🍁 1

4.2K 92 2
                                          

Kringggggggg.....

Dengan malasnya aku menutup jam yang binggit tadi. Terus menyambung semula tidurku.

Sebelum menyambung tidurku baru teringat bahawa aku harus berjumpa sahabatku. Aku terus meninggalkan katilku terus pergi ke bilik mandi untuk bersiap.

30 minit....

Selepas keluar dari lift rumahku. Aku telah disapa oleh pembantu rumahku.

“Cik muda .. Nak bersarapan ?" tanya pembantu rumah a.k.a mak jah
“takpelah mak jah .. Lagipun saya nak keluar.. " kata erina kepada mak jah
Mak jah hanya mengangguk saja dengan jawapan erina.
“mak jah... Mana orang dalam rumah ni ?" tanya erina sambil memandang orang yang lebih tua darinya.
“tuan dan puan baru sahaja pergi ke pejabat kerana ada hal kecemasan... Tuan muda keluar dengan kawannya..." terang mak jah.
“ooo... Takpe la.. Nanti kalau papa dan mama dah balik nanti bagitau yang rina jumpa kawan tau..bye mak jah..."kata erina sambil melangkah ke lift .
Mak jah menghantar rina dengan pandangannya terus menyambung kerja yang tertangguh tadi.

Butang lift di tekan ke tingkat bawah tanah. Superbike jadi pilihanku. Aku pun memecut ke tempat yang ingin di tuju.

🍃🍃🍃

(Pov Dia )

Di sebuah rumah dikenali sebagai markah. Kelihatan seorang lelaki menyeksa dua orang musuhnya. Kerana telah mengotorkan tempat kawasannya.

Dia memilih pisau rimbo lalu menghiris pipi kedua-dua orang yang didepannya.

“aku tanya siapa yang hantar korang untuk kotorkan kawasan aku? " tanya dia a.k.a tengku kashaf aiman kepada dua orang yang diseksanya.
“aku tak tahu..kalau aku tahu pon aku takkan bagitau..." kata lelaki iti dengan sinis.

Terasa tercabar dengan kata-kata lelaki yang menjawab soalanku. Dengan marahnya aku menembak lelaki yang berkata dengan sinis ke arah aku tanpa belas kasihan.

“aku tanya sekali lagi... Siapa yang hantar kau? ..." tanya kashaf tanpa nada.
“Shadow...."kata lelaki separuh nyawa-nyawa ikan itu.
“kan senang kalau bagitau takdea mati macam tu" kata sahabatnya a.k.a tengku zarif fawwaz sambil menunjuk ke arah lelaki yang telah ditembak itu.

Dengan isyarat mata tengku  danny syah a.k.a orang bawahannya yang disebelah kashaf terus pergi ke arah lelaki yang dipenuhi darah dan membuka ikatan pada lelaki itu.

“kenapa kau tak bunuh aku?" tanya lelaki itu.
“aku nak kau kerja bawah aku" kata kashaf ringkas.
“bbb..aaaikkk.." kata lelaki itu sambil kesakitan yang dirasakan.

“zarif  bawak dia ke hospital ...dan danny uruskan sampah ni..." kata kashaf sambil melangkah keluar dari bilik seksa itu.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Vote and comment okay..

MAFIAWhere stories live. Discover now