dah Nak Kahwin?

Muda Muda Dah Nak Kahwin?

133K Reads 4.6K Votes 30 Part Story
IzumieNora By snsbhn Completed

[Unedited] 

Tiada siapa yang tahu mereka berpasangan, termasuk kawan karib Nora. Nora dan Syakir kini lebih kerap berborak di talian melalui Whatsapp.  Guru sentiasa memanggil pelajar untuk membaca teks bukan?  Syakir panggil oleh guru pada masa yang sama menimbulkan usikan dari teman-temannya. Hingga sekarang mereka tidak tahu kenapa ada usikan sedangkan mereka tahu bahawa Nora dan Syakir hanya sekadar teman biasa.

  
  "Baiklah. Terima kasih Nora. Sekarang Syakir, sila sambung dari mana Nora henti membaca sebentar tadi" Cikgu Atiqah berkata.
  
  "Eppp" Kelas mereka terus menjadi kecoh, sebok menyakat si Nora dan Syakir.
  
Mereka berdua hanya boleh tersenyum sahaja, tidak tahu apa reaksi yang diingini rakan sekelas. 
  
  "Eh.. kenapa ni?Kasi lah cikgu join. Ada pasangan baru ke?" Cikgu Atiqah boleh meneka dari usikan mereka semua, " Nak kahwin jangan lupa jemput cikgu ya".
  
 Lalu kelas menjadi mangkin kecoh.
  
  'Aduh.. malunya..'
  
Mukanya kini bertukar menjadi kemerah-merahan. Dengan pantas Nora meletakkan kepalanya di  atas meja, mahu cover mukanya yang merah padam itu. Nasibnya baik dia duduk di kawasan belakang, maka tiada siapa yang nampak.
  
  
Lalu dia pun membetulkan cara duduknya dan kini berlakun seperti dia sedang menulis di bukunya. Tiba-tiba dia dapat merasakan renungan terhadap dirinya. Nora pun melihat ke arah tersebut. Bebola matanya mula membesar apabila dia sedar akan renungan Syakir yang tidak lama diikuti dengan senyuman manis buatnya. Nora melihat ke arah lain sebelum matanya mula mencari Syakir kembali. Kini, dia membalas senyuman Syakir, membuat Syakir terkejut dan gembira pada masa yang sama. Tetapi adakah ini semua akan kekal sehingga dewasa nanti?

nhakimah nhakimah Dec 11, 2015
Sekolah sy start kol 6.50. 6.40 dh kena ada lam kelas. So klau 7.28 tu dh kira cuak habis lah sebab tu kira dh nk habis satu masa dh hahhhhaha
MAQDIS-- MAQDIS-- May 01, 2015
yes im too. sya bru start mnulis gak. tp nk spm,stop dlu laa..hemmm sedih skit
MAQDIS-- MAQDIS-- May 01, 2015
no biggie :) rasa best kan mnulis klau buat nme heroin as nama pnulis sndiri..kuangkuang...mcm saya jg
MAQDIS-- MAQDIS-- May 01, 2015
hemmm,people right now dah turn utk suka yg funny part not rmnce lgi. so,teruskan.
snsbhn snsbhn Feb 21, 2015
@SariniIsmail aww thanks! harap awak akan continue baca dan beri pendapat ^^
fiqacute93 fiqacute93 Feb 19, 2015
start sekolah pukul 7.20pg tapi habis sekolah 3.20ptg. kalau ada koku @ sukan balik pukul 4.30 - 5.00ptg. penat juga lah saya dibuatnya. Tapi start 2011 pelajar sekolah start sekolah pukul 7.30pg dan balik pukul 2.40ptg dan hari rabu pulak pukul 3.30ptg. sebab tukar guru besar.huhu.