Theodora Maisarah

Theodora Maisarah

43.8K Reads 2.1K Votes 47 Part Story
azuha By UngkuAzuha Updated 3 days ago

THEODORA MAISARAH.

Dia seorang gadis yang polos. Dia kaya, dia cantik, dia pandai. Semua memandang tinggi kepadanya. Tapi tidak bagi Theodora.

Gelaran Tan Sri pada bapanya sangat merimaskan dirinya. Orang sekeliling sering memandangnya tinggi. Dia cukup tidak suka akan itu. 'Semua orang sama. Hanya pangkat yang membezakan diantara langit atau bumi' ayat itu sering diungkapkan kepada orang yang sering memujinya.

Dia menyambung pelajarannya di dalam Malaysia. Tidak betah ingin berjauhan dengan keluarganya lagi. Cukup akan kehidupannya di kampung bersama neneknya ketika berumur 7 tahun hingga 15 tahun.

Hari yang dinantikan olehnya. Melaporkan diri di Univesiti. Allah telah atur dengan rapi. Saat dia mendapat panggilan bahawa kedua orang tuanya terlibat dalam kemalangan.

Hatinya luruh. Seakan tidak percaya dengan semua yang berlaku ini. Sekelip mata sahaja DIA mengambil nyawa kedua orang tuanya.

***

Theodora berjumpa 'lelaki' itu dilorong. Saat dia hampir dirogol oleh dua orang jantan yang tidak berakal.

Nasib tidak meyebelahinya saat Theodora tahu yang 'lelaki' yang menyelamatnya itu adalah ketua mafia.

Dia berkahwin dengan 'lelaki' yang menyelematkannya di lorong itu. Banyak benda yang ditempuh oleh mereka saat musuh arwah papanya itu kembali.










Saya tak pandai buat sinopsis. So just add my story in your reading list okeyh!

AMARAN! Jangan sesekali copy cerita saya balik! Ada otak kan? Ada akal kan? Lu fikir lah sendiri!