•°1°•

127 14 6
                                    

"Serious lah noona,takkan 7×7 pun noona tak tahu?"tanya adiknya,Ryumin Kim.Ryumin muda setahun dariku

"Noona tak tahu,noona kan tak pandai sangat.Semua sifir noona tak hafal"Ryumin mengeluh tak percaya

Hai!!!Aku Melisa Kim,aku kacukan Korea-England,eomma dari Korea dan appa dari England.Umur aku 20 tahun,sekolah tak habis sebab aku berhenti sekolah awal

Ryumin Kim,adik lelaki aku.Dia berbeza dari aku sebab dia pandai dalam semua aspek,senang cakap perfect ! Sedangkan aku bodoh dalam semua aspek

Tapi adik aku ni dari kecil tak mengaku aku kakak dia sebab dia malu

"Hah!Pastu mengelamun,ish stress lah Ryu tengok noona ni"Ryumin terus naik ke tingkat atas,meninggalkan aku terkebil di ruang tamu seorang diri

"Mel,boleh tolong eomma angkat barang?Ringan je,tak berat mana"

"Dae eomma"balasku

Dah lah bodoh,lemah pula tu

"Banyaknya eomma beli barang,eomma nak masak ke?"eomma mengangguk

"Kawan Ryu nak datang,jadi eomma nak masak untuk diaorang"aku mengangguk faham dan membantu eomma apa yang patut

"Appa mana?"tanya eomma sambil tangannya ligat memotong sayur

"Appa kat atas,tidur rasanya"
balasku,mataku memandang eomma yang ligat membuat kerja

Kenapa aku tak ligat macam ni?

"Kalau macam tu pergi kejut appa dan kamu boleh berehat"balas eomma

"Tapi Mel nak tolong"perbuatan eomma terhenti,dia menoleh memandangku yang sudah menunduk

"Kamu tak berapa sihat,sayang.Pergi naik atas"aku mengangguk perlahan

Aku jadi macam ni semua sebab penyakit tu,ya aku ada penyakit jantung yang lemah

Sebab aku bodoh,tak sempat nak belajar kerana sibuk dengan rawatan sehingga aku putuskan untuk berhenti sekolah

Semua rakan-rakan aku tak tahu tentang ni,termasuk Ryumin

Ryumin turun ke bawah,aku memberi sebuah senyuman kepadanya namun dibalas dengan jelingan

Bahuku dilanggar sedikit membuatkan aku terundur ke belekang

"Sanalah,semak je.Oh ya,noona jangan nak menggatal masa kawan-kawan Ryumin datang,arra?"katanya dingin

"Arra"balasku perlahan.Perlahan-lahan aku naik ke tingkat atas untuk mengejutkan appa

--

"Mana noona,Ryumin?Ajaklah dia turun makan sekali"kata Tuan Kim

"Noona cakap dia malas"Puan Kim dan Tuan Kim berkerut

"Takpelah,biar saya pergi panggil dia"Puan Kim bangun dan keluar dari dapur

Ketiga-tiga kawan Ryumin mula memandang Ryumin dengan pandangan meminta jawapan

"Apa?"tanya Ryumin sambil berpeluk tubuh,Tuan Kim sudah bangun dan pergi ke laman belakang untuk menjawab panggilan telefon

"Kau tak cakap pun kau ada kakak"kata Yoseok,Ryumin menggaru kepalanya

"Perlu ke?"mereka bertiga serentak mengangguk

"Semestinya,mana tahu aku boleh mengurat kakak kau"kata Seongwu

"Ish,nantilah aku cerita"balas Ryumin malas

(OH)Cruel Kingdom|PJMWhere stories live. Discover now