ah

1K 150 2
                                    

hari ini aku keluar dari rumah sedikit lambat disebabkan aku terlewat bangun . tak guna punya abang tak nak kejut aku ke ha ? kan aku dah lambat .

haish namjoon ni pula mana ? tak nampak pun batang hidung . biasanya dia masih tunggu aku . aku berlari ke arah rumahnya yang berada betul di hadapan rumah ku .

lonceng ditekan beberapa kali sebelum puan kim keluar . aku mengukirkan senyuman . " hi ahjumma , namjoon ada "

" namjoon ? dia baru je keluar dalam 5 minit lepas  dia tak tunggu kamu ke ? " aku mengerutkan dahi bila puan kim memberitahu aku bahawa namjoon sudah keluar 5 minit lepas .

" ouh macam tu eh . mungkin dia ada panggil tapi saya tak dengar . hmph kalau macam tu , saya pergi dulu ye ahjumma . terima kasih " aku menduukkan kepalaku sebelum belari menuju ke sekolah .

" tak guna kau namjoon tinggalkan aku . kalau ye pun message lah aku . siap kau , sampai sekolah aku ketuk kepala kau " muka aku berubah menjadi masam .

" ya ! kim namjoon " aku menghentak meja namjoon dengan menggunakan tangan . sakit tapi aku peduli apa . dia memandang wajahku tanpa perasaan bersalah .

" kau kenapa gemuk ? " dia menjeling aku . fish kau joon !

" kau kenapa tak tunggu aku ha ! " aku bercekak pinggang . namjoon mengalihkan pandang daripada melihat aku . dia meneruskan kerjanya tanpa menghiraukan aku .

aku pandangnya pelik . dah kenapa mamat ni ? tak pernah pun dia jadi pendiam macam ni . " ya joonie . kau kenapa ni ? " soalku lembut .

aku merendahkan kedudukan supaya aku dapat melihat wajah namjoon . perasaan rindu nak bergurau tu tiba tiba datang menyerang . mana taknya , asyik sibuk je .

" sorry lah min aku tak tunggu kau . a-aku busy sikit lupa nak bagitahu kau " balasnya dengan suara yang mendatar .

" wei joon , kau okay ? kau ada problem ke ? " soalku lagi .

" mana ada . aku okay ah " namjoon masih sibuk dengan kerjanya . dia langsung tak pandang aku .

" serious ? "

" ye "

" betul eh ni ? " aku dapat dengar namjoon mengeluh sebelum dia meletakkan pennya dengan kasar .

" hyemin . aku kan dah kata , aku okay . okay faham ? aduh " namjoon meninggikan sedikit suaranya . dia berdiri dan berjalan keluar kelas . aku tergamam .

" tak payah lah nak marah . orang tanya je eyy " aku menjeling namjoon dan terus pergi ke arah tempat dudukku .


seharian aku dan namjoon tak bergaduh dan tak bertegur sapa sejak kejadian pagi tadi . jadi balik ni , aku kena minta maaf .

ha ! baru aku teringat , aku lupa nak bagitahu aju tak ada kredit dan pasal seokjin tu . aish bodohnya kau hyemin .

aku nampak namjoon sudah berjakab kekuar dsri kelas untuk pulang ke rumah . dengan pantas aku mengemaskan barang-barangku .

aku berlari keluar kelas dan nampak namjoon dihadapan . aku berjalan kearahnya , bahunya aku sentuh perlahan . " hai namjoonie , jom balik sama-sama "

dia hanya menganggukan kepalanya dan berjalan terus tanpa melihat aku . haish dia ni merajuk ke aku bagi read semalam ? aku memaut lengganya seperti yang aku buat sebelum ini .

" joonie , semala- "

" aku ada hal lah min kau balik dulu lah ye ? "

" tapi aku nak balik dengan si- " sekali lagi kataku dipotong oleh namjoon .

" seokjin , kau balik dengan si hyemin boleh kan ? aku ada hal . " seokjin dia panggil ? hoi bengang lah aku baru je semalam aku reject dia

" min kau balik dulu au " namjoon terus berjalan meinggalkan aku .

" asal tu ? " soal seokjin sebelum dia meletakkan tanganya di atas bahuku . aku hanya mengangkat bahu tanda tidak tahu .

sejujurnya , aku lebih selesa bila namjoon yang meletakkan tangannya di atas bahuku berbanding dengan orang lain .



namjoon's side

" joonie , semala- "

" aku ada hal lah min kau balik dulu lah ye ? " dengan pantas aku memikirkan strategi supaya aku tak balik dengan hyemin . aku kalau boleh nak elakkan diri daripadanya untuk beberapa hari .

" tapi aku nak balik dengan si- " kebetulan sku nsmpak pakwe hyemin jadi terus aku panggil seokjin tu .

" seokjin , kau balik dengan hyemin boleh kan ? aku ada hal " seokjin terus datang ke arah kami berdua .

" min kau balik dulu au " tanpa melihat wajah hyemin aku terus berjalan pergi .

setelah beberapa langkah , aku menileh ke belakang untuk melihat ke arah mereka berdua . aku nampak seokjin meletakkan tangannya di atas bahu hyemin . aku mengeluh dan berjalan semula menuju ke library .



tengah rajin :3

❝ soulmate ❞ joon ; ✔Where stories live. Discover now