Husna love's ♡︎

Autorstwa miccyunn

2.8K 230 35

husna lovestory ? Bermula hanya sekadar senior lalu menjadi seseorang yang akan menemani hingga akhir hayat... Więcej

PROLOG 💛
CAST 🌼
BAB 1 🌼
BAB 2 💛
BAB 3 🌼
BAB 4 💛
BAB 5 🌼
BAB 6 💛
BAB 7 🌼
BAB 8 💛
Bab 9 🌼
BAB 10 💛
BAB 11 💛
Album <3 ♡
BAB 12 🌼
BAB 13 💛
BAB 14 🌼
BAB 15 💛
BAB 16 🌼
BAB 17 💛
BAB 18 🌼
ALBUM 2 <3
BAB 19 💛
BAB 20 🌼
BAB 21 💛
BAB 22 🌼
BAB 23 💛
BAB 24 🌼
BAB 25 💛
BAB 26 🌼
BAB 27 💛
BAB 28 🌼
BAB 29 💛
BAB 30 🌼
BAB 31 💛
BAB 32 🌼
BAB 33 💛
BAB 34 🌼
BAB 35 💛
BAB 36 🌼
BAB 37 💛
BAB 38 🌼
40 - end

BAB 39 💛

55 0 0
Autorstwa miccyunn

   Husna memandang luka yang masih belum sembuh di bahu nya , dia baru selesai mandi jadi selepas kejadian di pantai tempoh hari memang telah menjadi kewajipan untuk nya menyapu ubat pada luka tersebut .

  Baru sahaja dia ingin mengambil ubat tersebut , pintu biliknya dibuka terjengul wajah Haikal . Dapat dia lihat Haikal yang telah memandang ke arah lain . Husna sengih sahaja tanpa mengendahkannya .

Ops lupa nak bagitau mereka dah kahwin la , lepas kes haritu terus Haikal tergesa gesa nak kahwin sebab taknak perkara yang sama berulang . Nak tak nak dia terima jelah , kan dia kata tangguh Haikal kahwin dengan perempuan lain Naya .

  " Tuala abang dah ada kat katil tu ha" beritahu Husna apabila Haikal sedang menyelongkar beg . Haikal meluru ke arah katil mengambil tualanya . Baju melayu nya pula ditanggalkan , Husna walaupun membelakangi tapi dapat dia lihat Haikal kerana kini dia menghadap cermin .

  auch seksi .

" Meh sini abang sapu ubat , nak tunggu baby sapu agaknya sampai esok belum siap " Haikal telah merampas ubat di tangannya dan dengan selambanya menggelarkannya Baby .

Husna diam tak berkutik saat Haikal menyapu ubat pada bahunya itu , sesak juga dadanya bila terasa deruan nafas Haikal di lehernya . Setelah selesai Haikal bangun dari keadaannya yang melutut tadi . Dia mengucup dahi Husna sekilas dan sempat dia berbisik .

" Lepasni kalau tak nak kena terkam jangan pakai macamni lagi tau " terus meremang badan Husna .

Setelah Haikal masuk ke bilik air dia tergesa gesa bangun ingin memakai baju, tak mahu lah nanti ada juga yang tak turun makan sebab dah kena makan .

       Mereka menikmati makan malam itu tanpa ada yang bersuara . Lagipun yang cuma berada di rumah hanya Maisarah , Nurul dan Afif . Abangnya yang seorang itu pula tinggal di rumah mertuanya . Makan malam pula hanya dibeli di luar . Tiada masa nak memasak .

" Nanti kamu berdua nak tinggal mana ? " tanya Puan Raihanna pada pasangan yang baru berkahwin itu.
" Haikal nak bawa anak ibu ni tinggal kat rumah yang baru Haikal beli , area ni juga " jawab Haikal dan semua mengganguk faham .

" Jadi Afif seorang lah tinggal kat rumah ni " kata Husna sambil memandang Afif yang tak berkutik makan . Afif mengangkat wajah dan terpandang wajah kakaknya yang duduk berhadapan dengan dia .

" yelah , ke kau nak aku ajak awek aku tinggal sini " gurau Afif dan Husna menjelingnya tajam . " Tak payah nak berzina kat rumah ibu eh " sampuk Puan Raihanna.

   Selesai sahaja makan semua telah masuk ke bilik masing masing dan hanya tinggal Haikal bersama Afif yang berada di ruang tamu .
 

    " kau dah jumpa orang yang cuba cederakan Husna?" soal Haikal pada Afif yang sedang menatap ipad .

  " dah , tapi yang aku jumpa mayatnya . Masa pergi rumah dia memang mamat tu dah mati , haih" Afif mengeluh penat . Haikal pula tak mampu kata apa apa dia pun tak tahu siapa yang benar benar berdendam dengan Afif .

" alang alang sembang , minumla kopi ni baru syok " Husna datang membawa tiga cawan kopi yang diletakkan di atas dulang . Haikal yang berada di sebelah Afif beralih ke tepi Husna .

