My Princess

بواسطة Nuru1_1man

473K 13.6K 335

Putri Aisyah- Namanya cantik sama seperti embun badannya. Aisyah yang berumur 23 tahun. Perangai Aisyah yang... المزيد

BAB 1
BAB 2
BAB 3
BAB 4
BAB 5
BAB 6
BAB 7
BAB 8
BAB 9
BAB 10
hai 👋
BAB 11
BAB 12
BAB 13
BAB 14
BAB 15
BAB 16
BAB 17
BAB 18
BAB 19
BAB 20
BAB 21
BAB 22
BAB 23
BAB 24
BAB 25
BAB 26
BAB 27
BAB 28
BAB 29
BAB 30
BAB 31
BAB 32
BAB 33
BAB 34
BAB 35
BAB 36
BAB 37
BAB 38
BAB 39
BAB 40
BAB 42
BAB 43
BAB 44
BAB 45
BAB 46
BAB 47
BAB 48
BAB 49
BAB 50
BAB 51
BAB 52
BAB 53
BAB 54
BAB 55
BAB 56
BAB 57
BAB 58
BAB 59
BAB 60
BAB 61 ( SPECIAL PART )
BAB 62 ( SPECIAL PART )
BAB 63 ( SPECIAL PART )
BAB 64 ( SPECIAL PART )
BAB 65 ( SPECIAL PART )
NEW STORY‼️

BAB 41

8K 217 12
بواسطة Nuru1_1man

Luth Zafran termenung sendiri. Sepatutnya hari ini adaalah hari bahagianya. Bukankah ini yang dia mahu. Bersatu dengan cinta hatinya. Tapi entah kenapa dia langsung tidak rasa gembira.

Pada hari ini sahlah juga Suraya menjadi tunangnya. Datin Intan dan Dato Luth Zaruddin sendiri pergi meminang Suraya dan terus bertunang. Keluhan di lepaskan lagi buat entah yang ke berapa kalinya.

Dia mendonggak memandang langit yang di hiasi malam. Fikiran saat ini hanya memikirkan Aisyah saja. Berkali dia menepis dab berkali juga wajah cantik itu menghiasi fikirannya. Adakah ini di namakan rindu?

'bukan ini ke yang kau mau luth?' desis hatinya. Dia buntu. Keluhan di lepaskan lagi. Seolah-olah terlalu besar masalah yang menimpanya.

"jauh termenung!" serkah Luth Zaruddin. Bahu anaknya itu di tepuk sebelum melabuhkan punggung di sebelah Luth Zafran.

Luth Zafran tersenyum kecil. Dia beranjak sedikit memberi ruang kepada Ayahnya untuk duduk.

"menung apa tu? Dari tadi mengeluh je!" ujar Luth Zaruddin.

"nothing.. " jawab Luth Zafran sepatah.

"tak sangkah anak ayah ni dah nak kawin lagi.. " usik Luth Zaruddin. Tapi bagi Luth Zafran dia terasa di sindir pula.

"suka lah tu dapat kawin lagi" sekali lagi Luth Zaruddin memgusik. Luth Zafran hanya membalas dengan senyuman hambar.

"ayah tak marah ke?" tanya Luth Zafran. Dia sendiri keliru dengan penerimaan kedua ibu bapanya. Sangkahnya mereka akan menentang jika tahu dia ada hubung dengan suraya. Tapi ternyata salah.

"marah tu tak adalah. Cuma kecewa sikit je. Tapi dah itu keputusan Luth ayah okey je selagi ia mampu buat Luth bahagia.. " balas Luth Zaruddin.

"ayah nak tanya ni?" Luth Zafran memandang ayahnya. Bagai menanti soalan yang ingin di tuju oleh ayahnya.

"kamu betul-betul ke dengan keputasan kamu ni? Betul nak kawin dengan Suraya? Luth nak ceraikan Aisyah ke?" bertalu-talu soalan Luth Zaruddin bertanya. Luth Zafran terdiam seketika. Semua pertanyaan ayahnya itu dia sendiri tidak tahu jawapannya.

"Luth pun tak tahu ayah.. " perlahan saja suaranya berkata. Luth Zaruddin tersenyum kecil. Bahu Luth Zafran di usap perlahan.

"fikir betul-betul Luth. Kawin, cerai ni bukan main-main." pesan Luth Zaruddin bernada tegas. Luth Zafran mengangguk faham.

"kalau Luth betul-betul suka kat suraya.. Kawinlah hujung bulan ni. Tak baik lambat-lambatkan majlis macam ni. Dan ayah nak pesan.. Lepaskan Aisyah bila Luth kawin dengan Suraya.. Lepaskan dia cara baik. Macam mana ayah dan ibu pinang dia dulu.. Macam tulah Luth lepaskan dia. Dengan cara baik bukan kasar-kasar... " Ujar Luth Zaruddin lagi. Luth Zafran diam.

"dalam dunia ni.. Mana ada perempuan sanggup nak bermadu. Mungkin ada sesetengah yang mahu tapi bukan semua.. Jadi lebih baik leapskan Aisyah. Biar dia cari lelaki yang hargai dia pula.. " pedas ayat hujung Luth Zaruddin di pendengaran Luth Zafran. Ini tak lain tak bukan.. 100 peratus yakin Luth Zaruddin memang meyindirnya.

"ayah masuk dulu.. Fikir-fikirlah.. " kata Luth Zaruddin sebelum berlalu pergi meninggalkan anaknya sendiri.

Hilang saja bayang Luth Zaruddin, Luth Zafran terus melepaskan keluhan panjang. Sekali lagi dia memandang ke atas. Berharap keputusannya betul.

