[✖] ᴍʀ ᴘʟᴀʏʙᴏʏ ʟᴏᴠᴇʀ ➳ᴋᴛʜ

By EatNiss

3.4K 348 274

Sebuah Novel Fanfic Kim TaeHyung... Kim TaeHyung merupekan seorang pelajar di sekolah tinggi Seoul. Lelaki... More

[1]
[2]
[3]
[4]
[5]
[6]
[8]
[9]
[10]
[11]
[12]
[13]
[14]
[15]
[16]
[17]
[18]
[19]
[20]

[7]

185 17 4
By EatNiss

Waktu balik...

"Soo Young!" Soo Young yang berjalan sebentar tadi terus memberhentikan langkahnya. Gadis itu terus berpaling kebelakang dengan senyuman apabila mengetahui siapakah gerangan si pemilik suara itu.

"Eo, TaeHyung. Kenape? Lari dah macam kene kejar dengan beruk dah aku tengok." gurau Soo Young. TaeHyung yang masih dalam keadaan tercungap-cungap tersenyum kambing sebelum menjawab pertanyaan gadis itu.

"Hehe... Aku just nak tanye esok kau free tak? Aku nak ajak kau keluar kalau boleh..." tanya TaeHyung inginkan kepastian.

"Eo? Kenape tanye aku? Jungkook dan Yoongi takde ke esok?" tanye Soo Young pelik.

"Diorang tak free. Sebab tu aku nak ajak kau keluar kalau kau free..." balas TaeHyung.

"Free... Esok aku duduk rumah je. Tak pergi mane-mane pun." tanya Soo Young sambil tersenyum.

"Jadi... Kau sudilah keluar dengan aku esok?" tanye TaeHyung lagi.

"Sudi je tapi kenape tiba-tiba kau ajak aku keluar? Mesti ade maksud tersembunyi ni. Cepat bagitahu!" gurau Soo Young dengan menaikkan sedikit nada suara.

"Eh... Mane ade maksud tersembunyi. Aku saje je ajak kau keluar. Aku cume nak tenangkan akal fikiran kau. Tapi kalau kau tak sudi, takpe. Aku tak nak pakse." balas TaeHyung sedikit hampa campur terkejut.

"Hehehe... Aku sudi. Lagi pun, betul ape yang kau cakap tadi. Aku memang patut tenangkan fikiran aku. Tapikan TaeHyung, kau patut tengok muke kau tadi. Lawak betul" ketawa yang disembunyikan oleh Soo Young dari tadi terus terlepas.

"Apelah kau ni, saje je buat aku terkejut. Aku fikir kau marah aku sebab ajak kau keluar." marah TaeHyung lembut walau pun sudah dipermainkan oleh Soo Young.

"Hehehe... Mane ade marah, Aku saje je. Bila dan pukul berapa?" tanya Soo Young bertalu-talu menginginkan kepastian daripade TaeHyung.

"Esok pukul 9 pagi. Aku jemput kau dekat rumah." balas TaeHyung. Soo Young hanya mengangguk sebelum melepaskan tawanya sekali lagi.

"Kau tak habis lagi ke gelakkan aku?" tanya TaeHyung sakit hati.

"Hehehe... Sorry-sorry. Aku dah tak gelak dah." balas Soo Young yakin. Bibirnye dirapatkan agar tidak tertawa lagi.

"Yelah tu..." perli TaeHyung.

"Aah TaeHyung... Aku kene pergi dulu. Nanti kite jumpe esok." kata Soo Young sedikit tergesa-gesa setelah melihat jam ditangan miliknya. Mesti Sujung dan Jihyo sudah menunggu lame. Habislah kene bebel lagi dengan kawan-kawannye.

"Okay, jumpe esok." balas TaeHyung dengan senyuman. Sebelum Soo Young pergi, gadis itu sempat membalas senyuman TaeHyung dan melambaikan tangan kearah lelaki itu. TaeHyung lalu berjalan pergi setelah memastikan kelibat Soo Young sudah tiada.

