Muda Muda Dah Nak Kahwin?

Muda Muda Dah Nak Kahwin?

115K Reads 3.9K Votes 29 Part Story
IzumieNora By snsbhn Updated 6 days ago

Tiada sesiapa yang tahu mereka berpasangan, termasuk kawan karib Nora. Nora dan Syakir kini lebih kerap berchatting dan dipanggil oleh guru pada masa yang sama menimbulkan usikan dari teman-temannya. Hingga sekarang mereka tidak tahu kenapa ada usikan sedangkan mereka tahu bahawa Nora dan Syakir hanya sekadar teman biasa.
  
  Kini di dalam kelas, mereka semua menyambung kelas seperti biasa.
  
  "Baiklah. Terima kasih Nora. Sekarang Syakir, sila sambung dari mana Nora henti membaca sebentar tadi" Cikgu Atiqah berkata.
  
  "Eppp" Kelas mereka terus menjadi kecoh, sebok menyakat si Nora dan Syakir.
  
  Mereka berdua hanya boleh tersenyum sahaja, tidak tahu harus react atau buat apa.
  
  "Eh.. kenapa ni?Kasi lah cikgu join. Ada pasangan baru ke?" Cikgu Atiqah boleh meneka dari usikan mereka semua, " Nak kahwin jangan lupa jemput cikgu ya".
  
  Lalu kelas menjadi mangkin kecoh.
  
  'Aduh.. malunya..'
  
  Mukanya kini menukar jadi kemerah-merahan. Dengan pantas Nora meletakkan kepalanya di meja, mahu cover mukanya yang merah itu. Nasibnya baik dia duduk di belakang, jadi tiada yang nampak.
  
  Lalu dia pun membetulkan cara duduknya dan kini step tulis di bukunya. Tiba-tiba dia dapat merasakan seseorang sedang melihatnya. Nora pun melihat ke arah tersebut dan terlihat Syakir sedang melihatnya lalu memberi senyuman manis kepadanya. Nora pun lihat ke arah lain tetapi selepas beberapa saat, dia pun melihat ke arahnya lagi. Kini, dia membalas senyuman Syakir sebentar tadi, membuat Syakir terkejut dan gembira pada masa yang sama. Tetapi adakah ini semua akan kekal hingga mereka besar nanti?

nhakimah nhakimah Dec 11, 2015
Sekolah sy start kol 6.50. 6.40 dh kena ada lam kelas. So klau 7.28 tu dh kira cuak habis lah sebab tu kira dh nk habis satu masa dh hahhhhaha
MAQDIS-- MAQDIS-- May 01, 2015
yes im too. sya bru start mnulis gak. tp nk spm,stop dlu laa..hemmm sedih skit
MAQDIS-- MAQDIS-- May 01, 2015
no biggie :) rasa best kan mnulis klau buat nme heroin as nama pnulis sndiri..kuangkuang...mcm saya jg
MAQDIS-- MAQDIS-- May 01, 2015
hemmm,people right now dah turn utk suka yg funny part not rmnce lgi. so,teruskan.
snsbhn snsbhn Feb 21, 2015
@SariniIsmail aww thanks! harap awak akan continue baca dan beri pendapat ^^
fiqacute93 fiqacute93 Feb 19, 2015
start sekolah pukul 7.20pg tapi habis sekolah 3.20ptg. kalau ada koku @ sukan balik pukul 4.30 - 5.00ptg. penat juga lah saya dibuatnya. Tapi start 2011 pelajar sekolah start sekolah pukul 7.30pg dan balik pukul 2.40ptg dan hari rabu pulak pukul 3.30ptg. sebab tukar guru besar.huhu.