Tiba-tiba saja bayangan Aisyah muncul. Senyuman Aisyah. Gelak tawa Aisyah. Rajuk Aisyah. Suara tangisan Aisyah. Wajah cemberut Aisyah. Semuanya Aisyah. Tanpa sedar dia tersenyum sendiri.

"kau rindu dia ke Luth?" omelnya sendiri. Bukan dia tak pernah cuba mahu menelefon Aisyah tapi panggilannya tidak terjawab. Dia tahu Aisyah sudah menukar nombor. Mahu minta dengan Irishh? Sejak dari hari mereka bergaduh tempoh hari sudah jarang mereka bertemu muka. Dia tahu adiknya itu tidak suka dengan Suraya.

"alahaiii Luth.. Siapa suruh nak kawin lagi. Dah ada bini pun masih gatal nak kawin lagi satu. Tau pun pening kepala.. " omelnya lagi. Seakan-akan mengejek diri sendiri.










🌹🌹🌹🌹🌹








Luth Zafran merebahkan dirinya di kantil. Penat sejak tadi lagi dia termenung. Tak sedar jam sudah menginjak pukul 9 malam. Tangannya di letakkan di dahi. Mata di pejam erat.

Baru saja dirinya mahu lena panggilan telefon menganggunya. Dengan merengus marah sebelum mengambil telefon yang berada bawa bantalnya.

"walaikumsalam.. " jawabnya lemah.

"buat apa tu?" lembut suara itu bertanya. Tak lain tak bukan mestilah Suraya a.k.a tunangnya.

"nak tidur.. " jawabnya.

"awalnya tidur.. Baru jam 9" omel Suraya. Hairan mungkin.

"penat" sepatah saja Luth Zafran berkata.

"ehmm...awak dah makan belum?"

"dah.. "

"ehmm.. Esok kita jadi dinner ke?" soal Suraya lagi. Luth Zafran diam seketika. Memang dia ada mengajak suraya keluar esok malam. Sengaja mahu keluar dating bersama.

"kalau awak busy tak pelah.. Lain kali je" ujar Luth Zafran.

"taklah.. Okey je" pantas Suraya berkata. Gembira sangat.

"okey then.. " jawab Luth Zafran sambil mengangguk kepala.

"okey.. Good night biy.. Love you"

"good night too" ujar Luth Zafran seraya itu talian di matikan. Hatinya tidaklah sedebar mana bila suraya mengungkapkan kalimah 'i love you' itu malah dia terasa tidak suka pula. Dulu bukan main suka.

"kenapa dengan kau ni Luth?" tanyanya sendiri. Dia mengeluh lagi. Mulutnya mula menguap besar. Penat seharian. Dia sendiri tak tahu penat kenapa. Walhal bukannya dia banyak buat kerja pun. Penat termenung atau penuh mengeluh mungkin.

Baru saja dia mahu merebahkan kembali tubuhnya namun sekali niatnya terganggu dek ketukan di pintu biliknya. Dengan gaya malas terpaksa juga dia membuka pintu.

"kenapa bu..?" tanyanya hairan melihay Datin Intan berdiri di pintunya.

"Luth dah nak tidur ke?" tanya Datin Intan.

"baru nak tidur" jawabnya. Datin intan tersengih.

"kenapa?" sekali lagi Luth Zafran bertanya.

"ibu nak minta tolong sikit boleh?"

"apa dia?" Luth Zafran mejongket kening.

"tolong ambil rish kat rumah kawan dia..kereta dia rosak pula tadi tiba-tiba. " beritahu Datin Intan. Bukan dia tak tahu hubungan Luth Zafran dan Irish diingin je sekarang.

"ehmm.. Okey" balas Luth Zafran. Dia terus tergesa-gesa dia mengambil kunci kereta. Datin Intan tersenyum melihat anak sulungnya itu sudah siap bersedia mahu keluar.

"Luth tau kan rumah kawan Irish tu?" tanya Datin Intan sambil mengekori  Luth Zafran dari belakang mahu turun ke bawah. Luth Zafran mengangguk. Sampai saja di pintu dia terus memakai selipar berjenemanya.

"hati-hati" pesan Datin Intan. Luth Zafran mengangguk sebelum berjalan menuju ke keretanya. Datin Intan melambai sedikit tanganya melihat bayang kereta Luth Zafran yang sudah menjauhi.

Apabila hilang saja kelibatan kereta Luth Zafran. Datin intan terus masuk ke dalam. Sempat di kunci pintu rumahnya sebelum menuju ke ruang tamu.















Ehmmm... Tau hambar..

Tak ada idealah.. Nantilah bila kat kedai...😆

By the way jgn lupa vote ✌❤

واصل القراءة

ستعجبك أيضاً

5.9K 135 37
He set fire to the world around him but never let a flame touch her... 👑 Mikael × Emilia🌹 .. {WARNING NO COPY}❌ {IDEA DAN REKAAN SENDIRI}✔️ {M...
346K 12.7K 80
1𝓼𝓽 𝓼𝓽𝓸𝓻𝔂 𝓫𝔂 𝓯𝓵𝓸𝓵𝓮𝓼𝔂𝓪 𝐀𝐋𝐄𝐄𝐒𝐀 𝐙𝐔𝐋𝐀𝐈𝐊𝐇𝐀 Mempunyai masa silam yang teruk. Dia seumpama iblis bertopengkan malaikat. Namu...
1.4M 53.4K 64
Changed Everything can be changed. Heart? Feeling? Fate? Past life? For 'this person' all that can be changed even if all it was a bit painful. Start...
496K 20K 55
Naura Melyssa | Haris Zufran Naura Melyssa seorang wanita yang kaya dan agak sombong. Di kala umurnya mencecah 24 tahun dia dipaksa berkahwin dengan...