Keesokkan harinya...

"Soo Young, omma rase kereta yang berhenti depan rumah kite tu kereta kawan kamulah! Kamu dah siap ke belum? Jangan biar orang menunggu kamu." jerit puan Yu dari tingkat bawah. Soo Young yang mendengar jeritan ommanye dari bawah terus turun setelah mencapai beg galas gucci berwarna hitam miliknya.

"Soo Young dah siap dah. Omma tak perlulah risau." kata Soo Young dengan senyuman. Puan Yu hanya membalas senyuman anak gadisnye itu lalu mengiringi Soo Young keluar bersame. Dari jauh mereka berdua sudah pun melihat kelibat TaeHyung yang sedang menunggu Soo Young di luar kereta dengan senyumannya yang manis.

"Kite nak pergi mane?" tanya Soo Young sebagai pembuka bicara setelah sampai di hadapan lelaki itu. Tiada respon daripade TaeHyung. Malah anak mata lelaki itu tidak lepas memandang Soo Young juge tidak berkelip.

"TaeHyung?" panggil Soo Young dan masih tiada respon daripade lelaki itu lagi.

"Kim TaeHyung?!" panggil Soo Young sekali lagi dan menggocang badan lelaki itu dengan lembut agar die sedarkan diri. Akhirnya TaeHyung telah sedarkan diri dari lamunan panjangnya sebentar tadi.

"Apalah kau ni... Mengalamun pulak. Orang cakap dengan die dari tadi macam cakap dengan tunggul." perli Soo Young. Puan Yu sudah pun melepaskan tawa kecilnya apabila melihat gelagat lelaki yang berdiri dihadapan mereka berdue. Manakala TaeHyung mengusap tengkuk tanda malu.

"Takdelah... Aku cume terpegun tengok kau. Terlalu lawa sampai buat aku terpesona... Untung aku dapat keluar dengan gadis secantik kau." puji TaeHyung. Soo Young melihat dirinya dengan perasaan malu setelah dipuji oleh lelaki itu. Gadis itu hanya menyarungkan dress hitam biase sahaja.

"Mane ade lawa. Kau ni... Mulut manis sangat. Patutlah ramai perempuan terpikat kat kau." kata Soo Young tanpe memandang wajah TaeHyung. Cube menyorokkan wajahnye yang sudah kemerahan.

"Kalau bende tu dah betul, ape salahnya puji." balas TaeHyung pula sambil tersenyum yakin.

"Ehem ehem... Nak bersawit pun nanti-nantilah. Omma ni dah macam orang ketiga pulak kat sini." perli puan Yu manakala Soo Young dan TaeHyung hanya tergelak kecil.

"Omma, perkenalkan. Ni Kim TaeHyung. Seorang jejaka idaman ramai wanita." Soo Young memperkenalkan TaeHyung kepade ommanya.

"Annyeong TaeHyung. Seronok berjumpe dengan kamu." sapa puan Yu dengan senyuman.

"Ah... S-saye pun seronok berjumpe dengan ajumma." balas TaeHyung tersipu malu. Janggal? Pasti ade...

"Kamu nak bawe anak ajumma ke mane?" tanye puan Yu ingin tahu.

"Rahsia. Tapi ajumma jangan risau. Soo Young akan selamat di bawah penjagaan saya." balas TaeHyung tersenyum yakin.

"Ajumma percayekan kamu. Pastikan jangan balik lambat sangat ye... Dan tolong jagekan anak ajumma baik-baik." nasihat puan Yu memberikan kepercayaan kepade TaeHyung.

"Baiklah ajumma. Saye janji takkan pulang lewat dan jage anak perempuan ajumma baik-baik." balas TaeHyung yakin.

"Bagus!" balas puan Yu sambil tersenyum lebar. Tumbs up diberikan kepade lelaki itu.

