31

635 68 11
                                                  

A/N: happy 6k readers!

📱yohan: mana kau?!

📱sohyun: YOHAN! YOHAN!

📱yohan: SOHYUN?! mujur awak selamat

📱sohyun: yohan! to-tolong jangan masuk! seungwoo nak bunuh awak!

📱seungwoo: hyun sayang, kata kata terakhir sebelum encik yohan mati?

📱yohan: aku tak akan mati dekat tangan kau lah sial!

📱seungwoo: just wait and see /smirk/

*seungwoo terus mematikan panggilan*

📱sohyun: YOHAN!

Seungwoo: hyun tunggu sini eh? nanti oppa datang bawa mayat suami awak /ketawa/

Sohyun: ti-tidak! jangan!

*seungwoo terus berlalu keluar*

YOHAN POV
akhirnya. aku dah sampai. masa untuk aku selamatkan sohyun. aku rasa ni rumah usang yang dah lama terbengkalai. tempat pun suram. gelap. jujur aku takut. tapi disebabkan untuk selamatkan sohyun, semangat aku lagi berpuak puak. aku dengan perlahan lahan menjejakkan kaki ke dalam rumah usang tersebut. kosong. aku tak nampak apa apa. aku membuka flashlight di dalam telefon aku kemudian suluh untuk melihat jalan. aku masuk dalam satu bilik. kosong. hanya ada sofa buruk. sewaktu aku sedang melihat bilik itu, aku terasa seperti seseorang berada di belakang aku. bila aku pusing, semua menjadi gelap.

SKIP

*yohan sedar dari lena*

Sohyun: yohan! yohan! /menangis/

Yohan: sohyun! a-awak selamat! /gembira/

aku sedar dari lena. aku nampak sohyun yang berada di penjuru ruang tamu. setahu aku waktu aku masuk, kosong. aku nampak sohyun sedang menangis teruk dengan tangan dan kaki diikat. tangan aku juga diikat dan aku berada di hadapan bilik yang aku buka tadi.

Sohyun: sa-saya ingat awak dah tinggalkan saya! /menangis/

Yohan: tak, saya masih ada dekat sini /senyum/

*seseorang munculkan diri dan ketawa sinis*

Seungwoo: bangun dah? /ketawa/

Sohyun: se-seungwoo, tolong lepaskan kitaorang

Seungwoo: TAK? kau fikir senang senang je aku nak lepaskan korang?! dendam aku belum selesai! kaulah punca segala! /tuding ke arah yohan dan bergerak ke arahnya/ aku benci kau!

*lalu seungwoo terus menumbuk pipi yohan dan perutnya*

Sohyun: YOHANNN!!

Seungwoo: aku nak biarkan isteri kau tengok kau merana kesakitan /ketawa/

*seungwoo terus menumbuk yohan dengan teruk tanpa henti sehingga terdapat lebam dan kesan luka berdarah* (omg bby T T)

Sohyun: YOHAN! /menangis/ seungwoo! tolong berhentikan semua ni! sa-saya merayu!

Seungwoo: AKU TAK NAK! AKU NAK TENGOK DIA MERANA! BIAR DIA RASAKAN PERASAAN AKU SELAMA NI!

*seungwoo bergerak ke arah sohyun dan mencengkam rambutnya supaya sohyun melihat wajah dan badan yohan yang sudah tidak bermaya itu*

Seungwoo: awak nampakkan apa yang saya nampak? /gelak/ sayang, baru puas hati saya tahu tak tengok dia lemah macam tu .. selama ni semua orang selalu pandang tinggi dekat dia .. sekarang awak tengokla apa yang jadi

Sohyun: seungwoo, saya merayu! tolong hentikan semua ni!

Seungwoo: baiklah .. saya akan hentikan semua ni lepas benda ni /keluarkan pistol/ kena depan orang awak

Sohyun: seungwoo! JANGAN! TOLONG! bunuh jelah SAYA!

Seungwoo: sayang, awak ni baik sangatlah /menepuk perlahan kepala sohyun/

*seungwoo bangun dan menuju ke arah yohan*

Seungwoo: ada kata kata terakhir untuk isteri kau?

*yohan terlalu sakit sehingga sukar untuk mengeluarkan suara*

Seungwoo: hyun sayang, aku rasa dia ni dah boleh mampus kot /tarik picu/

Sohyun: YOHANNN!!

PANGG!!

-------------------------------------
cerita ini hampir tamat. macam mana? hehe. happy 6k readers! please vote and comment! anneyong =)

√ 𝚌𝚑𝚊𝚗𝚐𝚎 · 𝐤𝐢𝐦 𝐲𝐨𝐡𝐚𝐧Where stories live. Discover now