🍁 7

1.4K 64 10
                                          

( Pov Kashaf  )

“Wei korang nak ikut aku tak pergi kafe?"tanya aku sambil memandang ke arah dua orang sahabatku.

“ Ha boleh juga aku pun tak sempat nak sarapan tadi kat rumah.." jawap zarif

Mereka pun keluar dari kelas dan menuju ke arah destinasi dan mereka berborak tentang kumpulannya.

“Danny ada apa- apa berita pasal kumpulan black rose?"tanya zarif sambil berjalan di sebelah danny.

“aku dah cuba kesan kedudukan diorang tapi kau tahulah sistem diorang dikawal ketat.."jawap danny tanpa nada.

Kashaf yang daripada tadi diam itu terdengar suara dari arah lorong yang mereka lalu.

Shhhh.....

“diam sikit.. Aku terdengar bunyi dari arah lorong tu.." sambil berjalan ke arah lorong tu.

Mereka menganguk dan terus
mengikut langkah aku mencari dari mana sumber suara itu.

Tetiba aku terlihat tiga orang perempuan dan kumpulan zahrul yang berpakaian sekolahnya selekeh.

Kami terus menyorok di sebalik dinding apabila seorang daripada budak perempuan berkata.....

kalau nak buli cari yang setanding bukan yang lemah- lemah" kata sinis daripada seorang perempuan.

“uishh diorang tak takut ke dengan kumpulan zahrul tu?..." kata zarif sambil memandang ke arah aina tanpa kelip.

Aku melihat seorang budak perempuan yang dari tadi membuat muka dingin bak beku tiada secelit senyum.

“ we aku rasa diorang dalam bahaya do..jom gi selamatkan..."cakap pelahan danny terus memamdangku.

Kami terus keluar dari tempat tersorok dan berjalan selamba ke arah mereka..

End pov kashaf

***

Tetiba ada suara yang datang dari  tepi menerjah ke arah kami 3 orang lelaki berpakaian lengkap sekolah berjalan selamba.

“woi...takkan dengan perempuan pon nak gaduh?"jerkah seorang daripada mereka.

“hishhhhhh...korang ni kalau tak kacau kitaorang tak sah ke?..."tanya zahrul sambil berjalan berdepan dengan lelaki yang menerjah mereka tadi sambil diikuti oleh anak buahnya.

“bukan apa bro..aku rasa banyak lagi lelaki dekat sekolah ni..tapi perempuan juga kau nak lawan kenapa ek? Da tukar taste ke?..." sinis zarif sambil memandang ke arah aina. Fuhhh bidadari mana jatuh niii .. Desis hati zarif

Kashaf mengambil tempat di sebelah seorang perempuan  yang dari tadi pandang ke arah budak yang dibuli tadi.

Manakala danny pula berdiri di sebelah melisa. Melisa merasakan pandangan daripada danny terus dia senyum sinis.

“Fuhlamak!! Dia senyum poker siakkk... Lemah lutut aku do dia pandang dgn senyum tuuu serammm!!!" teriakk hati danny sambil memandang ke arah rakan²nya. Kalau teriak betul² kang nanti dicopkan gile..

MAFIAWhere stories live. Discover now