23

282 21 4
                                    

Mesti time riadah ada je orang yang jenis macam ni.....( For girls, boys punya next chap )

1) makan je kerja

Setiap kali turun riadah kerja dia mesti pergi beli makanan dekat PUM pastu dok makan depan gate aspuri.

2) lepak kids

Disebabkan tak bawa duit jadi diorang ni menghabiskan masa dengan bersembang, bergosip,membawang dan seumpama dengannya. Nak beli makanan terlupa bawa duit pula. Hmmm. Sad life

3) geng basikal

Mesti ada yang suka sangat main basikal kat rumah sampai terbawa hobi tu ke asrama. Jadi apa yang diorang akan buat ialah menjadi orang yang terawal sewa basikal warden supaya dapat main sepanjang riadah.

4) geng jalan-jalan cari makan

Yang jenis ni nak kata exercise tak nampak macam exercise pon tapi nampaklah effort diorang nak bersukan tu. Aku pun kadang-kadang masuk dalam kalangan manusia sebegini. Apa yang diorang akan buat setiap kali riadah ialah jalan secara santai pusing satu maktab sambil bersembang ada yang sambil makan pun ada. Bila dah rasa macam waktu riadah nak habis tu diorang duduk lah kat tepi gate tu.

5) the exercise One

Budak-budak ni memang akan pastikan masa riadah diorang tak sia-sia macam tu je. Diorang akan buat perkara berfaedah yang membuatkan diri diorang sihat seperti atlet negara sampai yang perempuan pun boleh ada sixpack. Biasanya diorang akan joging round satu maktab 6-8 kali dalam masa sejam je.

6) budak badminton

Jenis yang ni pula akan bawa raket badminton diorang dari rumah untuk main badminton bersama-sama. Type macam ni sempoi je sebab main pun bukan serius mana pon. Just untuk suka-suka je.

7) atlet maktab

Diorang ni memang manusia yang sihat lah kiranya. Nama dah atlet kan. Ada macam-macam sukan yang selalu buat latihan time riadah sampai diorang terpaksa mandi petang lewat semata-mata pergi latihan. Ada yang pergi pemilihan je berbulan-bulan naik asrama lambat. End up tak terpilih pun tapi takpe anda masih atlet di mata saya.

8) budak ada talaqi

Ni biasanya kalau ada kelas ganti. Diorang akan rushing gila, naik mandi awal sebelum kiraan turun riadah sebab diorang tahu kelas talaqi habis lambat so prepare mandi awal-awal.

So dalam banyak-banyak jenis manusia diatas anda rasa anda dalam kumpulan yang mana? Fikirkan.... Dah macam soalan kbat lak.

Fakta Kehidupan Budak MRSM (Completed)Where stories live. Discover now