Bab 1

5.1K 149 1
                                              

Hari yang Theodora tertunggu-tunggu iaitu dia akan melaporkan diri di Universiti untuk menyambung pelajaran yang dia sudah lama minati. Setelah melaporkan diri di pejabat, Theodora segera ke kafe untuk sarapan. Tadi di rumah dia malas nak dengar papa membebel terus dia pergi tanpa sarapan.

Dalam beberapa langkah sahaja lagi untuk sampai di kafe, Theodora terlanggar seorang wanita yang membawa air. Oh goshhhhhh 'mati lah aku habis baju pompuan ni basah. Kau ni Dora tak tengok depan ke' menolog Theodora didalam hati.

"Err maaf saya tak perasan tadi" Theodora menunduk meminta maaf.

"Woii perempuan kau buta ke apa hah?! yang kali jalan pakai mata bukan pakai lutut bodo*. Habis baju aku, kau tau tak baju aku ni limited edition?!"

'Hekeleh pompuan ni limited edition konon. Muka dh la macam ikan buntal ada hati nk jerkah aku' menolog Theodora didalam hati.

"Woi kau dengar tak apa aku ckp ni" jerkah perempuan itu lagi.

"Err maaf saya janji saya akan ganti balik"

"Heh perempuan mcm kau mampu ke ganti baju mahal aku ni" tersenyum sinis perempuan di depannya ini.

"Excuse me sis kau pikir aku ni sengkek sangat ke hah?aku pon anak orang kaya la. Setakat baju kau ni celah gigi aku pon dh bole dapat" balas Theodora.

"Kau ni kan" perempuan itu meluru kearah Theodora dan berlakunya sesi tarik menarik.

"Whats going on dude? Korang ni dah kenapa hah?! Tak reti malu ke gaduh depan orang macm ni!"

Semua di kafe memandang kami. Ada juga yg menumpang gelak dan bisik sesama sendiri.

Kami berdua memandang lelaki yang menegur kami dgn cara yang sopan itu. (Sopan sangat)

Tanpa melengah kan masa perempuan itu menghayunkan tangan kepada Theodora.

Theodora tersungkur dan tanpa dia perasan dahinya terhantuk pada bucu meja yang berada berdekatan dengannya.

"What are you doing Tasyah?! Kau kenapa ni hah! Kau jgn ingat kau anak orang kaya senang-senang kau nk herdik orang lain! Jangan sampai aku mengadu kat office eh! I warn you." lelaki itu menjeling Tasyah dgn tajam.

'Ouh nama perempuan ni Tasyah rupanya' menolog Theodora sendiri. Terdengar lelaki tadi memanggil perempuan itu Tasyah. So thats means nama dia tasyah la kan? Hekhek

Tasyah mendengus kegeraman.

Pandangan lelaki itu jatuh kepada Theodora. Dengan bersusah payahnya Theodora bangun. Terasa cecair hangat yang mengalir di dahiku. WHAT THE LIFE?! DARAHHHHH!

Jejaka itu terpandang darah yang mengalir didahi Theodora dan dia menarik lengannya untuk merawat lukanya mungkin? Hm

***

Setelah jejaka itu menolong Theodora mencuci lukanya. Theodora termenung di dalam dunianya sendiri.

"Nama kau siapa?" Kembali Theodora ke dunia setelah lelaki itu bertanya kepadanya.

"Errr perlu ke awak tahu?" Jawab Theodora

"Perlu la aku kan dah tolong kau" tersenyum sinis lelaki itu kepada perempuan dihadapannya ketika ini.

"Theodora Maisarah" acuh tidak acuh sahaja Theodora membalas.

"Ouh nama aku Mikael Aiman" balas jejaka tampan dihadapan Theodora ketika ini.

I'm sorry but
Don't wanna talk i need a moment before i go
It's notting personal
I draw the blinds

Theodora MaisarahWhere stories live. Discover now