•°5°•

98 15 10
                                    

"Orang panggil kerajaan ni kerajaan terkejam sebab cara pemerintahannya,cruel kingdom,nama lain bagi kerajaan Qerestia ni"Melisa tekun mendengar

"Queen Stella berkahwin dengan King Eric Loiuse pada usia yang amat muda,20 tahun dan King Eric antara pemerintah yang termuda"sambung Lucy sambil tangannya sibuk membasuh baju di pesisiran air terjun itu

"Lepastu diaorang dapat anak,The crown prince Jayden Loiuse sama sahaja dengan King Eric,kejam"

"Maksud awak ? Kenapa King Eric dipanggil pemerintah yang kejam ??"

"Hmm,sebab kos kehidupan terlampau tinggi untuk ditampung jadi adalah beberapa orang mencuri makanan untuk bagi makan anak-anak mereka tapi bila ditangkap terus dibunuh dengan apa cara sekalipun"balas Lucy membuatkan Melisa menekup mulut tak percaya

"And then,kalau orang yang dibunuh tu berkeluarga,anak dara mereka dijadikan hamba melepas nafsu dan kalau mereka ada anak lelaki,anak lelaki dia dijadikan hamba abdi dikawasan istana"sambung Lucy

"Habis kenapa Crown Prince dipanggil kejam juga?"tanya Melisa

"Dia ni lain sikit,yang aku tahu dia cuma seksa orang lelaki sahaja,sebabnya aku tak berapa pasti"Melisa mengangguk faham

"Hamba seks dengan gundik lain ke?"

"Bagi kitaorang lain,kalau gundik pihak istana akan simpan diaorang sampai diaorang jatuh sakit dan mati,kadangkala dirawat,sometimes biarkan"

"Kalau hamba seks,dia selesai guna terus bunuh,kakak aku salah satu orangnya"Melisa terkebil

"Macam mana awak boleh terlepas ?"

"Aku tinggal bertiga sahaja,appa aku,kakak aku dan aku.Kami tak makan dekat sebulan sebab kos makanan yang tinggi jadi ayah aku-"Melisa memegang bahu Lucy supaya meminta dirinya untuk berhenti bercerita

"Tak apa saya dah faham"Lucy tersenyum kecil ke arah Melisa

"Sebelum pengawal diraja dapat jejak ayah aku,kakak aku bawa aku lari ke sini dan tinggalkan aku sebab dia tahu apa kesudahan dia dan appa"

"Bila sehari diaorang tak balik rumah aku jadi pelik,and tiba-tiba ada pemuda ni bawa aku ke tempat di mana pembunuhan kakak aku dan ayah aku dilakukan.Pihak istana bunuh kakak dan appa aku kat depan khyalak ramai"

"I'm sorry"pinta Melisa

Suasana sunyi,hanya kedengaran pancuran air tejun dan kicauan burung sahaja

"Siapa pemuda tu?"

"Molla,dia pakai hoodie hitam dan mask"sekali lagi Melisa mengangguk 

Selesai membasuh baju,mereka mula beredar dari situ

3 tahun berlalu~

Sudah 3 tahun berlalu,Melisa masih tidak pulang ke dunia asal miliknya

Dia juga sudah pasrah kerana sudah pelbagai cara dia cuba tapi semua tidak berhasil

"Mel,aku nak pergi air terjun.Kau nak ikut ?"Melisa yang sedang melipat baju itu menoleh

"Tak,saya pergi esok"Lucy mengangguk mengiyakan,dia keluar dari rumahnya meninggalkan Melisa berseorangan

8.00 malam

Untuk sekian kalinya Melisa melirik ke arah jam

"Lama betul Lucy ni"katanya perlahan

Hairan sebab Lucy tidak pulang dari petang tadi sehingga sekarang

Clock cape berwarna hitam disarung ke badan lalu Melisa terus melangkah keluar dari rumah

Clock cape berwarna hitam disarung ke badan lalu Melisa terus melangkah keluar dari rumah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sampai sahaja di tempat air terjun,Melisa memandang sekeliling hutan tersebut

"Mana Lucy ni ?"katanya risau

Tiba-tiba matanya terarah ke suatu benda

Bakul ?

"Ni bakul Lucy"katanya perlahan

Baru sahaja Melisa mahu mengambil bakul tersebut,bunyi  ranting kayu dipijak membuatkan niatnya terhenti

Tak mungkin,sepatutnya kewujudan air terjun ini adalah rahsia

"Sana ! Ada orang kat sana ! Tangkap dia !"tanpa menoleh,Melisa terus bangun dan berlari menjauhi tempat tersebut

"Macam mana pengawal istana boleh sampai sini ?"soal Melisa hairan

"Seolma-"

"BERHENTI !"

Langkah larian dilajukan sehingga sampai di rumah

DUM !

Pintu utama dihempas sedikit kuat dan lampu rumah dimatikan memandangkan dia keluar tadi tanpa menutup lampu

Nafas diambil dan cuba menenangkan diri

TOK ! TOK ! TOK !

Terhinjut bahu Melisa bila pintu rumah milik Lucy di ketuk dengan kuat

Sayup-sayup dia dengar pengawal-pengawal tersebut menjauhi kediaman mereka

Nafas dihembus lega

"Seolma,Lucy kena tangkap dengan pengawal istana"kedua lutut dipeluk takut

Memandang umur mereka sudah mencecah 23 tahun dan mereka belum berkahwin,pasti Lucy akan dijadikan gundik diraja

Melisa menggeleng laju

"Tak,tak mungkin.Lucy mesti sempat lari dari pengawal istana,ye dia sempat lari"kata Melisa cuba menyedapkan hati

Tok ! Tok ! Tok

Pintu rumah sekali lagi diketuk,terkejut Melisa dibuatnya

"Melisa ? Ni ahjumma Yoon"perlahan-lahan Melisa bangun dan membuka pintu sebaik sahaja mendengar nama jirannya

Buka sahaja pintu kedua bahu Melisa dipaut

"Mel,kemas barang dan lari dari sini.Pengawal istana dapat laporan dari seseorang yang mengatakan di sini ada ramai yeoja yang masih belum berkahwin"

"Tapi ahjumma L-Lucy belum bal-Lucy dah kena tangkap Melisa.Pergi dari sini sebelum terlambat ataupun Melisa kahwin malam ni"Melisa menggeleng tak mahu

Dia tak nak kahwin,lebih baik dia lari

"Ramai ke dah kena tangkap ahjumma ?"ahjumma Yoon mengangguk

"Ada beberapa orang dah lari dari sini,kalau Melisa cepat,mungkin dapat kejar diaorang"Melisa mengeluh pasrah dan mengangguk

"Baiklah ahjumma,Mel kemas barang dulu"

TBC

Yeay update !!!Sorry hambar

Goals:5 komen✨🥺

(OH)Cruel Kingdom|PJMWhere stories live. Discover now