Bahasamalaysia Stories

33 Stories

KEJAM #Wattys2019 by KhairulAnuar2
#1
KEJAM #Wattys2019by Anuar Shah
"Kau rasa itu kejam?" tanya pemuda yang berbaju hitam dan berjeans biru lusuh itu kepada aku pada petang itu. "Apa? Kau tak rasa itu cukup kejam?" ak...
Kita Berbeza by qis_desmarets
#2
Kita Berbezaby Qis
Saat dua jiwa berlainan agama dan bangsa bertemu, hari-hari mereka bertelagah. "Ergh, bengap!" - Maria Kermila "What's bengap, anyway?" - Tristan Se...
MALAPETAKA by farisjamalFJ
#3
MALAPETAKAby farisjamalFJ
Negara dikejutkan dengan penemuan julangan cahaya ditengah-tengah Laut China Selatan. Pelantar minyak musnah dan meletup ditengah laut. Kapal kargo tiba-tiba hilang, kem...
INFINIT (Siri Vampire Infinit Pertama) by mcairolyakup
#4
INFINIT (Siri Vampire Infinit Pert...by M. Cairol Yakup
Amirul Azzim, seorang pembantu farmasi yang baru dua minggu bekerja di sebuah hospital, telah ditanda oleh seekor makhluk penghisap darah yang bernama Kai. Maklumat ini...
Putih by illifadli
#5
Putihby illiFadli
Himpunan cerita kontot (Certot) kisah masyarakat yang pelbagai warna digarap ringkas. Terima Kasih kerana sudi membaca.
Musim Hantu #Wattys2019 by KhairulAnuar2
#6
Musim Hantu #Wattys2019by Anuar Shah
Tiba lagi Musim Hantu, Musim yang ditunggu-tunggu, Oleh pawang, bomoh, pemburu, Yang ditakuti para hantu
Catatan Sederhana by Arnamee
#7
Catatan Sederhanaby Arnamee
Sekeliling kita adalah guru; yang mengajar tanpa jemu.
Puisi Pujuk Hati by Arnamee
#8
Puisi Pujuk Hatiby Arnamee
(2017) Hati kita cuma ada satu, jagalah baik-baik selalu.
Cerita Pendek  by Clumsy_girl7
#9
Cerita Pendek by #FreePalestine
Himpunan 4 cerita pendek. "Setiap insan mempunyai kisahnya tersendiri." Cerita ini merupakan rekaan penulis semata-mata tidak ada kena mengena dengan yang hidu...
PULUT UNTUK ALANG by mcairolyakup
#10
PULUT UNTUK ALANGby M. Cairol Yakup
Memoir hidup Gayah Tabur ketika zaman remaja di Kampung Pantai, pada tahun 1997 Terengganu bersama Alang. Kewujudan Alang di Kampung Pantai sudah sekian lama menjadi bua...
Tembikar by mfirdausk
#12
Tembikarby mfirdausk
Kumpulan puisi dan coretan M. Firdaus Kamaluddin
Gadis Aku by nadiahnzrdn
#13
Gadis Akuby Neade
Nur Ayu Azwa,lawa kan nama aku author kasi?Gadis baru berusia 19 tahun dan sekarang tengah sesat.Sesat di tengah tengah alam Lapangan Terbang Antarabangsa Istanbul ni.Al...
kerja dan jodoh by mayohan
#14
kerja dan jodohby mayohan
perkataan itu tak perlu berjela-jela,yang penting kau faham maksud aku
[C] One Day Left  by TreasureBaek
#15
[C] One Day Left by BAEK
Chanyeol one shot.
Completed
Bercakap Dalam Cermin by aepul_hamzah
#16
Bercakap Dalam Cerminby Muhammad Saifullah Hamzah
Koleksi curahan hati penulis yang sambil-sambil tu melatih diri untuk menulis dalam tatihan yang masih cacamarba.
Kemboja by matpuja
#17
Kembojaby mat_puja
Kemboja itu mengajar aku, siapa hidup dan siapa mati.
Completed
Ex Classmate by joviancal
#18
Ex Classmateby manok
Dah tiga tahun sama kelas,bila form 4 barulah Hakim nekad nak meluahkan perasan dia kat ex classmate dia dulu,Damia Hah apa tunggu lagi,baca la kalau nak tau apa kesudah...
Lautan Cinta; by MissyNala
#19
Lautan Cinta;by Tunteja Persona
Balqis tahu dirinya bukan perempuan yang sempurna. Kisah silam yang gelap menyebabkan dia benci pada cinta, takut pada komitmen. Segalanya belum selesai, namun hatinya s...