Haikal melentokkan kepala di bahu Husna , manja . Husna pula melayan sambil menggosok gosok kepala suaminya . Kebetulan mereka menghadap Afif .

" boleh tak korang bermanja dalam bilik ? merosakkan mata aku lah " kata Afif sambil meneguk air kopi yang dibuat oleh Husna . Dia menatap datar pasangan di depan matanya .

" eleh nanti kau kahwin macamni juga lah , acah jijik konon " balas Husna dan mengajak Haikal masuk bilik dan membawa dua kopi itu bersama meninggalkan Afif sorang sorang di ruang tamu untuk bagi dia ruang termenung mengenang nasib single nya .

Macam lah Husna tak tahu yang Afif telah pun putus dengan Aufa entah atas alasan apa dia tak tahu dan malas menyibuk .

*******

  " excuse me , kita pernah jumpa kan ?" tanya seorang perempuan yang berambut perang pada Husna yang leka memilih perfume . Husna mendongak memandang perempuan itu . Cuba mengingat di mana mereka pernah berjumpa .

Yeke minah ni . Dia rasa takde kenalannya yang seksi macamni dengan dress biru atas paha serta berlengan pendek .

" Baby lama nya pilih perfume je kan , gaya macam pilih baju je " suara lelaki tiba tiba menyentakkan mereka berdua . Serentak mereka menoleh .

Haikal pula tergamam bila dipandang sekaligus oleh kedua kedua perempuan . Malu wei sorang cantik sorang pula seksi  .

" Haikal ? Baby ? Baby apa besar berbulu dah ni " kata Perempuan itu memandang Husna jijik . Husna pula mencerlung mata ke arahnya.

Suka suki dia je kata orang berbulu.

" Eh suka hati dia lah , jeles la tu " kata Husna mencucuk cucuk pipi perempuan itu .

" Helly , hidup lagi kau " kata Haikal selamba , Husna pula menahan gelak dengan reaksi wajah Helly yang cemberut itu .

" malas la layan korang , aku pergi dulu bai " Helly terus pergi , malas melayan konon padahal sugardaddy nya memanggil .

   " Jomlah balik , tak sabar nak kemas rumah baru kita , esok kita pergi rumah umi pula " Haikal menarik tangan Husna dan dia mengekori sahaja Encik suaminya .


 

        " wah besarnya rumah " kagum Husna di depan rumah . Rumah yang sangat cantik , mesti mahal kan .

" Mana Abang dapat duit sebanyak ni untuk beli rumah ni dengan cash ?" Soal Husna masih ralit memandang segenap rumah . Haikal pula bersusah payah mengeluarkan beg beg mereka dari bonet .

" simpan la sayang , ingat nak buat hantaran tapi sayang mintak 4K je , yang lebih abang beli rumah jelah " jawab Haikal dan Husna mengganguk sambil membantu Haikal membawa barang mereka masuk ke dalam rumah .

" ni mesti simpan banyak kan duit hantaran tu , eleh dia ingat kita ni mata duitan sangat ke " jeling Husna pada Haikal yang telah menyandar di sofa melepaskan keletihan .

" manalah tahu , masa remaja dulu sibuk cakap pasal duit duit duit , kaya" bebel Haikal dan Husna menepuk tangan berurat milik Haikal .

  Tapi tiba tiba dia mendekati Haikal yang tengah memejam mata itu lalu berbisik .

" Syahirah kata , rumah besar besar ada hantu , takutlah Abang " bisiknya perlahan dan Haikal tergelak lagi lagi dengan wajah polos milik Husna .

"  Dia pun rumah bukan tahan besar , ada hantu juga lah rumah dia " kata Haikal sambil menggeleng kepala . Aduh Syahirah ni , tak pasal pasal takut bini aku .

   Husna mengganguk faham dan tak dijangka dia mula duduk di atas riba Haikal . Haikal yang memejam mata ingin tidur kembali membuka mata memandang hairan Husna .

   Dia senyum senget seolah mengerti maksud Husna .

  Terus dia menyambar bibir pucat milik Husna yang tidak mengenakan lipstick itu dan menindih badan kecil tersebut.

×××××

oke dah nak end , maseh masih bertahan sampai sekarang .

Give me a little star please 😻




 

Czytaj Dalej

To Też Polubisz

1.6K 142 15
keluarga yang sangat bahagia tapi kemusnahan datang kembali menghantui hidup mereka sekeluarga .keluarga yang musnah begitu sahaja apabila wujud oran...
60.3K 4.3K 52
Nur Puteri Gardenia Rose, berusia 28 tahun. Seorang guru yang cemerlang dan berdidikasi. Hidupnya sempurna, ada rumah, kereta sendiri, pekerjaan yang...
816 130 65
Setia Bersamaku. 🌹 Haiyan si lelaki yang dingin,tampan dan tidak pernah menyukai mana-mana perempuan. Ketua Kumpulan Black's. "Ni lagi satu ni...
457K 14.2K 38
Dia sepupunya.Dia seseorang yang paling dibencinya.Mereka berdua telah mengistiharkan perang antara satu sama lain. Tapi dapatkah Alia dan Mirza mer...