Gengster Tu Aku Punya!

By cuteflwara

9M 471K 65.8K

Highest Rank #1 in Romance Dia jahat. Dia samseng. Dia annoying. Dia selfish. Dia gengster. Tapi, dia aku pun... More

Prolog
BAB 1
BAB 2
BAB 4
BAB 5
BAB 6
BAB 7
BAB 8
BAB 9
BAB 10
BAB 11
BAB 12
BAB 13
BAB 14
BAB 15
BAB 16
BAB 17
BAB 18
BAB 19
BAB 20
BAB 21
BAB 22
BAB 23
BAB 24
BAB 25
BAB 26
BAB 27
BAB 28
BAB 29
BAB 30
BAB 31
BAB 32
BAB 33
BAB 34
BAB 35
BAB 36
BAB 37
BAB 38
BAB 39
BAB 40
BAB 41
BAB 42
BAB 43
BAB 44
BAB 45
BAB 46
BAB 47
BAB 48
BAB 49
BAB 50
BAB 51
BAB 52
BAB 53
BAB 54
BAB 55
BAB 56
BAB 57
BAB 58
BAB 59
BAB 60
BAB 61
BAB 62
BAB 63
BAB 64
BAB 65
Epilog
thank you!

BAB 3

161K 8.1K 1.2K
By cuteflwara

What dehel sayangg?! Kenapa awak tak bagitau saya?? Sampai hati awak tinggalkan saya macam tu aje??

Ayna teringat semula mesej yng dihantar oleh Arfan pagi tadi. Sudah dia agak. Pasti Arfan akan berasa kecewa dengannya.

"Ayna, jom." Puan Suraya menepuk bahu Ayna. Ayna menoleh seraya tersenyum. hari ini hari pertama dia bersekolah. fuhh! Gementar beb!

Sekolahnya boleh tahan jugalah besarnya. Ayna memandang sekeliling sambil mata meliar di sekitar sekolah ini. Apakah yang akan terjadi pada hidupnya saat dia melangkah masuk ke dalam sekolah ini?

Apa yang akan terjadi pada masa hadapan?

Tiba-tiba telefon berbunyi menandakan ada seseorang menelefon Puan Suraya. Dia mengangkat panggilan dan memberi isyarat kepada Ayna untuk menunggu sebentar.

Ayna menganggaguk dan Puan Suraya berlalu pergi. Ayna masih memandang ke sekeliling sekolah. Kakinya berjalan sekitar sekolah itu tanpa hala tuju. Sedang asyik dia berlegar-legar, tiba-tiba,

Gedebuk!

Aduh! Tiang mana pulak yang langgar dia ni?! Eh? Tiang boleh langgar orng ke?

Ayna terjatuh terjelupok di atas lantai. Sakit weh.

"Hoi! Tak nampak ke siot?!" teriak 'tiang' itu merenung tepat wajah Ayna. Ayna mengetap bibir. Cantik bahasa cik abang?! Dia yang langgar aku! Tak sedar diri!

Ayna mencuba sedaya upaya untuk berdiri tegak. Dia memandang lelaki dihadapannya itu. fuhh! Boleh tahan hensem siot! Tingginya menggunung! Sempat lagi lah dia puji tiang itu. Eh, mamat tu.

"Bahasa tu tak nak kasar lagi ke bang??" Sindir Ayna menyapu baju sekolahnya dengan geram. Lelaki itu membulatkan matanya. Terkejut dengan kata-kata yang keluar daripada mulut kecil gadis di hadapannya itu.

"apa kau cakap?!" Jerkah lelaki itu. Pelajar yang lalu lalang di situ mula menyebokkan diri. Ayna perasan yng ramai pelajar mula menumpukan perhatian kepada mereka.

Jadi dia rasa mungkin lelaki ni antara budak hot di sekolah?

"Pekak ke?? Kesian kau, muda-muda dah pekak badak!" kata Ayna lagi. Dia berpeluk tubuh. Agak bengang dengan perangai kurang ajar lelaki ini.

Lelaki itu mengetap bibir geram.. marah betul nampaknya. "Kau sedar tak dengan siapa kau bercakap ni?!" Bentak lelaki itu menjegilkan matanya.

Ayna memberikan senyuman sinis. Soalan jenis apa yang mamat ni berikan padanya? "Manusia lah.. ke, tiang??" Sindir Ayna lagi memandang selamba muka lelaki yang macam nak meletup kebabong tu. Suka-suki dia je nak tengking-tengking aku.

