Tidur [SU]

Tidur [SU]

497 Reads 120 Votes 7 Part Story
. By Aqiff_ Updated Jul 02

Daez dan Yuana adalah orang yang berbeza.
Namun, nasib mereka sama. Kedua-dua insan ini langsung tidak mahu menerima realiti mereka.

Kalau boleh, mahu lari dari masalah!

  "Memang pun aku tak nak hidup. Kau ada masalah? Kau orang kaya lain cerita, nak apa semua dapat!"- Daez Mikael.

  "Aku tak nak, aku tak nak hidup macam ni! Aku tak nak..." -Yuana Evelyn-

Satu dimensi terbuka, satu kegembiraan tercipta. Dimensi yang hanya boleh dimasuki ketika tidur, jasad masih di atas katil namun roh telah pun menjejak ke dimensi itu. Tiada bebanan, tiada manusia yang akan pinggirkan, yang ada cuma pengembaraan yang terbentang sehinggalah mereka menjadi rapat. 

Pada mulanya masa tidur seimbang sahaja, enam jam sehari? Tetapi bolehkah lebih lama? 10 jam? Atau mungkin buat selamanya mereka lebih rela tidur dan tidak mahu menghadapi realiti? Tidur atau berjaga?

Tidur, biar fatamorgana menyelimuti.

"Daez, result exam awak makin teruk. Exam sebelum ni cikgu boleh terima awak merosot sedikit, tapi kali ini cukup melampau."

  "Nak jadi apa kau ni? Tidur je tahu, Yuana. Cuba kau cermin diri kau, kau makin tak terurus sejak dua menjalankan ni."

Tetapi... benarkah alam dimensi yang satu lagi itu hanya ada keseronokan?
Satu makhluk mula memburu mereka, nyawa mula dipertaruhkan. Kalah atau menang itu yang akan menentukan kehidupan mereka di dunia realiti. 

  "There's no way out, Daez!"

  "No Yuana. Kita, kita kena juga hadapi semua ni. Sampai bila kita nak lari dari masalah?"

Hasil kolaborasi @theDynna_ bersama-sama @Aqiff_

©No plagiarism

Start: 11 May
End:

  • adventure
  • aqiff
  • cerita
  • collaboration
  • fantasi
  • fantasy
  • kolaborasi
  • mimpi
  • pengembaraan
  • thedynna
  • tidur
  • wattys2018
ZahraHazel ZahraHazel May 11
Asal cerita ni best? Sipa yang buat ha, kau ke @theDynna_  hahaha
buatkan diri ini rasa lapar. dah la belum makan lagi. hahaha...
ZuweenAflee ZuweenAflee May 11
Aku dpt rasa hang bakal femes sbb ayat cantik kau susun.. doktor mmg pandai susun ayat.. then plot lawo.. maka dgn ini, beta bertintah supaya cepat2 update😂 lmao😂
Nice story. Sya tak tahu nak kesian dkt mana satu. Haha. Btw teruskan tulis citer nie tau sbb lain drpd lain😊