TaeHyung lalu membukakan pintu keretanya untuk Soo Young. Gadis itu hanya masuk ke dalam kereta setelah mengucapkan selamat tinggal kepada puan Yu. Sebelum TaeHyung masuk ke seat pemandu, die sempat tersenyum kepade puan Yu dan dibalas oleh orang tua itu.

Mereka pun mule bergerak ke destinasi yang dituju. Sepanjang perjalanan mereka hanya mendiamkan diri sehinggalah...

"TaeHyung, kite nak pergi mane?" tanye Soo Young sebagai pemecah kesunyian di dalam kereta itu.

"Rahsie... Tapi kau jangan risau, aku pasti kau akan suke ape yang aku plan untuk kite hari ni." balas TaeHyung dan membuatkan Soo Young lebih bimbang. Gadis itu hanya mengangguk tanda paham dan tidak bersuara lagi.

'Suke ke tak... Kenape aku rase macam tak selamat dengan kau?' Soo Young mengomel didalam hatinya.

Tidak lame selepas itu, TaeHyung memberhentikan keretanye di satu tempat. Manakala Soo Young mula panik.

'Kenape lelaki ni berhenti tepi jalan? Die nak bawak aku pergi mane?' soalan ini tidak lepas dari fikiran Soo Young.

Tidak sempat Soo Young bertanyekan soalan...

"Soo Young, kite jalan sikit boleh tak?" tanya TaeHyung. Soo Young hanya mengangguk. Gadis itu mengikuti TaeHyung di sebelah dengan soalan yang masih tidak terjawab.

Dalam beberape minit mereka berjalan, mereka ternampak ramai orang berkumpul di satu tempat. Pada mase yang same, Soo Young turut terdengar bunyi alunan piano yang sangat tenang baginya. Mereka mule berjalan mendekati orang-orang itu.

Sampai sahaja disana, lagu itu sudah pun tamat. Soo Young agak kecewa kerana tidak sempat mendengarnye tetapi gadis itu terkejut apabila melihat TaeHyung jalan kedepan dan bercakap dengan orang yang memainkan piano itu sebentar tadi. Rasenye... Orang itu pemilik piano itu agaknye. Soo Young melihat orang itu mengangguk dan TaeHyung pule duduk di kerusi pemain.

"Saye ingin memainkan lagu ini untuk seseorang yang berade di dalam hati saye. Saye harap alunan piano ini dapat sampai kehatinya juga. Semoga kamu semue menikmati lagu yang bakal saya mainkan ini." ucap TaeHyung dan membuatkan hati Soo Young tiba-tiba berdegup kencang.

Jari lelaki itu mule memainkan piano dan membuatkan semue orang menikmatinya. Lagu yang agak sedih tetapi tenang. Lagu yang penuh maksud untuk seseorang meluahkan rase cintanya.

Bile lagu itu tamat, semue orang mule bertepuk tangan. Soo Young juga turut menepuk tangannya akan tetapi hati gadis tidak berhenti berdegup kencang walaupun lagu itu sudah pun tamat. Lagu tu untuk siape? Untuk dirinya ke? Fikiran gadis itu agak bercelaru.

Tamat sahaja lagu yang dimainkan, TaeHyung terus berdiri dan mengucapkan terima kasih kepade penonton. Soo Young melihat pemilik kepade piano itu menepuk bahu TaeHyung tanda memujinya. TaeHyung juga kelihatan malu-malu kucing dan membuat Soo Young tertawa kecil melihat gelagat lelaki itu yang comel.

TaeHyung lalu berjalan menghampiri Soo Young. Walaupun banyak rintangan yang menghalang seperti orang minta tanda tangan, confess dan bertanyakan banyak soalan, lelaki itu tetap menolaknya dengan baik. TaeHyung memberhentikan langkahnya di hadapan Soo Young dan membuatkan semue orang bertepuk tangan. Mungkin, mereka fikir Soo Young tu girlfriend TaeHyung agaknya.TaeHyung yang mukenye sudah bertukar merah, terus menarik tangan Soo Young dengan lembut lalu berlalu pergi dari situ.

