Prologue

364 16 0
                                    

Title : Patung bernyawa
Writer : Iza Iman
Part : Prologue
Cover by : Hayley Dawn Harper
Wattpad : @izahalizah

Mengisahkan tentang seorang budak berumur 8 tahun berna ma Nia. Nia seorang budak yang cantik. Berambut panjang mencecah pinggang. Nia memang budak yang baik. Tidak pernah melawan kata orang tua.

Nia ada seorang abang, Naqiu. Naqiu terlalu menyayangi adiknya Nia. Naqiu yang pada ketika itu berumur 11 tahun dan kasih sayangnya terhadap adiknya tidak pernah berbelah-bahagi. Dia sanggup bergadai nyawa demi adik kesayangannya.

Naqiu : Abang hanya ada Nia saja. Janji, kita takkan berpisah..

Nia : Nia sayang abang..

Encik Nasir : Naqiu dan Nia harta berharga dalam hidup abang..

Puan Nita : Nia la segala-galanya dlm hidup mama..jangan tinggalkan mama..

Nia dijaga oleh mak dan papanya, Encik Nasir dan Puan Nita. Encik Nasir dan Puan Nita menyayangi kedua-dua anak mereka. Bermula dari bandar mereka berpindah ke kampung untuk menjaga harta pusaka keluarga.

Bila berada di kampung, Nia mula menunjukkan perubahan sikap selepas berjumpa dengan sebuah anak patung yang comel. Anak patung itu dijaga dan dibelai. Nia tidak pernah tinggalkan anak patung itu. Dia bawa bermain, mandikan dan tidur bersama.

Apa sebenarnya misteri anak patung itu? Kalau mau tau ceritanya, nantikan PATUNG BERNYAWA yang tidak lama lagi bakal sa post dlm album..yg mau minta tag nama tu,tlg komen sini..

❤prologue pendek dlm PATUNG BERNYAWA😘

#Bersambung

Patung bernyawa (Completed)Where stories live. Discover now