sambungan..

5.2K 106 4
                                    

           

Suasana di meja tersebut sunyi sepi. Makanan yang terhidang sedikit pun tidak terusik oleh Aimi. Apa yang tak nya, Fakhrul telah membawanya ke sebuah restoran terkemuka dan mahal mahal makanannya. Aimi tidak mampu membayarnya. Fakhrul yang dari tadi menikmati hidangannya itu baru perasan akan kelakuan Aimi itu. Dia dapat menebak apa yang difikirkan gadis molek itu.

"Jangan risau, semua ni I yang belanja" kata Fakhrul sambil menyuapkan spaghetti ke dalam mulutnya. Mata Aimi terkebil kebil sambil memandang Fakhrul.

"mamat ni dah kenapa kejap betul kejap tak betul, ke dia cakap dengan orang lain?" untuk membuat kepastian Aimi mula membuka mulut.

"Em.. bos cakap dengan saya ke?" kata kata Aimi itu mengundang tawa dalam hati Fakhrul namun tidak ditunjukkannya.

"ehh taklah..saya cakap dengan gelas oren juice ni, gelas oh gelas, awak nak makan ke tak ni?"

Kata Fakhrul sambil mengusap gelas yang berisi jus oren tersebut membuatkan Aimi tersentak. Nah! Ambik kau. Tanya soalan bodoh sangat, kan dah kena sekali.

Aimi mula menyuapkan makanan ke dalam mulutnya. Lidahnya kelu tanpa kata. Mukanya merah bak cili merah benggala. Malu lah tu. Fakhrul tersenyum sendiri melihat gelagat gadis yang cantik tetapi lurus ibarat pembaris. Aimi oh aimi .

Setelah menyelesaikan tugas yang diberikan oleh Fakhrul, Aimi mula mengemaskan barangnya untuk pulang ke rumah. Bayang bosnya itu sudah tidak kelihatan. "Balik dah la kut" desis hati Aimi.

"Aimi" sapaan itu membuat Aimi terperanjat dan melatah.

"eh awak ke Ziyad, terperanjat saya" Aimi mengusap dadanya. Ziyad tersengih serba salah.

"saya nak ajak awak makan malam" Ziyad menggaru kepalanya, risau takut ditolak lagi. Yela kan, lunch tadi dah tak jadi, cuba nasib lagi.

"Makan malam? Bila?" soal Aimi sambil mengemas mejanya dengan kelam kabut sampai helaian kertas jatuh ke lantai.

"Malam ni lah, saya harap awak sudi" Ziyad mengutip kertas yang bertaburan dan memberikan kepada Aimi. Lantas mereka pun bertentangan mata.. Janam Janam Janam.. eh eh berangan pulak. Aimi merebut kertas tersebut dan meletakkan nya di dalam fail.

"Ziyad, saya tak janji boleh ke tak, apa apa saya call awak malam ni" Aimi mengambil begnya.

"Terima kasih ea, saya balik dulu" Aimi berlalu pergi ibarat mengejar masa. Ziyad menggeleng.

"Dia kalut nak ke mana lah" Ziyad tersenyum sendiri.

Sis mintak maaf sb lama x update, lappy sis baru saja direpair, i ll continue cerita tak seberapa ni soon okies 😘 #tak sangka ada yang baca

Isteri VS MaduOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz