#2 | A day before us

1.8K 107 5
                                    





"You gave that precious smile to me"

《♡》

" Cincin bakal suami bagi ke?"

Suho mengusik adik perempuannya dengan menanyakan soalan seperti itu walaupun dia sudah tahu perkara yang sebenarnya. Ya, dia yang telah menemani Sehun, mencari cincin jejaka itu dan adik perempuannya.

Sementara Dahee merenung tajam ke arah Suho setelah abangnya mengganggunya yang sedang termenung seorang diri.

" Bestie oppa tu gila tahu tak? ada ke patut dia cakap Dahee ni tunang dia secara rasmi selepas dia sarungkan cincin dekat jari Dahee. What's a crazy things?" Bicaranya menahan geram di hati. Walaupun dia sudah menjadi 'tunang' Sehun selama seminggu, gadis itu masih bengang dengan tindakan gila si model kacak tersebut. Jawapannya mengundang tawa kecil dari si abang.

" Eleh, tapi Dahee pun sarungkan cincin dekat jari dia kan." usik Suho lagi setelah mentertawakan adiknya.

Dahee rolls her eyes.

" Sebab Dahee tak tahu cincin tu untuk apa. Kalau Dahee tahu, i should avoid him from the first time i meet him a.k.a the day you introduced him as my 'future husband'." Perkataan 'future husband' ditekan, seakan meluahkan rasa tidak puas hati. Ya, gadis itu memang tidak akan puas hati selagi dia tidak mengetahui hal yang sebenar mengapa Oh Sehun begitu mudah menerima dirinya.

Dahee yang sudah masam mencuka dipandang Suho dengan satu senyuman, lalu rambut adiknya diserabutkan.

" Dah, pergi masak untuk dinner.  Sehun on the way ke sini." ujar Suho dan adiknya mencebik.

" Oppa lah masak untuk dia."

" Bukan oppa yang akan kahwin dengan Sehun tapi Dahee yang akan kahwin dengan Sehun. So, masakkan lah untuk dia okey? lagipun Sehun sanggup kosongkan perut dia sebab oppa cakap Dahee yang akan masak untuk dinner nanti."  Seperti biasa, Suho akan memujuk Dahee supaya gadis itu perlahan - lahan menerima kehadiran Sehun dalam kehidupannya, dengan menyuruh Dahee melakukan sesuatu yang akan merapatkan hubungan adiknya dan Sehun.

Mendengar kata  - kata abangnya yang seakan pujukan itu, Dahee mengeluh kecil.

" Fine, Dahee masakkan dinner untuk Sehun, untuk kita semua. Puas hati oppa?" bicaranya , membuang segala ego yang bertandang di hatinya. Terpaksa mengalah sekali lagi.

Suho tersenyum kecil. "Hah, tu baru dongsaeng Kim Junmyeon "

" Yeaa , whatever lah oppa"

Dan kedengaran gelak tawa dari dua adik beradik itu.










Pinggan terakhir dibasuh dengan perlahan pabila dia merasakan bagai ada yang memerhatikannya. Perlahan kepala ditoleh ke belakang dan secara tidak sengaja, dia membalas pandangan jejaka itu.

Jadi aku rasa macam ada orang perhatikan tu, rupanya Sehun ?

Pinggan terakhir yang sudah dibasuh, diletakkan ke dalam kabinet. Dia menghampiri Sehun yang sedang bersandar di dinding dapur. Jejaka itu bersilang tangan dan masih lagi memerhatikan Dahee.

" Ermm, ada apa - apa ke awak nak cakap?" Soal Dahee tanpa berdalih. Sehun memandang ke arahnya sebelum menjawab itu.

" Hari tu, kau nampak seksi even kau pakai baju lengkap je tapi malam ni aku perhatikan kau , aku rasa macam hambar pula padahal pakaian kau sama je. Kenapa eh?" Sehun menjongket kening sebelah , tanda hairan sambil bibirnya digigit. Itu seksi bagi peminatnya tapi bukan bagi bakal isterinya, Kim Dahee.

[O.G] Mr. Hot Model And Me | j.de & o.shWhere stories live. Discover now