🍁 6

2.2K 88 20
                                          

(Pov kashaf )

Selepas bersiap memakai pakaian lengkap aku terus bergerak ke arah moto ninja yang tersadai lalu aku menghidupkan ejen moto sebelum menuju ke arah destinasi.

Selepas menunggu beberapa minit aku terus menunggang moto ke arah destinasi yang dituju.

******

(Pov elina)

Selepas aku keluar dari bilik terus melangkah turun dari tingkat di mana bilik ku berada terus menuju ke arah meja makan. Aku terus menyapa orang yang berada di ruang makan.

assalam... Ma ayah ,along..."sapaku mesra

“waalaikumusalam..." jawab mereka serentak.

Kami bersarapan hanya bertemankan bunyi laga sudu dan garpu sebab telah diajar apabila makan harus menutup mulut.

“baby...along hantarkan ek ke sekolah?..."tanya along kepadaku.

“boleh jee...tapi tak susahkan along ke nak hantarkan?...pakmat hantar lina je la..." kata elina sambil memberi soalan dan jawapan.

“ek..babykan adik along kenapa nak menyusahkan pula...takpe pakmat kejap lagi nak hantar ayah gi offis.."kata ayahku sambil memandang ke arahku.

Aku hanya mengangguk kepala sebagai jawapan. Selepas beberapa minit bersarapan aku terus pergi ke rak kasut lalu mencapai kasut sekolah yang berwarna hitam.

Along telah pon menunggu di dalam kereta untuk memanaskan ejen sebelum jalan.

Sebelum melangkah ke arah kereta along. Aku menghulurkan tangan untuk bersalam kedua orang tuaku lalu bergerak ke arah kereta along.

Selepas aku masuk ke dalam kereta along. Kereta pun mulai bergerak meningggalkan kawasan rumah.

****

Terlihat ada  tiga orang lelaki sedang berjalan ke arah kelas mereka.

“korang aku rasa tak sedap hati la....."tanya mikail sambil tangannya mengusap dada.

“haah laa..aku pon sama..."kata haziq

takde apa kot..perasaan korang je tu.."kata tenang dari haikal.

"Asal aku pon tak sedap hati ni?..." desis hati haikal.

****

(Pov elina )

Sesampai saja aku di sebuah bangunan Sekolah. Aku terus memasuki kawasan sekolah lalu aku mencari kelibat sahabatku.
Lalu aku terpandang kedua orang yang aku cari.

“asal lama we? ... Aku dari tadi dengar bebelan aina ni bernanah telinga aku ni...."tanya melisa sambil menjeling ke arah aina.

“ aku lambat siap sikit...tak yah nak buat muncung kedepa sangat..." jawab selamba ku terus bergerak ke arah yang ingin dituju.

Kami mengambil keputusan untuk mengunakan lorong yang agak gelap supaya kami cepat sampai ke bilik pengetua.

Semasa kami melalui lorong tersebut terdengar sekumpulan lelaki yang sedang membuli seorang budak.

Sesuatu objek telah pon terkena di belakang orang yang mencengkam baju budak tu sampai terlepas dari gengaman baju.

Semua budak lelaki yg sedang memerhatikan ketuanya  terkejut beruk dan memandang sesiapa yang berani mencari pasal dengan ketua mereka.

Aku terus mengambil kasutnya yang dijadikan objek untuk memberhentikan kegiatan buli sebentar tadi.

“korang siapa nak kacau kerja aku?..." cakap lelaki  bernama zahrul yang bertag di bajunya sambil melangkah menghampiri kami.

“kau tak perlu tahu siapa kitaorang..aku nak kau lepaskan budak tu..." kata aku sambil memandang ke arah budak yang dibuli.

“korang nak back up sangat dia tu kenapa?suka hati kitaorang la nak buli siapa².. Adik kau ke?.."tanya lelaki yang bernama ridzuan sambil memandang atas bawah.

“ kalau nak buli cari yang setanding bukan yang lemah².."kata sinis daripada aina sambil menjeling ke arah lelaki yang memandangnya serupa nak ngap je....

“korang dah la perempuan baik layan kitaorang je... Dah la lawa.." cakap zahrul sambil melangkah lagi dekat dengan aku terus dia ingin menyentuh aku sebelum tu .....

Tetiba ada suara yang datang entah dari mana asal nya...ada 3 lelaki yang berpakaian sekolah lengkap seambil menghampiri kami dengan tangan kanan dimasukkan didalam poket.





Sorry da lama tak update... Busy kit

Cerita tak la best sgt..but u guys can enjoy...

Vote and comment..!!!

MAFIAWhere stories live. Discover now