✿ Chapter 3 ✿

38 0 0
                                    

"Astaghfirullah, I gotta go home boss, I have to temankan my dad go to the hospital for his appointment. I janji I'll come back ASAP", Kata adelia sambil melihat jam tangannya dengan rasa tergesa-gesa.

"Ok but.....", Kata Akazul terputus.

Adelia berlari dengan cepat menuju keretnya.

"That silly kid! Im not done yet..", Katanya tersenyum sinis.

Ketika Adelia menghantar Ayahnya pergi hospital, Ali Rayyan pun bersuara.

"Eya, Boss eya tak marah ke temani abi pergi hospital", Kata Ali Rayyan dengan muka cemas.

"Abi, Tak usah cemas! Eya janji kat boss akazul, eya akan datang ke sana selepas eya hantar abi", Katanya dengan manja.

"Eh eh, mana pulak abang kamu ni, lama sangat ke ambik keta tu", Kata Ali Rayyan mengaru-garu kepalanya.

"Maaf Abi, Abang lambat sikit.. Abang pergi beli Kue tiaw basah ayam special untuk abi!", Kata amin tersenyum sambil memandu kereta Lexus itu.

"Hah yelatu abang, kaki abi ni dah penat dah, Nak hantar eya pergi kerja lagi?", Kata Ali Rayyan sambil masuk kereta.

Kereta lexus hitam itu pun dipandu dan menuju ke pejabat Johan Sdn Bhd. Sedang memandu menuju ke pejabat adelia, Ali Rayyan kehairanan kenapa Amin tidak memakai baju seragam.

"Amboi abang, tak kerja ke?", Kata Ali rayyan melihat amin.

"Maaf abi, abang tak kerja kat sana lagi.. Abang tengah berusaha buat bisnes sendiri, Syarikat tu Amin namakan "Rayyan Enterprise", Kini abang tengah menumpulkan sponsor-sponsor daripada rakan bisnes abang dulu", Balas Amin Rayyan.

"Camtulah anak-anak abi, mandiri dan mempunyai cita-cita sendiri, bangganya abi.. Allah beri Abi 2 orang anak yang berbakti pada abi, tak macam kakak-kakak eya, yang tak dapat terima keadaan abi. Sedih hati abi bila pikirkan semula", Keluh Ali Rayyan.

Amin memandang adelia dengan pandangan yang cemas dan kasihan.

"Hah eya, kite dah sampai kat pejabat!", Kata amin.

Adelia pun terus mencium kedua-dua tangan abangnya dan ayahnya. Dia pun turun daripada kereta sambil membawa kue tiaw basah yang abangnya belikan.

Adelia pun terus berganjak naik mengunakkan lif. Dengan tumit kasutnya berukuran 5 inchi itu dia berlari menuju ke pejabat bossnya.

Membuka pintu pejabat bossnya dengan keluh keletihan, Adelia ternampak Boss Akazul di dampingi oleh seorang perempuan yang bertubuh tinggi, ramping, berupa serta bergaya. Busana yang dikenakan perempuan itu agak 'Kurang Kain'. Ber skirt pendek berwarna hitam, dengan baju yang sangat ketat berwarna oren.

Melihat pakaian perempuan itu, Adelia berkata,"Encik, I'll lend you my cardigan or my sweater if you wish?", Kata adelia menyindir.

"You have a problem miss? And btw I hate cardigans. Especially if it belongs to you.", Kata perempuan itu menjeling dan terus keluar daripada bilik.

"Oops, tersindir.. I guess", kata Adelia dengan senyum lebar sambil memperbetulkan tudungnya.

"Wow Im impressed", Kata akazul sambil tepuk tangan.

"..and btw, pompouan tu.. Shes my fiance, Ariana", - Akazul.

"I dont wanna know but what I know is she is not properly costumed", -Adelia.

Adelia pun membuka bungkusan makanan tadi, lalu disuapnya sedikit demi sedikit ke dalam mulutnya. Dengan muka tercengang akazul bertanya," Apa benda yang awak makan tu".

"Kue tiaw basah, boss nak sikit?", Adelia menjawab sambil mengesat bibirnya dengan tisu.

"No thanks", -Akazul.

"Here's 3 dokumen, I want you to type this to your computer. They are very important to me & very confidential dan kalau awak sudah siap.. awak boleh pulang", Kata akazul dengan muka yang serius.

"Siap boss!", - Adelia.

Dari pukul 16 00 hinggalah ke pukul 23 00 akhirnya adelia pun siap membuat kerjanya. Dia pun mengenakan cardigannya dan terus mengenakan Purse LVnya dan terus menuju keluar.

Malam sangat sunyi hingga bunyi tapak kasutnya kedengaran. Hampir kepada dimana keretnya diletakkan, terdapat beberapa lelaki yang memegang botol arak dan mereka terhuyung-hayang berjalan sambil menghampiri Adelia.

Adelia pun mempercepat langkahnya sama seperti langkah lelaki tadi. Adelia pun sempat masuk kedalam keretanya. Lelaki itu mengetuk dan cuba memecahkan tingkap keretanya.

Cermin keretanya pun pecah yang mengakibatkan dahi dan tangannya luka tetapi sebelum lelaki tersebut menyentuh adelia, Ada seorang lelaki menarik dan memukul lelaki tersebut dan mengancam mereka. Pemabuk itu pun terus melarikan diri.

"Encik, encik ok?" Lelaki itu bertanya.

Adelia hanya menganguk.

"Mari cik, saya bawa awak ke hospital dahi dan tangan encik cedera", Kata lelaki itu sambil mengeluarkan adelia dari kereta.

Dalam perjalanan menuju ke hospital, Lelaki itu bertanya," Encik, Nama saya Muaz Ukasyah. U can call me Ash", Katanya senyum.

"Nama saya Adelia Qaisara, U can call me eya", Katanya.

"ergh, ash~ Awak tak payah hantar saya kat hospital, saya nak pulang kerumah.. nak jumpa abi", Sambung adelia sambil mengesat dahinya dengan tisu.

"Hmm, Ok. Alamat awak?", Tanya Muaz.

"Jap yer, I type kat navy ni", kata adelia.

"Hmm eya, awak kerja kat Johan Sdn Bhd ye?", - Muaz.

"Yeap, saya assistant Boss Akazul Johan.. Tanpa interview", Jelas Adelia.

"Oh ye ke, tekejut pulak saya bila dengar dia pilih assistant dengan rawak", Kata Muaz.

"Excuse me", Perli Adelia.

"Hahaha, Tak.. Maksud saya.. Dia jenisnya amat pemilih, dulu dia pernah ada assistant maksud saya 5 tahun lalu, Tak tau kenapa dia ber ia-ia nak sangat assistant", Terang Muaz.

"Maybe Im just too cute", Gelak Adelia.

Muaz pun gelak juga.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 23, 2014 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

My Arrogant BossWhere stories live. Discover now