"TaeHyung, kenape tarik tangan aku?" tanya Soo Young pelik. Pade waktu itu, gadis itu sudah pun mule berdebar.

"Ouh... Maaf. Aku tak sengaje. Aku cume takut kau tak suke suasane bising je." balas TaeHyung menundukkan pandangannye.

"Takpe... Aku okay." balas Soo Young tersenyum.

"Kalau kau okay, takpelah..." balas TaeHyung pula lega.

"Pandai kau main piano. Lagu yang kau mainkan tadi pun sedap sangat. Aku suke." puji Soo Young membuatkan muka TaeHyung merona merah.

"Eh... Takdelah. Janganlah puji lebih-lebih... Aku malulah~" ucap TaeHyung malu-malu kucing.

"Tapi... Aku nak tanye kau sesuatu boleh?" tanye Soo Young. Hati gadis mule rase gementar dan tidak keruan. Kalau boleh semue soalan dalam kepalenye, hendak lepaskan sekarang. Tapi apekah daye, Soo Young tidak berani. Soalan gadis itu hanya dibalas dengan anggukan oleh TaeHyung.

"Lagu tu... Kau mainkan untuk siape?" tanye Soo Young ingin tahu.

"Aku... Mainkan lagu tu untuk seorang gadis yang aku sangat cinta. Alunan musik tu buat aku teringatkan senyuman die. Tapi... Aku tak pernah mengaku aku suke die pade sesiape pun." balas TaeHyung kecewe.

"Kenape?" tanye Soo Young ingin tahu.

"Sebab... Aku Kim TaeHyung. Seorang playboy yang dipandang hina. Mungkin... Die pun benci aku jugak." balas TaeHyung sayu dan membuatkan Soo Young terdiam. Hati gadis itu turut sedih mendengar luahan hati TaeHyung.

Soo Young menarik nafas terlebih dahulu sebelum membalas kenyataan daripade lelaki itu. "TaeHyung, lepas ni kite nak pergi mane?" tanye Soo Young cube menukar topic.

"Adelah... Kalau dari mule dah rahsie, yang ni pun mestilah rahsie jugak." balas TaeHyung tenang cube berahsie lagi.

Soo Young hanya mampu memuncungkan mulut dan mengikuti langkah lelaki itu dari belakang. Sampai sahaja ditempat yang TaeHyung maksudkan rahsie, Soo Young terus ternganga. Fun fair?

"Kite nak naik permainan ape dekat fun fair ni?" tanya Soo Young gementar setelah mereka berdue masuk ke perkarangan fun fair. Langkah gadis itu tersangat lah berat dan kepalenye juge mule pening.

"Roller coaster" balas TaeHyung singkat.

"Hah?!!!" terkejut Soo Young. Mate gadis itu dibulatkan dan air matenye mule bergenang. Rase ketakutan menyelubungi diri Soo Young.

"Kenape? Takut? Jangan risaulah, akukan ade. Takkan ade pape jadi kat kau punye." balas TaeHyung tenang dan cube menenangkan gadis itu juge.

"Kenape kite perlu naik roller coaster?" tanye Soo Young berdebar.

"Kalau kau nak tahu, roller coaster ni selalu buat orang menjerit sekuat hati khususnya untuk orang yang takut nak naik macam kau ni. Dan salah satu care untuk tenangkan diri adelah dengan menjerit sekuat hati. Sebab tu aku bawak kau datang sini." jelas TaeHyung dan membuatkan kepale Soo Young semakin pening.

"Jom!" teruje TaeHyung lalu menarik tangan Soo Young pergi ke tempat roller coaster. Gadis penakut seperti Soo Young hanya berdoa dalam hati sehingga lah mereka masuk dan duduk di tempat yang kosong.

