22

863 30 0

Di airport,

Alyna: wei, tak bosan ke guna awak saya. Muak dh dengar.

Hariths: dah tu nak guna apa?

Alyna: bie sayang. Mcm sedap je dengar.

Hariths: ye lh sayang. Bie ikut je apa yang sayang nak.

Alyna: eh perempuan tu bukan Lily ke.

Lily dari jauh kelihatan berjalan mendekati Hariths.

Lily: hai awak, tak sangka awak nak balik Malaysia juga. Kuat betul jodoh kita. Selalu terserempak.

Alyna: eh perempuan! Kau sedar tak aku ada kat sebelah! Sungguh biadap kau kan! Dah macam tak ada lelaki lain kau nak menyundal. Jangan lah jadi murah sangat. Baju pon tak cukup kain.

Lily: wow dah pandai kurang ajar ye kau. Dah kampung tu kampung je lh. Tak payah pertikaikan fashion aq. Fashion kau tu kolot. Tak sexy langsung.

Hariths terus menarik isterinya sekaligus membawa bagasi mereka pergi jauh dari Lily. Tengok muka Alyna dah merah habis dah. Memang kalau biar lama lama kat situ mau mati lily ditumbuk kat situ.

Alyna: bie jom pergi masuk. Skrg dh boleh masuk dh. Malas sayang duduk lama lama kat sini. Ada orang gila seluar koyak baju kena cakar kera. Rambut bun serabut kalah hantu kak limah.

Hariths hanya mengikut langkah isterinya. Segaris senyuman manis diberi kepada Alyna setiap kali Alyna memandangnya. Bibir Alyna tidak habis membebel tentang Lily. Dia hanya mampu senyum sambil memeluk bahu isterinya yang comel itu. Makin marah makin comel.

Setelah duduk dalam flight mereka menyelesakan diri. Maklumlah dekat kapal terbang tu hanya mereka berdua je. Kapal terbang persendirian lh katakan. Diorg berdua kaya kot. Setakat kapal terbang persendirian tak ada masalah lah.

Hariths: sayang bahagia tak hidup dengan bie. Sebab bie rasa bahagia sangat bila sayang ada dengan bie.

Alyna: kenapa tak bahagia pulak. Bie bagaikan ubat sayang. Bie je mampu buat sayang tak takut dengan lelaki. Bie sahaja. Tak ada lelaki lain. Tak ada orang lain. Dengan bie bagaikan tiada paksaan untuk mendekati seorang lelaki. Sayang bahagia sangat bila ada dengan bie. Bie sumber kekuatan sayang. I love you bie.

Hariths: I love you more sayang. Walaupon sayang tak sempurna, bie akan sentiasa ada disisi sayang. Jaga sayang seperti bie jaga nyawa bie sendiri. I will do anything in the name of love. I will never cheating on you. Bie akan sayang Alyna sorang je. I know you understand me right.

Alyna: sayang tak suka bie dekat dengan Lily. Sayang nak bie peluk sayang sorang. Sayang nak bie cium sayang sorang. Tak ada perempuan lain. Janji eh bie. Jangan tinggalkan sayang.

Hariths: bie janji dengan sepenuh hati bie. Bie takkan biarkan orang lain sakitkan sayang. Bie sanggup menahan perit daripada sayang yang perlu menahan sakit. Cukup sebelum ni kita berpecah belah atas sebab yang kecil. Bie takkan lepaskan sayang lepas ni. Sayang milik bie sorang. Hanya bie yang boleh sakiti sayang. Sebab bie je yang boleh mencintai dan beri kebahagiaan kepada sayang.

Mereka tidur berpelukkan menunggu kapal itu tiba di Malaysia.

Semoga cinta yang mekar tidak akan layu. Semoga kebahagiaan sentiasa bersama. Itulah doa Hariths dan Alyna.


























Author nk double update harini... yes or no???

HATE YOU MR MAFIAWhere stories live. Discover now