BAB 1

1.1K 35 13
                                    

"Iela Qarmila, cepat turun sayang, lambat dah ni . Papa dah tunggu dalam kereta dari tadi lagi." laung Datin Laili apabila anak dara tunggalnya masih lagi belum turun sejak dari tadi. 

         Hari ini merupakan hari yang sangat mendebarkan buat Iela Qarmila apabila dia bakal ditunangkan dengan seorang lelaki yang tidak dikenalinya. Sungguh dia langsung tidak berminat untuk pertunangan ini, segala persiapan yang dibuat adalah hasil titik peluh ibu bapanya sahaja. Apa yang dia tahu, dia hanya perlu hadir ketika majlis pertunangan. 

"Lambat kamu Iela, papa ingatkan kamu dah lari tadi. Sengaja ya nk naikkan darah papa pagi pagi macam ni.' Kata Dato' Jufri yang kesal akan sikap anaknya yang endah tak endah akan majis pertunangan ini. 

        Alphard hitam mewah itu laju bergerak ke Dewan Astana di Taman Sri Teratai yang merupakan tempat untuk langsungnya majlis pertunangan Iela Qarmila dan bakal tunangnya Zafran Darwish sebentar sahaja lagi.

        Alphard hitam mewah itu laju bergerak ke Dewan Astana di Taman Sri Teratai yang merupakan tempat untuk langsungnya majlis pertunangan Iela Qarmila dan bakal tunangnya Zafran Darwish sebentar sahaja lagi

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

.........................................................................................................................................................

Orang ramai yang dijemput untuk menyaksikan detik- detik pertunangan pasangan itu sudah mula menghidupkan suasana riuh dan gembira. Kehadiran kelibat Zafran Darwish yang memakai baju melayu berwarna pink belacan beserta sampin bewarna hitam dan sedikit corak berwarna biru bersama ahli keluarganya yang memakai baju tema berwarna biru telah menghangatkan lagi keadaan di dalam dewan tersebut. 

     "Tan Sri, Puan Sri, Dato', Datin, Tuan, Puan dan hadi hadirat dijemput untuk mengambil tempat duduk masing- masing. Majlis akan segera dimulakan,"

     " Assalamualaikum wbt saya ucapakan kepada seluruh tetamu yang dijemput hadir bagi memeriahkan dan turut menyaksikan Majlis Pertunangan Encik Zafran Darwish dan Cik Iela Qarmila pada pagi ini. Saya, Aiman Akif selaku MC pada hari ini akan memulakan majlis dengan menjemput Encik Syed Abbas Syah bagi membacakan doa. Dipersilakan.

............................................................................................................................................................

    " Aamiin aamiin ya robbal alamin, untuk meneruskan lagi Majlis pertunangan Encik Zafran Darwish dan Cik Iela Qarmila, saya menjemput Cik Iela Qarmila untuk tampil ke pelamin bagi upacara sarung cincin.  Juga dijemput, mummy kepada Zafran Darwish iaitu Datin Suraya untuk sama- sama naik ke atas pelamin untuk menyempurnakan upacara ni. 

 

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.
TUNANG BIDAN TERJUN (Complete)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu