0 5 | bad news

509 31 5

Flashback.

"Halah halah mana pulak dia ni."

Jari diketuk perlahan ke permukaan stereng hingga menghasilkan ritma.

"You said you love me, I said you crazy we're nothing more than friends,"

"You're not my lover more like a broー"

"Ala bosan la. Lembabnya dia drive!"

Dia menggaru kepala yang gatal. Rambut yang sedia serabai dikusutkan.

"Hey, beautiful beautiful beautiful beautiful angel, love your imperfections every angle,"

"Tomorrow comes and goes before you know, so I just had to let you know,"

Dia terus menyanyi tanpa sedar ada mata memerhatinya.

"The way that Gucci look on you amazing, but nothing can compare to when you naked, now in Backwood and some Henny got you faded, you're saying you the one for me I need to face it~"

"Started when we younger, swear that God that I loved her, sorry that your mum found out, guess we're really just had the thunder, ain't nobody else I'd said be under beautiful beautiful life right now beautiful beautiful night right now no no no,"

"Hey,"

Satu suara lain menyampuk membuatkan dia tersentak lalu hampir menumbuk gerangan itu.

"Mak kau terkejut aku!"

"Woi, aku la!" jerit Elena. Razfel tersentak. Cepat-cepat penumbuknya diturunkan. Nafas ditarik.

Lega oi!

"Kau ni, tak sah kan kalau tak terkejutkan aku?! Nasib la bos aku kalau tak, aku pecahkan juga muka kau." dengusnya lalu membuka pintu. Elena tersengih. Badannya diundurkan sedikit.

Razfel menyandarkan tubuhnya di badan kereta. Ray-Ban yang tersarung dicabut.

"So, nak buat apa sekarang?" Elena menyilangkan tangan ke tubuh.

"Aku baru teringat yang dia tak tau lagi yang Alex masih hidup." Razfel mengerutkan dahi.

"Dia?" Elena angguk.

"Bahaya jugak."

Elena hela nafas. Bibir diketap perlahan. Tiba-tiba telefonnya bergetar di poket seluar. Elena mula panik. Razfel mencebik melihat riak wajah Elena.

"Telefon berbunyi pun muka macam baru jumpa hantu."

Elena ketap gigi. Telefon ditelek sebentar.

Incoming call...
Twin galah 😽

"Diam la." Elena memusingkan tubuhnya ke belakang. Ikon hijau digesek ke tepi. Telefon ditekapkan ke telinga.

"Si?"

"YA ALLAH LENA! WHERE THE HELL ARE YOU?!"

Elena garu kepala yang tidak gatal.

"Err hehe, kan aku dah cakap aku keluar tadi."

Erfan di hujung talian sudah mendengus kasar.

"Masalahnya masa kau cakap tu aku tak dengar. Triplets pun sama."

Elena memuncung.

"Aku dah cakap aku nak keluar."

"Kau cakap masa aku tak dengar. Balik sekarang before Meer throws a fit! Bising dia mengalahkan aku ni sebagai kembar kau."

Alexander HelenaWhere stories live. Discover now