Select All
  • Si Romantik Yang Sudah Mati [Published]
    20K 125 6

    Kita bertemu dengan seorang wanita, dia pencerita dan dia tidak memberitahu kita namanya. Dia membawa kita ke seluruh dunia, mengenalkan kita kepada watak-watak yang dia temui sepanjang kembaranya, ceritanya melankolik, tapi tidak pernah sentimental. Sebuah novel dalam bentuk fragmen tentang seorang wanita yang cuba m...

    Completed  
  • Hari-Hari Terakhir Seorang YB - Satu Fiksyen Politik Malaysia
    19.9K 283 30

    Aku bukan nak malukan YB dan aku takut kalau-kalau dia baca cerita ni di sini. Tak pasal-pasal aku disaman atau lebih teruk lagi, kaki aku kena patah. YB panas baran. Selain tu dia kenal ramai gangster. Setakat kena patah kaki tu kira dah cukup ok. Tak pasal-pasal nyawa aku pun boleh melayang. Tapi, aku dah tak tahan...

    Completed  
  • BILA PATAH HATI MENGEMBARALAH KE BALI BERSAMA PANDA CINTA DAN PIPI
    3.8K 83 3

    Patah Hati, kembara ke Ubud, Pipi Si Tukang Ukir, Panda Cinta, Gadis Reklamasi, Cinta reformasi, Gadis Hippies berloceng kaki yang gila, Nicole Evans, Gadis Belanda, Warung Ijo dan cerita antara kita.

  • Lemak
    6.8K 124 4

    Seorang lelaki mendapat pencerahan berhenti kerja 9 ke 5 untuk berniaga. Dan seperti hero-hero lain, dia terpaksa mengharungi Act 2 yang penuh haru-biru dan kecelakaan sehinggalah dia mendapat kejayaan palsu dan terpaksa menebus maruah dirinya untuk mendapat kemanisan kejayaan yang sebenar di hujung cerita.

  • Off The Top of My Head
    16K 417 7

    Cerpen-cerpen spinoffs dari cerita-cerita terdahulu. Watak-watak yang mungkin pernah dikenali dari #Kelabu #Cerpen #Gantung #Pakar atau mana-mana cerpen yang pernah terbit untuk antologi #Fixi.

  • Demo
    816 15 1

    :)

  • Seekor Kambing Yang Baik Hati
    1.6K 65 1

    Kisah hidup seekor kambing diwaktu petang.

  • CERPEN
    85K 2.6K 11

    Himpunan cerpen hilang akal.

    Mature
  • Pendek Mabuk Gila (Outtakes)
    26.7K 495 6

    Cerita-cerita yang tak lepas masuk Pendek Mabuk Gila. Tak akan jumpa dalam Edisi Pertama & Kedua. Rilek sini sudah.

    Mature
  • Jog
    21.7K 629 22

    Catatan ringkas mengenai 1000 kilometer pertama seorang lelaki yang berlari untuk mencari sesuatu.

  • Kopi, Pistol dan rock n' roll -
    6.4K 117 5

    Klik, dan terjun bebas.

  • Pokok Tepi Simpang
    837 19 1

    Poem

  • Kota Bandit
    11.3K 218 5

    Empat sekawan satu hari dirahmati tuhan dengan rezeki terpijak. Mereka kemudian mengharungi perjalanan roler koster merentasi syurga dan neraka, sebelum akhirnya menyedari dunia ini penuh dengan bandit.

    Mature
  • Juara
    14K 50 4

    Dua orang pelajar, Jaida dan Shifa ditangkap cuba meniru ketika ujian. Mereka mati-mati menafikannya. Bagi menyelamatkan diri daripada dihukum kedua-duanya bersetuju menyahut cabaran guru mereka untuk menubuh dan memimpin sebuah pasukan sofbol untuk mewakili sekolah.

  • Jenny
    3.8K 84 1

    Kisah pendek mengenai lelaki yang mengejar perempuan idamannya, Jenny

    Completed   Mature
  • Persoalan
    714 12 1

    Bukan cerpen atau pun puisi tapi lebih kepada persoalan yang muncul di minda. Adakalanya bertemu dengan jawapan, adakala makin bersimpang dan ada juga temui jalan buntu.