"Hei minah! Kau minta maaf balik!" Kata lelaki itu menundingkan jari telunjuknya tepat ke batang hidung Ayna.

Ayna mengerutkan dahinya. Tidak senang dengan perbuatan lelaki itu. Apahal mamat ni?

Ayna masih selamba. "Kenapa aku yang kena mintak maaf? Kau yang langgar aku kan? So, kaulah yang kena mintak maaf" ujar Ayna mengangkat keningnya.

Geram betul dengan mamat ni. Semasa dia kecik dulu pernah tercekik speaker ke apa? Cakap terjerit jerit. Kalah orang utan tau tak.

"Wah, berani kau lawan aku eh?" Lelaki itu melangkah setapak mendekati Ayna. Ayna langsung tidak bergerak walaupun jantungnya sudah berubah rentak.

"Why should i be scared of you?" ujar Ayna sinis. Dia langsung tidak takut dengan muka bengis lelaki itu. Apa nak takut?

Pelajar di sekelilingnya juga seakan-akan terkejut dengan kata-kata Ayna sebentar tadi. Mereka sudah dapat bayangkan bagaimana Ayna akan dibuli nanti.

"Kau budak baru eh, nametag takde. Patutlah. Kau tau tak, kau akan menyesal seumur hidup kau sekolah dekat sini." bisik lelaki itu perlahan di telinga Ayna. Tegak bulu roma Ayna.

"Do i look like i care?? Sorry tiang, I'm late." kata Ayna menjeling sekilas sebelum berlalu meninggalkan lelaki itu terkebil kebil sendirian.

Lelaki itu mengetap bibir geram.

"Sial! Tunggulah kau minah!"

.

.

"Ayna, mak su boleh hantar sampai sini je. Ayna ikut Cikgu Nurul masuk kelas Ayna okay." kata Puan Suraya lembut. Alahaii, Ayna bukan budak-budak laa. Ayna tersenyum geli hati.

Dia tersenyum senang apabila Ayna mengangguk. Ayna melambai kepada mak su nya yang sudah kian menjauh.

"Ayna, jom. Kita masuk kelas 5 Emerld. kelas Ayna." kata Cikgu Nurul tersenyum.. Ayna akur. dia berjalan beriringan dengan guru itu. Baru berjumpa dengan guru itu, Ayna sudah suka dengan cara guru itu bercakap. Lembut je.

"Cikgu, Emerld kelas ke berapa?" Tanya Ayna inginkan kepastian. Cikgu Nurul tersenyum. "Emerld kelas aliran sains ke tiga. Tapi tak semua dalam kelas itu dikira pandai la." terang Cikgu Nurul tanpa dipinta.

Ayna menganggukkan kepalanya tanda dia faham. Dia pula dikira budak pandai tapi tak adalah pandai sangat. Buat-buat pandai je. Hehe.

"Jom, masuk. Kita dah sampai. " tukas Cikgu Nurul lalu melangkah masuk ke dalam kelasnya. Ayna menurut dari belakang. Kepala ditunduk lalu rambutbya dibetulkan.

Memang peraturan sekolah ni lain daripada yng lain rasanya. Yang muslim juga dibenarkan free hair. Jadi, selamba badak dia je. Bukan apa, tak sampai lagi hidayah dia untuk bertudung.

"Amboi! Bisingnya. Kalah pasar borong?!" Jerkah Cikgu Nurul bercekak pinggang... Semua diam dan kembali ke tempat masing-masing. Cuak semua apabila cikgu datang. Nasib baik guru kelas.

Ayna memerhatikan kelas itu. Lelaki-lelaki pelajar kelas itu tersenyum-senyum memandangnya. Gatal sungguh senyuman itu. Tetapi dia sudah terbiasa dengan senyuman itu. Dulu di sekolah lamanya juga aelalu dapat senyuman kambing itu dari senior-senior. Tetapi Ayna tidak ambil kisah. Dah biasa. Ceh

Omg! Hasya Camelia binti Kamalrudin! My friend! Hasya tersenyum penuh teruja ke arahnya. Terkejut pun ada. Memang jodoh mereka untuk bersama nampaknya.

Eh? Tiang tu pun kelas ni! Dia merenung wajah Ayna tajam. Ayna menggigit bibir. Mana taknya, lelaki itu pandang macam dia ada buat salah besar. Kemudian Ayna mencebik. Ingat aku takut?

"Sila perkenalkan diri." arah cikgu Nurul lalu menolak Ayna ke hadapan kelas. Ayna tersenyum. "hai, nama saya Tengku Ayna Maisarah-"

Belum sempat Ayna menghabiskan ayatnya, pelajar lelaki kelas itu bersorak-sorak.

