2

1.8K 57 2

Keesokannya,

Alyna pov

Aq keluar dari bilik ku untuk sarapan.
Setelah papa membacakan doa aq, mama dan papa pon menjamu selera.

Mama: alyna, harini Hariths ambik kamu pukul 1.30. Jgn keluar gi mana mana.

Alyna: alah ma... alyna nk balik rumah alyna lh.

Mama: no, kalau kamu nk balik, balik esok. Harini kamu kena pergi test baju pengantin. Pstu kamu uruskanlh apa apa yg berkaitan.

Alyna: bukan mama dh uruskan semua ke.

Mama: untuk wedding mama dh uruskan but not everything. X kan saiz baju kamu mama nk teka.

Alyna: ye lh. Nnti lyna keluar dgn bakal suami pilihan mama tu eh.

Mama: x kira lh betapa bencinya kamu dgn bakal suami kamu tu. Tpi nnti lepas kawin mama nk kamu hormat dia.

Skip~~

Pin pin....

Alyna:alah jantan ni awal sgt phl dowh. Tudung aq pon barai lgi ni.

Aq membetulkan tudung bawal yg aq pkai kurg dari 2 minit disebabkan oleh lelaki yg dok hon hon kereta tu.

Aq pon terus masuk ke dlm kereta tu selepas kunci pintu pagar.

Hariths:kau ke alyna.

Alyna: x lah saya Alyna Sofea binti Dato' Afiq.

Hariths:baru jumpa dh pandai loyar buruk. Heh.

Alyna: awak bawak kereta tu boleh cepat sikit x. Lambat sgt lh awak bawak tu.

Hariths terus memandu kereta tu tanpa menghiraukan Alyna. Alyna pulak sebok scroll ig. Alyna kira mcm Instafam lh jgk. Cantik, putih, spe je x ske. Cuma dia kurg satu je iaitu ketinggian.

Setelah sampai di sebuah butik yg agak mewah.

Pekerja 1: selamat datang, boleh saya bantu encik.

Hariths: saya nk jumpa owner kedai ni.

Pn Sharifah: eh Hariths, nk ambik tempahan baju eh.

Hariths:haah aunty.

Pn Sharifah: cantik bakal isteri kamu Hariths. Mix chinese ke?

Alyna:x lh aunty, saya melayu tulen.

Pn Sharifah: wah.. pandai kamu jaga muka kamu bagi x burn.

Alyna: saya belajar kat Korea sebelum ni. Semalam baru sampai sini.

Pn Sharifah: beruntung kamu hariths dapat isteri mcm alyna. Tunggu kejap ye. Aunty ambikkan baju kamu kejap. Alyna, jom ikut aunty try baju kamu kejap.

Aq pon ikut je aunty sharifah.

Selepas siap pakai gown, aq membuka tirai untuk tunjukkan tu dekat hariths mana tau tetiba dia x suka plk.

Hariths: cantik bajunya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hariths: cantik bajunya. Tq aunty.

Pn Sharifah: sokay, ni memang kerja aunty. Aunty gembira korg suka rekaan ni. Rekaan ni Datin Afifah yg bagi, katanya ni rekaan Alyna.

Alyna: patutlah mcm kenal je rekaan ni.

Hariths:kalau x de apa apa kami balik dulu lh ye aunty.

Pn Sharifah: bye, nnti baju ni aunty bawak masa hari perkahwinan kamu nnti.

Aq dan Hariths terus keluar dari butik Aunty Sharifah.







HATE YOU MR MAFIAWhere stories live. Discover now