🍁 3

1.9K 71 0
                                          

(Pov Elina )

Sesampai aku di tempat yang dituju. Aku terus memberi salam kepada penghuni rumah.

"assalamualikum ...."kata erina sambil melangkah masuk kedalam rumah mewah itu.
"waalaikumusalam .. Ha baby dari mana? ..." kata alongku a.k.a tengku iman amirul.
"lepas jumpa kawan ..."kata erina sambil melangkah ke dapur.
Memandang adiknya hilang disebalik dapur.

(Pov imam )

Imam baru teringat yang papanya berpesan apabila adiknya balik harus berjumpa dengan papanya dahulu.

"baby papa nak jumpa baby dekat halaman rumah sekarang tu...." pesan iman kepada erina.
"okay kejap lagi baby gi sana..."kata erina sebelum meneguk air mineral.

🍃🍃🍃

(Pov Erina )

"kenapa papa nak jumpa ek?..."desis hati erina.

Aku memberi salam kepada papa yang sedang membaca surat khabar.

“assalamualikum papa.. Ada apa nak jumpa rina ni? ..." kata ifaa sambil memandang papanya.
“waalaikumusalam ha rina kalau ye pun duduk lah dulu sebelum tanya tu.. "Kata tegas dari papa sambi memandangku.
“okay..."kata erina sambil tersengih.
“papa nak jumpa rina ni ... Nak amankan rina supaya jaga mama rina dan abang rina biar pon apa terjadi okay.... Papa tahu rina boleh lakukan semua ni ye syg.. Papa nak kamu jaga sekolah tu..." pesan papa kepada anak kesayangannya itu.
“baik lah papa..."kata erina kepada papanya.
“good anak papa..." kata papa sambil fokus pada surat khabarnya.
“papa rina nak minta diri lu... Sebab malam ni rina ada hal..."kata erina dingin sambil berlalu dari situ.
Tengku hisam tahu maksud yang hendak disampaikan oleh anaknya itu.

🍃🍃🍃

(Pov kashaf )

Sesampai aku di rumah aku terus melangkah ke arah tangga. Sebelum sempat aku menaiki tangga aku disapa oleh mak tiriku.

“kashaf nanti turun ye makan sekali...?" kata mak tirinya a.k.a tengku suraya isyah.
“aku tak nak makan dengan orang  yang sejijik macam kau.."kata kashaf membiarkan ibu tirinya memanggil namanya.

“sampai begitu sekali kah anak tirinya membenci dirinya?.. Apa yang harus dilakukan untuk membuka hati anaknya itu?..desis hati tengku suraya kejam sangat ke dia hendak menjalankan amanah yang diminta oleh sahabatnya?..

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Like and comment

MAFIAWhere stories live. Discover now