DLM : Teaser 34

3.6K 275 25
                                    

Mata Aidan meliar mencari gerangan suara. Namun tiada seorang pun berada di situ. Aidan mula mengambil langkah berwaspada.

"Sayang, kita kena naik. Now!" tegas Aidan seraya menarik tangan Daneen.

PRANG! Bunyi cermin tingkap pecah bergema. Mata Aidan terarah pada seseorang yang baling batu ke tingkap rumahnya. Aidan tangkas mengepit hidung Daneen dan menenggelamkan dirinya dan juga Daneen di dalam kolam itu.

Sekali lagi bunyi sesuatu pecah, bunyi itu jelas kedengaran daripada arah dapur. Satu per satu bunyi pinggan mangkuk pecah. Semua bunyi itu berdesing di gegendang telinga mereka berdua meskipun mereka di dalam air.

Tanpa membuang masa, Aidan menarik tangan Daneen ke pinggiran kolam. Dengan sekali daya, Aidan mendukung Daneen ke permukaan. Dia menggunakan daya tahanan diri untuk naik ke permukaan.

Bunyi suara tadi kembali menjengah ruang pendengaran. Aidan mencari suara itu.

"Abang, suara tu dari pen tu," beritahu Daneen.

Aidan tangkas mengambil pen itu. Ianya sebatang pen yang boleh merakam suara. Dia pasti suara itu daripada pen ini. Dia baling ke arah celah batu di belakang tanaman.

Daneen sudah menggeletar ketakutan. Dia nampak seseorang sedang menerkam pandangan ke arahnya.

"Sayang, kita kena pergi dari sini!" Aidan memberi arahan. Laju kakinya diatur ke kerusi yang terdapat kain tuala dan pakaian persalinan.

Cepat-cepat Aidan membaluti tuala di tubuh Daneen. Mujur Daneen lengkap berpakaian bertutup.

"Jangan pandang, sayang!"

"Abang, Daneen takut."

Mata Aidan tertunak kegelisahan apabila matanya mengesan tiga orang sedang menuju ke arah mereka.

Daneen yang menggengam tangannya menyalurkan semangat untuknya lebih berani. Aidan tarik tangan Daneen menuju ke halaman di hadapan kolam semula, dinding rumahnya di bahagian itu paling rendah.

"Hasbunallah Wanikmal Wakil."

Aidan memanjat dinding itu, kakinya disangkut di ruang dinding itu. Aidan menghulurkan tangannya. Daneen cepat menyambut.

Aidan dengan berhati-hati berpaut di tiang elektrik di situ. Hanya dengan cara itu dia dapat selamatkan Daneen. Tubuh Daneen dipeluk erat.

"Kita kena lari sayang, pegang abang, jangan lepaskan tangan abang."

Daneen laju mengangguk.

Sempat Daneen melihat ke dalam rumah sekali pandang, dia hanya dapat tangkap jam tangan di tangan seseorang yang menerkam pandangan ke arahnya tadi.

Sebuah kereta yang berhenti mengejutkan mereka. Pemilik kereta itu menurunkan tingkap.

"Aidan, Daneen... Apa yang berlaku?" soal Aisyah hairan. Kedua-dua susuk tubuh itu diperhati atas bawah. Paling hairan, kedua-duanya tidak memakai selipar ataupun kasut.

"I need your help, Aisyah!" Aidan menerpa kereta Aisyah. Wajahnya tampak sangat-sangat memerlukan bantuan.

______________
Only teaser. Okey gak? Nak update tak?

Isteri TeristimewaWhere stories live. Discover now