2

631 13 1
                                    

Mesti korang tertanya kan nama aku apa. Heh nama aku TENGKU RAFIQAH TENGKU DANIEL. Nampak macam orang kaya kan?. Kaya la sangat, nama aku je kaya tapi bukan aku. Yup memang aku orang kerabat tapi bukan aku. Kenapa? Sebab aku tak pernah pun bersemuka dengan manusia yang dipangil bapa. Kenapa? Heh kalau aku cerita pun buat sakit hati

Lamun aku tersentak bila kepala aku terasa sakit. Bukan sebab aku ada penyakit tapi orang yang cari penyakit dari aku

"Berangan lagi"

Yup, budak tak cukup hormon kat sebelah aku la yang ketuk kepala aku.
Aku hanya menjeling sebagai balasan sambil gosok kat kawasan di ketuk tdi
"Jeling jeling! Ingat aku takut?" Kata izz

"Haihh , kau nak ape?" Soal aku sambil minum air yang aku pesan tadi

"Amboi engkau, gurau sikit pun tak kan tak boleh pulak"

"Gurau tak gurau, kepala jangan main eh"

Izz hanya ketawa pelahan "kenapa ? Takut prof tak nak kat engkau?"

Aku pandang izz dengan kerutan di dahi "asal pulak?"

"Kau ingat aku tak nampak kau tenung prof bagai nak tembus tdi?"

Aku garu kening "mana de" nafi aku

"Tak yah nak kencing aku ehh" kata izz sambil ketawa. Aku hanya senyum sebagai balasan "ape ape jelah"

__________

Abis saja kelas prof tadi aku dan izz terus ke kantin. Abis ja makan aku dengan izz terus balik rumah sebab tak da kerja lagi kat uni. Sekarang aku dalam bilik di atas tilam tengah baring

Aku renung siling bilik aku sambil termenung. Tiba tiba aku teringat kisah 3 tahun lepas

Aku duduk di pondok sekolah seorang diri sambil termenung fikir kan nasib apa yang akan jadi bila dah spm ni nanti

"Haihhh" keluh ku pelahan. Aku tak tau sampai bila aku perlu pendam semua ni. Aku buntu, srs aku buntu.

Hampir dua tahun aku pendam perasaan ni. Aku dah rasa bermacam macam rasa sejak aku pendam. Rasa gembira, sedih , terluka. Sebut lah rasa apa pun aku dah rasa semua.

Cukup lah apa yang aku rasa selama ni sangat melukakan. Aku sayang dia , aku cinta dia tapi aku tak boleh memilikinya.

Aku tunduk memandang kasut sekolah Ku sambil mengeluh. Dah hampir serahun aku berkawan dengan dia. Tampa sedar aku dah pun jatuh cinta dengan dia, kawan baik aku sendiri.

LoVe Or LeAvEWhere stories live. Discover now