"chiiaa!! Tengku siot!"

"Tengku! Couple jom!"

Cikgu Nurul bercekak pinggang. Dia merenung kelas itu tajam. Sekelip mata, suasana menjadi sepi kembali. Dia memberi isyarat kepada Ayna untuk sambung.

"Saya berasal dari Johor, sejak kematian ibu bapa saya, saya berpindah ke KL dan duduk bersama Nenek dengan makcik saya. Saya harap, kita boleh jadi kawan." sebaik berkata begitu. Semua kelas itu menepuk untuknya.

Zaman bila lah author ni. Ada lagi sesi perkenalan macam tadika ni ye. lol

Ayna sedar yang ada seorang minah yang dari tadi menggentel gentel rambutnya sambil merenung tepat ke wajah Ayna.

Menyampah pula rasa. Ada hutang ke?

"Ayna, Kamu duduk di.. em.."
Cikgu Nurul resah. Tinggal tempat duduk di sebelah Alief je ni. Budak lelaki di sebelah Alief baru berpindah bulan lepas.

"Mana Cikgu?" Tanya Ayna merenung Cikgu yang kelihtan sedikit resah.

"Ha? ye, kamu duduk disebelah Alief Danyel sana." Cikgu Nurul menunjukkan tempat disebelah Alief Danyel yang kosong. Ayna hampir tercekik air liurnya. Serius?

Kelas itu kelihatan sedikit terkejut mendengar kata kata Cikgu tu. Ayna hairan. Dalam masa yang sama dia geram terpaksa duduk dengan tiang tu. Aduh.

"Takde tempat lain ke cikgu" Ayna berbisik pada cikgu Nurul. Cikgu Nurul mengigit bibirnya lalu menggeleng.

"Sorry Ayna."

Ayna mengeluh lalu menapak ke tempat duduknya di sebelah tiang yang bernama Alief Danyel itu.

Alief yang sedang duduk di tingkap itu sengaja mengangkat kakinya di atas kerusi ditempat Ayna.

Ayna merenung tidak puas hati. Dia menoleh ke cikgu Nurul. Cikgu Nurul menghela nafas. "Alief.." Cikgu Nurul memandang Alief penuh amaran.

Alief menjeling dan menurunkan kakinya. Ayna meletakkan begnya dan duduk. Dia menjeling Alief di sebelah. Apa masalah mamat ni sia?

"Okay, keluarkan buku teks sekarang" arah Cikgu Nurul.

Ayna mengeluarkan bukunya dan kotak pensilnya. Baru sahaja dia ingin mengeluarkan pen nya, kotak pensilnya ditolak oleh Alief dengan sengaja.

"Ops, sorry." ujar Alief selamba. Memang minta makan penampar nampaknya.

Ayna mengetap bibir. Kotak pensilnya dikutip kembali. Dah elok2 dia kutip kotak pensil itu, kali ni bukunya pula yng tergolek kerana sengaja ditolak Alief. Sekali lagi.

Kedengaran beberapa pelajar berdekatan mereka ketawa. Ayna merengus. Dia mengutip buku teks itu lalu Alief yng kelihatan selamba dipandang.

Mamat ni memamg nak cetuskan peperangan dengan aku ni nampaknya. Okay! Kita tengok. Tunggu kau tiang.

Continue Reading

You'll Also Like

865K 12.7K 18
Awas Terlalu banyak typo" Tengku Diana gadis yang baru berpindah ke sekolah barunya . Seorang gadis yang periang dan peramah . Wajahnya yang tenang m...
397K 23.8K 64
๐๐ฎ๐ซ๐ž๐ž๐ง ๐‘๐š๐ฎ๐๐ก๐š๐ก | ๐Œ๐ฎ๐ก๐š๐ฆ๐ฆ๐š๐ ๐™๐š๐ฒ๐ซ๐š๐ง Percaya? Percayakah dia pada namanya cinta. Setelah cinta yang bertahun-tahun lamanya dip...
3.2M 327K 89
[KARYA PERTAMA] Huwaaa... Cantikkan cover tu? Cover yg lawa gila tu by @azleyanaaa [In Editing] Shafira Addina. Seorang perempuan biasa yang hanya m...
3.6M 182K 103
Pengenalan singkat Ain Amani dengan Andrea Az Zahra Rislea membawanya kepada kehidupan yang penuh dengan misteri. "Tadi aku nampak macam ada orang k...