"Pastikan tali pinggang anda diikat dengan ketat agar tidak berlaku sebarang kemalangan. Roller coaster akan berlepas sekarang." kate orang yang mengendalikan roller coaster itu.

Roller coaster itu bergerak dengan perlahan pade mule nye lalu terus laju. Sepanjang Soo Young berada disane, jeritan tak pernah berhenti sehingga lah roller coaster itu berhenti pade akhirnye. Manekale TaeHyung ketawa gembira tanda die menikmatinya.

Soo Young yang hanya nyawa-nyawa ikan membuat kejutan kepade TaeHyung yang berade di sebelahnya. "Uekkk uekk" TaeHyung yang mendengar terus membulatkan matenye.

"Soo Young, kau nak muntah ke?" tanye TaeHyung terkejut. Gadis itu hanya membalas soalannya dengan anggukkan. TaeHyung mule kelang kabut membuke tali pinggang mereka berdue dan mengangkat Soo Young secare bridal style lalu pecut ke tandas.

Tidak lame selepas itu...

Keluar sahaje dari tandas, Soo Young melihat wajah TaeHyung yang risau. Lelaki itu masih menunggunya dengan penuh sabar membuatkan hati gadis itu tercuit. Soo Young pergi kearah TaeHyung dengan langkahnye yang masih lemah. Kepale gadis itu juge masih pening. TaeHyung yang melihat Soo Young seperti itu terus pergi kearah gadis itu.

TaeHyung membelakangi Soo Young dan menundukkan badannya. "Naik atas belakang aku, biar aku angkat kau sampai ke kerete." arah Tae Heng dan Soo Young hanya mengikut kate-katenye.

Dalam keadaan Soo Young yang sekarang, memang mustahil untuk gadis itu berjalan secare normal. Soo Young naik ke atas badan belakang TaeHyung lalu lelaki itu mengangkatnye secare pinggyback ride.

Soo Young hanye tersenyum gembira tanpa pengetahuan lelaki itu. TaeHyung berjalan perlahan-lahan sampai ke keretenye yang ditinggalkan ditepi jalan. Sepanjang perjalanan balik ke rumah, Soo Young hanya tertidur tande gadis sudah kepenatan.

TaeHyung mengejutkan Soo Young setelah sampai di hadapan rumah gadis itu. Sebelum keluar, Soo Young sempat mengucapkan terime kasih kepade TaeHyung dan menggalas begnya yang dibawe sebentar tadi. TaeHyung hanya membalas dengan senyumannya. Walau pun keadaan Soo Young sudah menjadi seperti itu, gadis itu tetap berseronok pade hari itu disebabkan TaeHyung.

.

.

.

TAEHYUNG NGAN SOO YOUNG SWEET TAK DEKAT TEMU JANJI PERTAMA DIORANG NI? MAAFLAH KALAU HAMBAR. TAPI NISS HARAP READER SUKE♡ BY THE WAY, MACAM BIASE TOLONGLAH VOTE, COMMENT AND ADD NOVEL NI KAT READING LIST KORANG.

Continue Reading

You'll Also Like

1.8M 45.7K 67
When Ana confronts her new neighbour after being kept up all night by his sex noises, she's mortified to discover he's none other than Freddie-the po...
3.5M 283K 96
RANKED #1 CUTE #1 COMEDY-ROMANCE #2 YOUNG ADULT #2 BOLLYWOOD #2 LOVE AT FIRST SIGHT #3 PASSION #7 COMEDY-DRAMA #9 LOVE P.S - Do let me know if you...
2.9M 61.3K 19
"Stop trying to act like my fiancée because I don't give a damn about you!" His words echoed through the room breaking my remaining hopes - Alizeh (...
831K 69.4K 34
"Excuse me!! How dare you to talk to me like this?? Do you know who I am?" He roared at Vanika in loud voice pointing his index finger towards her. "...