• A S T : 3 8 •

1.6K 136 9

Jemput baca karya manusia01 yang bertajuk " SWEETHEART KIRIMAN TUHAN ", guys. Cerita yang penuh dengan sweet-romance storyline.

Link : https://my.w.tt/UesBs4GK9U

Insha Allah, you'll like it. Also, don't forget to vote and comment in her story. Thanks.

==

CARMINE melangkah ke arah keretanya dengan hati yang hiba. Hatinya berbelah bahagi, tak tahu apa yang harus dibuatnya ketika ini iaitu sama ada ingin menenangkan diri seketika atau pun berjumpa dengan abangnya atas sebab kerja yang diamanatkan oleh Alex.

Tentang Camilla, setelah Carmine tarik Camilla pergi jauh dari pandangan Rose. Sedikit perbalahan berlaku antara mereka dan Camilla terus menghentak kakinya dan meninggalkan Carmine begitu sahaja. Carmine pula hanya membiarkan sahaja perempuan. Dalam hatinya, dia tahu yang 'something big is coming up'.

  Kalau tidak? Kenapa Camilla boleh berada di Malaysia? That's insane for someone like her go holiday in a hot country like Malaysia.

Enjin kereta dihidupkan oleh Carmine dan dia menyelak rambutnya ke belakang bagi menghilang keresahan dalam dirinya. Kemudian, bacaan basmallah dimulakan dahulu dan dia memandu keretanya ke suatu tempat.

Setibanya Carmine di situ, kereta diparkir dan dia keluar menuju ke tempat yang ditujunya tersebut. Rasa tenang terbit di sanubari hatinya tatkala melihat masih lagi manusia yang masih lagi ke situ bagi menunaikan Fardu Ain ketika itu.

Dan seketika kemudian, laungan yang begitu merdu di laungkan bagi menyeru umat Islam mendirikan solat. Itulah dia tempat yang paling menenangkan dan membahagiakan buat seorang insan yang bernama Carmine Leonardo. Itulah dia rumah Allah yang suci.

Tanpa Carmine sedar, seseorang memandang Carmine melalui celah cermin kereta dengan tajam dan menghentak stereng keretanya kuat. Satu keluhan kasar dilepaskan.

   " What the hell he's doing here?! "

°°°°°

AKU melangkah menuju ke tingkat atas memandangkan bilik abang Nas terletak di tingkat atas. Apabila tengah melangkah ni, teringat waktu dulu-dulu, sebelum aku belajar di Itali.

Abang Naslah yang selalu back up aku kalau abang-abang aku yang sakai tu mengusik aku. Yang paling sakai, siapa lagi kalau bukan si Rael Aiden! Cari gaduh je tahu. Kadang-kadang rasa macam nak baling je Rael tu dari tingkat sepuluh.

Sampai sahaja di hadapan pintu bilik abang Nas, dengan perasaan yang berdebar-debar dan gementar, aku terus membuka pintu balik tersebut. Kenapa aku rasa macam tu? Sebab aku takut dia terasa hati kerana aku lambat tiba ke sini pada hari yang penting sebegini. Kalau aku, mungkin aku pun akan berkecil hati.

   Dan opsssss....!

   Aigoo, Rose Amani!

   " Err sorry, wrong time. " kataku dengan malu setebal kamu pada mukaku dan pintu bilik tersebut aku tutup perlahan-lahan. Oh, Crap! Kenapalah aku masuk masa pengantin baharu ni nak beromantik dalam bilik?

Amo Sole Te [ I Love Only You ]Where stories live. Discover now