22

234 25 17
                                              

"Kat mane ni?"
Sihun bangun dan melihat sekelilingnya.Kelihatan ramai orang yang sedang lalu lalang tanpa menghiraukannya.Masing-masing dengan hal sendiri.

"Argh.."
Sihun cuba untuk berdiri tetapi gagal kerana kepalanya seakan-akan batu besar yang berat.

Akhirnya,Sihun berjaya berdiri tetapi dia sedikit terhuyung-hayang.

"Omo!sesange~"
Seorang wanita tua menghampirinya.

"Hensem jugak kamu ni ye!"
Wanita tua itu menepuk-nepuk bahu Sihun beberapa kali sebelum dia menutup hidungnya.

"Sayang sekali~kamu homeless."
sambungnya lagi.

"Hey ahjumma!Buta ke atau buat-buat  buta?Tengok ni!Baju ni mahal tau.Orang tertentu jer boleh pakai.Sedap-sedap mulut jer nak cakap aku homeless."
Sihun menengking wanita tua itu sambil bercekak pinggang.

Orang ramai mula mengerumuni Sihun kerana suara tengkingannya tadi.

"Ish,tengok tu.Kesiannya.Mesti dulu dia ada tekanan perasaan kan?"

"Haah,pastu jadi gila.Sayang betul.Muka hensem tapi gila."

Kebanyakan orang ramai disitu mengambil gambar dan merakam Sihun samada dari dekat ataupun jauh.

"Korang letak henpon korang sekarang!Berani betul ye?Kau tak tahu aku anak sape!"

"Makin lame makin mengarut lah.Baik kita tak payah layan."

"AKU BUKAN ORANG GILA!!!"
Sihun teriak dengan sekuat hatinya.Orang ramai yang mengerumuninya mula menjauh.Telefon-telefon yang merakam  semakin menonjol.

✓✓✓


"Hahhahhahha!Aduh kelakor tul~"

"Ouh!Sewoon-ah.Annyeong!Buat ape tu?"

"Ehem!"
Sewoon berdehem sebaik sahaja menyedari kehadiran Wooji.

"Hey,tengok ape tu?Tunjuk lah aku."
Dengan sewenang-wenangya Wooji merampas telefon Sewoon dari tangannya.

__________

Trending Video On Sns.

Handsome But Crazy!

1.12K Views👁️  1000 Likes♥️  63000 Comments💬

__________


"Hahaha,Kau menceriakan hari aku lah!Bapok lawak~Tapi hensem gak kan?"
Wooji ketawa sehingga air matanya berjujuran 'sebaldi'.

"Ish,suka hati jer rampas fon orang.Pulang balik!"
arah Sewoon.

"Yelah.yelah."

"Eh,jap!"

"Ape lagi?"
tanya Sewoon.

"Macam pernah nampaklah orang gila tu.Cer bak sini balik fon kau."

"Kejap jer!"

Wooji ternganga luas.Henfon Sewoon terlepas dari tangannya.

"Wooji?Wae?!"

"Sewoon~aku berdosa..."

Flashback


"rasakann!"
Wooji mencampakkan sebaldi air longkang yang diisinya tadi ke arah Sihun.

"Mianhae ahjusshi,saye kena balik dulu."
Wooji berlari meninggalkan Sihun disitu.

"Ohokk,ohok."
Sihun terbatuk dan jatuh terlantar.

Calling Me Appa or Oppa?[Kim Wooseok]Where stories live. Discover now