10

174 47 2
                                    


"MIN SUGA!!"

Taein baru saja melangkah ke atas jambatan. Air sungai itu diteliti. Suga langsung tidak kelihatan disebalik air yang hitam pekat akibat kegelapan malam itu.

Tanpa berfikir panjang Taein segera terjun ke dalam sungai.

Demi menyelamatkan.. Min Suga..

Tangan diluruskan ketika terjun supaya mendapatkan lebih kelajuan untuk mencapai Suga yang berada jauh di dasar sungai.

Kepalanya mendarat dahulu ke dalam sungai. Apabila sudah berada di dalam air. Taein membuka matanya, cuba mencari kelibat Suga di dalam air yang gelap itu hanya dengan bantuan cahaya dari lampu taman yang malap dan bulan.

Mata Taein akhirnya bertemu dengan badan Suga yang perlahan-lahan tenggelam ke dasar Sungai. Suga sedikit pun tidak meronta. Mata dipejamkan seperti merelakan dirinya lemas dalam Sungai itu.

Taein menyelam ke dalam cuba mencapai tangan Suga.

Sikit lagi

Taein menggapai tangan Suga yang semakin tenggelam itu. Namun tidak mampu dicapai.

Hayunan kakinya dikuatkan. Tangannya diregangkan sehabis mampu untuk mencapai tangan Suga.

Sikit lagi !

Mata dikecilkan cuba menerangkan pandangannya yang kabur akibat air yang memasuki matanya. Jarinya hampir mencapai jari Suga.

Dada Taein semakin sesak. Oksigen dalam paru-parunya semakin berkurangan. Wajah tidak bermaya Suga dipandang.

Cepat Kim Taein !

Sikit je lagi !

Tangannya diregangkan sedikit lagi.

Akhirnya jari Taein bertaut dengan jari telunjuk Suga. Dengan pantas Taein menarik sedikit jari Suga ke atas kemudian mencengkam pergelangan tangan Suga.

Suga yang tidak sedarkan diri akibat kekurangan oksigen itu ditarik naik ke atas.

Tangan kanan Taein memegang erat pergelangan tangan Suga manakala tangan kirinya sibuk mengayuh ke tepi, berenang ke atas untuk menarik Suga dan dirinya keluar dari air sungai yang dalam itu.

"Hah!"

Taein menarik nafas panjang. Akhirnya dia berjaya naik ke permukaan. Tangan Suga ditarik lalu bahunya dipapah supaya lelaki itu keluar dari air dan mendapatkan oksigen semula.

Taein memandang Suga yang kini berada disebelahnya. Mengucap Taein apabila melihat parut di mata Suga berdarah semula.

"Min Yoongi kenapa awak buat macamni?" soal Taein pada Suga yang tidak sedarkan diri itu.

"Saya takut kehilangan awak lagi" sayu Taein berbisik halus. Hatinya sakit melihat Suga lemah seperti ini.

Taein berenang ke tebing Sungai, badan yang kecil itu berusaha untuk menstabilkan dirinya yang sedang memapah Suga itu. Badan yang menggigil kesejukan diabaikan.

Keselamatan lelaki ini lebih penting pada waktu ini. Kakinya yang pendek itu dikayuh sebaik mungkin supaya mereka berdua tidak kembali tenggelam ke dalam sungai.

"TAEIN !!"

"TAEIN!"

Kedengaran suara Taehyung, Jimin, Namjoon dan Jungkook menjerit. Taein tidak mempunyai kekuatan untuk menyahut panggilan mereka apatah lagi menjerit meminta bantuan.

   Sedikit lagi mereka akan tiba ke tanah, namun badan Taein semakin tidak stabil sehingga Suga kembali tenggelam ke dalam air sedikit demi sedikit jatuh dari bahu Taein.

[𝐂] The Curse || MYGWhere stories live. Discover now