• A S T : 3 0 •

1.5K 103 19

   DE' Leo's Hotel.

   De' Leo's Hotel.

   De' Leo's Hotel.

   Leo's.

Sama macam nama yang tentera pada badan pesawat peribada Carl. Mungkin hotel ni milik dia atau keluarga dia. Tapi banyaknya syarikat dia? Leo International Airlines, De' Leo's Hotel. Patutlah rumah besar gedabak kalah gajah, kereta mewah!

   " What are you looking to? " tanya Carl. Dia turut memandang ke arah pandangan aku ketika ini.

   " Your hotel, isn't it? " Jari telunjuk aku halakan ke logo singa yang jelas bercahaya pada bangunan hotel ini. Dia senyum herot.

   " I consider that as a question, Rosalié so yes, but that's not my hotel yet. On the way. That's my father hotel. " balas Carl. Aku tercengang. Terlepas peluang aku untuk bertanya kepadanya selepas ini.

   Haih, mulut-mulut! Tak reti nak fikir dulu sebelum cakap!

   " Ceit, I've missed my change! " kata aku dengan nada tak puas hati. Bezanya dengan Carl, Carl senyum puas hati lalu mengenyitkan matanya kepada aku. Aku jelingnya tajam.

   Menyampah!

Melihat jelingan dan muka aku yang jelas tak puas hati, dia ketawa kecil.

   " No worries, Rose. I'll tell you soon. But for now, it's none of your business, okay? Now, let's get in. " ujarnya setelah hujan berhenti, agak rintik-rintik namun sesuai untuk ke dalam.

Melihat dia yang selamba sahaja berjalan tanpa memakai apa-apa pada kakinya, aku tahan dia daripada terus berjalan. Tanpa sedar, aku menarik lengannya. Terkejut juga aku dengan perbuatan aku. Nasib baik berlapik.

Dia angkat sebelah keningnya, memberikan isyarat ' What's wrong? ' kepada aku. Senyuman kelat aku berikan. Perlahan-lahan aku lepaskan peganganku dari lengannya yang sasa itu.

   " Why? Teringin nak rasa ke macam mana bentuk biceps saya? " dia tersenyum nakal melihat aku yang dah termalu sendiri tadi. Aku tercengang lagi.

   " Hey, perasannya! Tak hinginlah saya nak rasa biceps awak yg berketul-ketul tu. " kata aku sebelum aku tersedar sesuatu.

   Aku baru describe biceps dia ke? Ahhh, malunya! Oh Tuhan, lindunglah maluku ini!

Dapat aku tangkap hujung bibirnya yang sudah senget sikit. Sama ada sedang tersenyum nakal lagi ataupun tersenyum bangga, aku tak tahu. Tak berani nak tatap lama-lama bibir dia tu.

   " Wow, impressing! Sempat awak ' scan ' biceps saya eh? Well, if you become my wife, maybe I can show you more—"

   " Carl! "

Terus dia ketawa dengan gaya maskulinnya itu apabila muka aku kian memerah. Suka mengusik aku betullah dia ni! Selalunya beku sepanjang masa. Kerja menyakat part-time ke?

   " Saya tarik lengan awak sebab kaki awak tu. Takkan awak nak berkaki ayam je masuk ke dalam hotel? Jalan tar nikan kasar, sakit kaki nanti. " ujarku. Carl menghabiskan sisa tawanya sebelum bersuara.

   " Kaki ayam? Are you blind, amore? Kaki saya yang handsome ni awak kata macam ayam? Seriously? Ke awak nak ' scan ' otot-otot kaki saya dulu baru mengaku kaki saya ni kaki manusia? "

   " Haish, bukanlah! "

Dia ketawa lagi. Ketawa dengan karismanya. Dan makin rancaklah dia ketawa apabila melihat muka aku yang dah merah padam serupa cili, menahan malu. Orang cakap lain, dia cakap lain.

   " Dah habis gelakkan saya, Mr. Carl? " aku menyilangkan tanganku sambil memandangnya. Dia berhenti ketawa dan senyum nipis.

   " Okay, I'm done. " dia mengangkat kedua-dua tangannya ke atas gaya menyerah kalah namun bibirnya masih besisakan senyuman yang tawanya bila-bila masa sahaja boleh meletus. Kepala aku gelengkan. Tsk..tsk..

Amo Sole Te [ I Love Only You ]Where stories live. Discover now