Bab 3

5.9K 65 1

Diluar rumah Adrian, dia termenung sendiri di balkoni. Dari pagi hingga ke malam dia tidak boleh melupakan gadis itu. Ya Aenna ! gadis yang telah mencuri hatiny 10 tahun lalu . Ketika dia berumur 12 tahun, disaat itulah dia berjumpa dengan Aenna kerana mereka satu sekolah. Dia masih ingat tentang pertemuan pertama mereka. ketika itu Aenna hendak cepat ke kelas dan tanpa disengajakan Aenna terlanggar Adrian sehingga menyebabkan mereka hampir terpeluk. Dia tergelak mengenangkan betapa gelabah Aenna untuk menatang mata adrian . kring...kring. deringan telefon mematikan lamunan Adrian

" Waalaikumsalam pa , why ? any problem? "
" nothing . macam mana dengan syarikat? papa harap its getting better than before ?" Tuan Adrry Lee menaruh harapan yang tinggi kepada Adrian untuk memikul tanggungjawab sebagai CEO di syarikat SE. Copration yang telah gah di persada dunia .

" Pa . You know me well right? Don't worry. " ujar Adrian. Dia seorang yang profesional dalam part bekerja ni. Dia tidak akan campur aduk hal pejabat dan peribadi.

" okay good! I know i can trust you my son! . oh ye papa nak ajak Ad pergi majlis aniversary di rumah kawan papa hari sabtu ni. Ad free tak? "

" Sabtu? em Ad tak pasti pa. Free kot . siapa kawan papa tu? Ad kenal ke ? "

" Tu ha Dato' Ryan dengan Datin Alsophia. anak diorang yang lelaki takkan Ad tak kenal c Dayyan tu ? "

Dayyan? sape Dayyan ni ? kawan aku . kenapa aku tak ingat. Kawan belah mana pulak ni ." Ad. Ad kenapa diam ? boleh tak ni teman papa dengan mama pergi majlis tu? "     " em okay papa. Ad pergi . Tapi kenapa Ad tak kenal siapa Dayyan tu? "  
" Dayyan yang tolong kamu mase kamu SPM dulu tu. Dia kan kawan Ad. "  ohh ! now i remember !   " Oh my god pa! Ad almost forget him . Now Ad ingat abang Dayyan kan. Kalau macam tu nanti Ad pergi ."     " okay good . see you there , nanti papa bagi alamat ye. Assalamualaikum"   panggilan telefon dimatikan . Adrian menjawap salam papanya di dalam hati.

Di rumah Dato' Ryan

" Wow ma ! you lock stunning ! beautiful . " ujar Nadine dengan suara yang kuat. " Yes . Qis rase mesti papa cair punya ni nanti hahahahahaha " Qis menambah membuatkan Puan Sophia tunduk malu.   " Ish korang ni. Biasa je mama lihat. Em dah dah pergi korang layan tetamu sane. Nanti mama menyusul"   " alright ma" jawab Nadine dan Qis serentak. Mereka menuju ke meja dimana Dato' Ryan berbual dengan rakannya.

" Pa i think papa should bring mama right now. Mama malu kot pa nak keluar " Ujar Nadine menahan gelak. Mama dengan Papa hampir berkahwin selama 40 tahun tapi rasa malu tu tetap tak surut. Oww so sweet. Aku harap aku dapat suami macam papa!

" okay. kalau macam tu papa pergi panggil mama . Oh ya Qunne kenalkan kawan papa sejak zaman sekolah lagi. Dato' Adrry dan isterinya Datin Rose. " Nadine menyalam tangan isteri Dato' Adrry. Kenapa aku macam pernah denagr nama tu? em tak kot . lupakan jelah.

" dah cantik sekarang Qunne kan. mesti ramai kumbang yang nak ni" ujar  Datin Rose kepada Nadine. Dia sangat berkenan dengan sikap Nadine yang peramah dan penyayang.
" eh takde la Datin. Biasa je " Nadine tersenyum menampakkan gigi arnabnya. yelah sape yang tak malu kalau kena puji mcam tu. 

" eh panggil mama je. tak payah nak datin sangat "

" oooky ma... maaa " kenapa aku gagap pulak ni. 

" haa tu anak bujang mama ! haa Adrian sini kejap " Datin ROse memanggil anaknya. eh kejap dia panggil anak dia tu dengan nama ape? Adrian? takkanlah Adrian tu pulak?

" ye ma kenapa ? " Adrian memandang gerangan di hadapannya . Dia terkejut ! Aenna ! apa dia buat kat sini. 

" Ian ! "  " Aenna" ujar mereka serentak. Datin Rose pulak terpinga-pinga. sepertinya mereka saling mengenali. Baguslah kalau begitu.

" Quenne kenal anak mama ke? Ad kenal Quenne?" Datin Rose memandang Nadine dan Adrian.

" em kenal mcam tu je mama" ujar Nadine dan Adrian serentak lagi. Terus mereka berpandang. Muka Nadine dah merah sebab malu. Manakala Adrian mengaru belakang tengkuknya. Connection kuat sangat sampai cakap pun tersama . Belum sempat Adrian meneruskan percakapan. Namanya dipanggil dari arah belakang. Dayyan !

" Woi Ad ! asal kau tak tegur aku tadi ha? lama tau aku tunggu kau tadi. " ujar Dayyan sambil bersalam cara lelaki dengan Adrian " Sorry bro. aku baru je sampai. "

" aku ingat kau dah tak ingat kat aku. Baru je nak merajuk dekat kau " ujar Dayyan dengan mimik muka yang cemberut. Mereka berbual sehingga lupa dengan manusia sebelumnya

eihh! along ni kacau jelah orang nak berbual dengan Ian ! heh! tapi macam mna mereka boleh kenal ek? rapat lagitu. em .

My Precious WifeWhere stories live. Discover now