Wanita Khas Untuk Qarin

Wanita Khas Untuk Qarin

5.1K Reads 173 Votes 10 Part Story
Karyaseni | Penulisan2u By karyaseni2u Updated Jul 10

Tajuk: Wanita Khas Untuk Qarin
Penulis: Aimy Haniya
Penerbit: Penulisan2u
ISBN: 978-967-2102-98-4
Harga: RM30.00 (Semenanjung) // RM33.00 (Sabah & Sarawak)
Terbitan : Julai 2019

*******************

Awkward. Aku pun tak tahu kenapa aku rasa janggal sangat nak berdepan dengan Hanis. Sebab apa yang pernah berlaku antara aku dengan dia ke? Atau sebab dia pernah confess pada aku? Takkanlah. Kalau itu sebabnya, bukan sepatutnya Hanis yang berasa janggal? Kenapa aku tengok dia okey aje bergelak ketawa? Kenapa aku pula yang rasa serba tak kena ni? 

Duda. Sebab tak terima lamaran Hanis dulu dan kahwin dengan orang lain, sekarang ni gelaran terhormat itu yang aku sandang selepas bercerai dengan Suraya. Malu juga aku tapi aku tak menyesal sebab aku dikurniakan Qaseh, puteri comel buah hatiku. Hidup aku sama seperti orang lain sehinggalah secara kebetulan aku bertemu dengan seorang polis 'kerek' sewaktu aku sedang mencari kawan lama aku.

"Radio kereta ni boleh guna tak?" -Qarin
"Nak buat apa guna radio?" -Sofea
"Laaa... Bosan. Senyap sunyi. Tak tahulah kalau kau..." -Qarin
"It's fine. Dah banyak saya jumpa orang yang kurang adab ni. Biasalah tu. Tak apa, teruskan." -Sofea

Dia selalu buat aku bengang dan kerana dia, tak pasal-pasal aku terlibat sama dalam menyelesaikan misi mencari mangsa lemas. Dan dalam tak sedar juga, lepas satu kes, satu kes lain pula aku terlibat. Semuanya dengan dia. Dan tak sangka, dia boleh hantar mesej begini kepada aku.

Kita dating tengah hari nanti.

Kalau dah macam tu, aku rasa perlu untuk aku jalankan misi mencari 'Wanita Khas Untuk Qarin' untuk kebaikan Qaseh, anak aku. Hehehe...