    Completed  
  • Folikel Spektrograf oleh M. Faiz Syahmi
    5.4K 123 6

    Sinopsis: Ini kisah Faisal, Humaira dan Mawar. Juga kisah Mark Edison, Khaleeda dan Khalid. Dua kumpulan manusia yang saling tidak mengenali satu sama lain, namun memerlukan setiap pada mereka untuk teruskan hidup. Nota Penulis: Update pada hari Khamis setiap minggu. Itupun kalau dia rajin.

    Mature
  • Suamiku Seorang Filosuf slash Fotografer
    12.9K 169 3

    Tengku Ariff Danial ada segalanya. Ayah yang kaya seperti Firaun, wajah yang wajib diselfie, dan kebijaksanaan seekor tupai yang terperangkap di kebun peladang yang kaki minum dan baran. Tapi Tengku Ariff Danial gagal memiliki hati Puteri Aisyah, seorang instag-tudung-seller-manic-pixie-girl yang comel nak mampus, ta...

    Mature
  • Bola
    10.2K 554 1

    “Oi dik, main bola esok pagilah setan!” Senyap. Bagus.

    Completed  
  • Legasi Cinta Alisia
    927 18 2

    Cerita lama yang hanya terperap di dalam laman peribadi.

  • AIR ASAM
    13.4K 290 48

    AIR ASAM? What is it? Goodness why their tastebud has to be this difficult, Sarah murmured to herself. How to prepare it? Why Eddie and his family eat this way with their advent- garde life? When her 'to be in law' asked her to prepare it one weekend, she got so scared. Yes, Sarah is Malay with no trace of Irish blood...

    Mature
  • Vanished
    289 11 1

    My entry for a short story competition by BukuFixi

  • Bebola Buih
    5.1K 170 11

    Himpunan cerita pendek pelbagai kisah yang menggunakan tema 'kalau rajin, adalah'.

  • Suami Aku Punk Rocker
    72.3K 1.1K 9

    Ustazah Nor telah terpaut hati dengan Baharom, seorang punk rocker. Dalam masa yang sama mamanya mahu menikahkan Ustazah Nor dengan Tengku Adam Danial, seorang eksekutif muda yang bekerja di pejabat bapaknya. Ustazah Nor enggan menurut kehendak mamanya lalu berkahwin dengan Baharom. Bagaimanakah nasib Ustazah Nor sesu...

  • BUDAK HOSTEL OTAKNYA SEWEL
    455K 11.9K 21

    "Tidak namanya jantan la kalau tak pernah pecah masuk asrama perempuan!" Kata-kata Borhan bak belati yang membelah ke dada Akhil. Borhan satu-satunya pelajar lelaki yang pernah berjaya memecah masuk ke dalam asrama perempuan. Akhil menyahut cabaran Borhan dan mengumpulkan tiga teman baiknya, Mat Piah, Widad dan Cupin...

    Mature
  • Semati
    6.7K 405 1

    Hari ini lebih kurang sama seperti hari biasa. Faris duduk di sebelah, bezanya hari ini dia tidak banyak cakap. Mungkin dia letih. Tak apalah, aku faham.

    Completed  
  • SAYANG
    11.5K 233 1

    Kerana sayang, tak mungkin aku akan lepaskan, bukan?

    Completed  
  • DOMINO
    4K 81 6

    "Kau tak boleh lantik dia jadi Datuk Bandar!!" "Apahal pulak? Dia ok what?" "Kau tengok sekeliling" Kuala Lumpur. Puchong. Bandar Baru Bangi. Klang. Semuanya dirangkaikan dengan deretan lebuhraya yang diselangi dengan pencakar langit tersusun rapat. Aneh, tapi digubah agar arsitekturnya, indah. Metropolitan dijalin...

  • TIRANI
    26.3K 729 17

    Dia dihantui mimpi ngeri. Dia tidak kenal belas kasihan. Dia melihat manusia itu tidak lebih daripada sejenis boneka yang boleh ditukar menjadi arca seni yang ngeri. Tanpa rasa bersalah, mayat diperlakukan ngeri. Kemanusiaan? Simpati? Tiada sekelumit pun dalam jiwanya yang gelap. Dia diburu pihak berkuasa, namun mimpi...

    Completed   Mature
  • Cerpen: Sekuntum Bunga
    1.8K 64 1

    Sekuntum bunga, berjuta rahsia. Didasarkan dari filem Pontianak Harum Sundal Malam

    Completed