67 🍃

773 98 0
                                    

jaeni pulang ke rumah setelah sekolah telah tamat. jaeni sedang menunggu siapa orang seterusnya akan beri coklat kepadanya pulak kerana kesemua coklat yang telah dia dapat sudah dia makan habis kerana makin stress dengan ujian kertas tiga dia.

apabila jaeni memasuki ke dalam biliknya, ada sebuah kotak berwarna biru dan corak awan di atas katilnya. jaeni meletak begnya dahulu sebelum melihat kotak tersebut. dia membuka kotak itu dan terlihat ada banyak-banyak gula-gula kecil yang jaeni sukakan dan ada sekeping kad.

" Makan lah coklat. kalau nak lagi minta ja, oppa boleh belikan lagi :3

- Sungwoon oppa "

baiknya, siap kata boleh tambah lagi kalau tak cukup. boleh buat aku gemuk nie. btw, mana sungwoon ehh, aku tak nampak dia hari nie. tadi pagi sebelum aku pergi sekolah pun tak nampak. rasanya dalam bilik dia kot. baik aku tak ganggu.

--

petang menjelang dan jaeni sedang menonton televisyen di ruang tamu seorang diri, tergelak-gelak dia tonton knowing brothers di televisyen. kemudian, jaeni terdengar suatu suara, seperti suara gitar. jaeni mencari dari mana datangnya suara itu dan terlihat ia datang dari luar. jaeni keluar dan cari suara itu.

terlihat jaehwan sedang bermain gitar di luar sambil duduk. jaeni senyum apabila melihat jaehwan bermain dengan gitar. sebaik jaeni mendekat, jaehwan mula menyanyi sambil bermain gitar. suaranya sangat merdu sampai ia membuat jaeni cair mendengar suara jaehwan.

selepas selesai jaehwan menyanyi, dia keluarkan sebuah kotak dan berikan kepada jaeni sambil tersenyum. jaeni membuka kotak itu dan ternyata seperti dia jangkakan, ada gula-gula kegemaran jaeni. jaeni membulat matanya dengan besar, tidak sangka jaehwan tahu makanan kegemaran jaeni.

" sorry kalau tak dapat beli coklat yang mahal-mahal but nie ja mampu. lagipun nie paling murah diantara semua coklat yang jaehwan carikan. " kata jaehwan.

" nie kegemaran jaeni lah! thanks sebab belikan. jaeni nak sangat makan gula-gula nie. " balas jaeni dengan gembira dan peluk erat jaehwan. jaehwan balas pelukan mereka. lama jua lah mereka peluk hingga jaehwan perlu tegur.

" jaeni, boleh lepas tak? sejuk kat luar nie. " kata jaehwan dan jaeni meleraikan pelukan mereka dengan cepat. mereka berdua masuk ke dalam cepat supaya tidak kesejukan lagi.

---

jaeni sedang membuat kerja sekolahnya di depan televisyen ruang tamu kerana dia sedang menonton satu video pembelajaran yang disambungkan dari komputer ke televisyen. sambil dia sedang belajar, dia terdengar seseorang sedang bergelak ketawa di belakang.

jaeni pandang belakang dan tiada siapa di sana. dia sambung balik kerjanya dan kemudian perkara yang sama berlaku. dia tengok belakang dan tiada sesiapa di sana. takkan lah ada hantu kot...

jaeni pandang ke depan semula dan terus terbalik ke belakang kerana seongwoo tiba-tiba berada di depan mukanya dengan senyuman pada mukanya. jaeni terkejut hingga dia membaling bantal kepada seongwoo.

" aish, oppa nie! selalu tau tak.. " marah jaeni dan seongwoo cuma tertawa sahaja.

" ha, kenapa datang nie? mesti ada apa-apa oppa nak kan? " soal jaeni, mensuspek seongwoo mahukan sesuatu dari jaeni.

" nah, ambil nie. " kata seongwoo dan berikan sebuah kotak kepada jaeni. jaeni menjangkakan coklat di dalamnya. jaeni membuka kotak itu dan terlepas kotak itu dari tangan jaeni kerana dalamnya ada lipas mati di dalam dan ia ada banyak.

jaeni terkejut beruk hingga seongwoo tergelak melihat jaeni terkejut. jaeni hampir menangis di tahap itu.

" aigoo, kesiannya. mai sini. " kata seongwoo dan jaeni menolak, tidak mahu peluk seongwoo kerana berikan lipas mati kepada jaeni.

" alarhh. oppa gurau ja. nah, ambil kotak nie pulak. kali nie, tiada lipas. " kata seongwoo dan berikan kotak kedua kepada jaeni. jaeni was-was untuk ambil kotak itu tapi dia ambil juga. jaeni membuka perlahan kotak itu dan ternyata ada coklat di dalam.

" sorry sebab prank jaeni. saja nak tengok jaeni berani tak. " kata seongwoo dan jaeni memukul lengan seongwoo. dia keluarkan coklat itu dari kotak itu dan makan coklat itu. seongwoo lihat saja dia makan.

" hurm, tak leh share sikit kah.. " soal seongwoo, mahukan sedikit coklat yang jaeni makan dan jaeni cuma jeling kepada seongwoo, nampak sangat dia tidak mahu kongsi dengan seongwoo akibat kerana prank dia tadi.

💫

menyebabkan cuti ada lagi dlm dua hari sekarang, aku nak post satu update special untuk hampa semua since aku x sabar nak post update baru XD anyways, harap korang enjoy!

6.6.2018 > 5.05AM

VOTE & COMMENT

Brothers ↻ Wanna One √Where stories live. Discover now