•°4°•

83 12 3
                                    

Untuk sekian kalinya rantai unik tersebut ditenung dan ditelek

Dah jadi seperti rutin-

Dirinya pasti dia pernah lihat bentuk tersebut,tapi di mana?

"Dah seminggu mommy tengok Jayden kusut macam ada masalah,kenapa?"tanya Queen Stella seraya menutup pintu kamar tidur anaknya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.



"Dah seminggu mommy tengok Jayden kusut macam ada masalah,kenapa?"tanya Queen Stella seraya menutup pintu kamar tidur anaknya

Rantai disorokkan dibawah bantal

"Nothing mommy,just stress dengan appa"Queen Stella tersenyum lembut

Faham apa yang anaknya cuba sampaikan

"Appa kamu memang macam tu,mommy dah tak tahu macam mana nak tegur"katanya dan melabuhkan punggung di atas katil milik Jayden

"Macam mana mommy boleh berkahwin dengan appa?"tanya Jayden hairan

Tak mungkin ibunnya yang sebaik ini boleh berkahwin dengan ayahnya yang perangainya jauh beza dari ibunya

"Aturan keluarga diraja.Kerajaan mommy dan kerajaan appa mahu jalinkan hubungam kekeluargaan,jadi atuk kamu kahwinkan mommy dengan appa.Tapi-"

"Appa musnahkan kerajaan mommy dan keluarga mommy"sambung Jayden,Queen Stella menunduk

Tak sangka keluarganya dulu terjatuh dengan lakonan suaminya sendiri

"Appa jadi pemerintah yang termuda,right?"Queen Stella mengangguk

Dia gembira dapat habiskan masa malamnya dengan anaknya berbanding berseorang di kamar sendiri

Sakit hatinya bila ternampak suaminya bersama gundik diraja di kamar yang jauh daripada bilik tidur mereka

Queen Stella menggeleng perlahan membuang gambaran yang menjijikan daripada fikirannya

"Mommy pergilah tidur,Jayden dah mengantuk ni"Queen Stella bangun daripada duduk

"Mommy tak boleh tidur.Mommy nak pergi library baca buku,selamat malam"Jayden sekadar tersenyum membalas ucapan selamat malam ibunya

Tahu apa yang buat ibunya tidak boleh terlelap-

-❤️-

"Tak ada mesin basuh?!"kata Melisa tak percaya membuatkan Lucy yang sedang mengangkat bakul baju kotor itu terhinjut terkejut

"Tak adaa~Mesin basuh kalau nak beli kau kena kerja 3 bulan baru boleh beli mesin basuh"balas Lucy,dia berjalan keluar dari rumah

"Kenapa tak kerja?"

"Satu macam cekik darah sangat,baik aku beli makanan daripada beli mesin basuh ,ke dua gunalah alam semula jadi"balas Lucy selamba,dia menyarungkan selipar dan menoleh memandang Melisa yang masih statik di depan pintu masuk

Patutlah television pun tak ada-

"Sudah jom"Melisa berkerut hairan,terus pintu utama rumah itu dikunci dengan kunci yang Lucy hulur tadi

Bakul baju kotor miliknya diangkat dan dia membuntuti langkah Lucy

Dekat lima minit mereka berjalan,Lucy tiba-tiba membelok masuk ke satu lorong kecil

Lorong itu penuh semak samun dan pokok tinggi

"Lucy,awak nak pergi mana ni?"tanya Melisa takut,dia mendekati Lucy

"Shh~"Melisa mengetap bibir

Tiba-tiba terdengar bunyi sayup-sayup pancuran air tak jauh dari tempat mereka berdiri

Lucy melajukan langkah,dia menolak satu daun pelepah yang besar ke tepi

"Tadaaa!~"

"Air terjun!Kat sini ada air terjun?!"tanya Melisa kagum

"Air terjun!Kat sini ada air terjun?!"tanya Melisa kagum

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Yup,tapi air terjun ni hanya kau dan aku yang tahu.Penduduk kampung kat sini tak tahu"kata Lucy seraya mendekati kawasan air terjun tersebut

"Habis diorang semua basuh baju kat mana?"tanya Melisa sambil memandang sekeliling

Sungguh perkampungan ini jauh beza dengan di bandar.Macam dua dunia yang berbeza

"Ohh diaorang basuh baju kat sungai yang berdekatan tepi kampung tu"Melisa mengangguk faham

Melisa tersenyum sendiri

Memang dirinya berbeza dengan dirinya di dunia asal.Di sini dirinya lebih banyak bercakap dan lebih sihat berbanding di dunia asal

"Oh ya,memandangkan kau dah lupa pasal kerajaan ni jadi aku akan story pada kau dan tentang diri kau,nak?"Melisa mengangguk laju

"Nak!"

TBC

Aaaaaa apa aku tulis ni!!!!

Vote and comment🌸

(OH)Cruel Kingdom|PJMWhere stories live. Discover now