الحلقة العاشرة

10.1K 205 1

: في فيلا رأفت الصياد ،،، أمر رأفت صباح بتحضير عشاء والذهاب به إلى غرفة يارا الجديدة ، وذهب معها عمر و... -صباح: ممكن أدخل يا هانم -يارا: اتفضلي ، وعلى فكرة أنا مش هانم ، انا اسمي يارا -صباح: العين متعلاش عن الحاجب يا ست يارا هانم -يارا: لأ ناديني يارا عادي من غير أي ألقاب -صباح: ربنا يكرمك يا بنتي يا رب ويبعد عنك أي شر -يارا: يااااا رب -عمر: أنا جيت -يارا : تعالى يا عمر -عمر: انتي عارفة المثل اللي بيقول اللي ياكل لوحده يزور ، وأنا ناوي أشاركك الأكل عشان ماتزوريش -يارا: مم... بقى كده -عمر: طبعااااااا .. وبعدين بعد ما هنخلص أكل هعملك جولة حولين الفيلا عشان أعرفك على كل حتة فيها ، و..آآ.. آه هو انتي ليكي في جو البلاي ستيشن ؟؟؟ -يارا: يعني مش أوي ، بس ده مايمنعش اني أجرب -عمر بفرحة: اخيراااااااااااااااااااا لاقيت حد هيلعب معايا ، ده أنا هظبطك ، بصي ادهم اخويا عنده أحدث بلاي ستيشن ، أنا بعد الأكل هاجيبهولك ونلعب سوا -يارا: اوك ، بس أنا مش بفهم فيه اوي -عمر: مش مشكلة أنا هعلمك فيه كل حاجة ، المهم اني لاقيت حد يلاعبني ، يااااااااااااه يا عبد الصمد أخيراااااا ........... على الطريق إلى القاهرة ،،، كان أدهم عائداً إلى الفيلا بصحبة أصدقائه و... -باسل: مش كنا قضينا يومين كمان ، ده احنا ملحقناش -أدهم: زهقت !! -هيثم: زهقت ولا الواد رامي علم عليك -أدهم بحدة: رامي ايه ده اللي بتتكلم عنه ، حتة واحد أفعصه برجلي في ثانية -باسل: خلاص يا هيثم -هيثم: مش هو اللي كان شايف نفسه قصاد البنات -أدهم: ولا يهز شعرة في راسي -باسل: بس رزان كانت ايه جامدة فحت !!!!!! -هيثم: عاملة في نفسها العمايل ، بس الصراحة تستاهل لقب صاروخ البورتو -أدهم: قول صاروخ الصواريخ -الجميع: ههههههههههههههه -باسل: انت قولتلها انك مسافر -أدهم : لأ -هيثم: أوووبا ، ده هيجيلها انهيار أما تعرف انك رجعت من وراها -أدهم وهو يقلد صوت رزان بطريقة كوميدية : أحسن ، عشان تبقى تستنصح عليا وتقولي الله هو انت مجبتش شاهي معاك ، يا خسارة ، ده انا حتى مفتقداها موت موت موت -باسل: يخرب عقلك ملكش حل -هيثم: هاموت وأشوف ردة فعلها -أدهم: مش محتاج تشوف ، هي هتعيد ردة فعلها تاني في النادي -هيثم: تصدق صح -أدهم: هوصل كل واحد فيكو ع بيته ، وبعيد أطلع أنا ع الفيلا -باسل: هنتقابل بكرة؟ -أدهم: اكييييد ، هو أنا ورايا ايه غيركوا ؟؟ -هيثم: اشطاااااا ............. عودة مرة أخرى لفيلا رأفت الصياد ،،، أحضر عمر البلاي ستيشن من غرفة اخيه أدهم ، وأوصله بالتلفاز في غرفة يارا ، وجلسا سوياً ليلعبان أحد الألعاب و.. -عمر: بصي ده سهل جدا ، مش محتاج مفهومية -يارا: ازاي ؟ -عمر: انتي هتدوسي ع الزراير اللي في الدراع كده ، وبعدين هتضغطي هنا وهتلاقيكي مع نفسك بتنطلقي -يارا: ممم.. اوك -عمر: بصي ايه رأيك نجرب في المصارعة الأول ؟ -يارا: تمام .. بس بالراحة عليا ، انا لسه مبتدأة -عمر: اوك ، هبقى حنين عليكي .............. كان خالد يجلس مع أمه فريدة و... -خالد : يا ماما مامنوش لازمة انك تسيبي أوضتك وتيجي تباتي هنا عندي -فريدة: أسيبلكم الفيلا خالص عشان ترتاحوا -خالد: لأ مقصدش ، بس مافيش داعي انك تكبري الموضوع -فريدة: أكبره !!! انتو لسه ماشوفتوش أنا ناوية على ايه ثم طرق رأفت باب غرفة خالد و... -رأفت (طق..طق...طق) : ممكن أدخل يا خالد -خالد: تعالى يا بابا ، اتفضل -رأفت: شكراً يا بني -خالد: آآآ... انا هاروح أجيبلي عصير ،وأسيبكم تتكلموا مع بعض -فريدة بضيق وهي عاقدة ذراعيها أمام صدرها: اوووف -رأفت: ماشي يا بني خرج خالد من الغرفة ، بينما جلس رأفت بجوار فريدة و.. -رأفت: يالا يا فريدة ارجعي أوضتك -فريدة: لأ -رأفت: استهدي بالله كده ، وتعالي معايا -فريدة: أجي معاك ؟؟ بعد ايه ؟؟؟ بعد ما جبت البت اللي من الشارع عشان تعيش هنا معايا ؟؟؟؟؟ -رأفت: لا حول ولا قوة إلا بالله ، برضوه الكلام الفاضي اللي بتقوليه ده ، دي بنت أخويا مش واحدة من الشارع -فريدة بقرف : هــه -رأفت: لازم تعرفي ان كلها كام شهر ويارا هتبلغ السن القانوني واوتوماتيك هتطالبني بميراثها من أبوها -فريدة: وايه يعني ؟؟ ارميهولها في وشها !!!! -رأفت: ارميلها ملايين ؟؟؟ انتي اتجننتي يا فريدة -فريدة: الجنان اللي على حق ان بنت الخدامة تقعد معايا وفي بيتي -رأفت: ده وضع مؤقت مش دايم -فريدة: اضحك عليا بالكلام بتاعك ده -رأفت: أنا مش بضحك عليكي ، بس مش هرمي لحمي في الشارع عشان شوية أفكار رجعية انتي لسة متمسكة فيها -فريدة: يعني تقصد اني رجعية ؟؟ -رأفت: مقصدش بس -فريدة بعناد: والله أنا مبسوطة بكده ، كل واحد يعرف أصله وحدوده ويلتزم بيها -رأفت: أنا غلبت معاكي -فريدة: دي دماغي ومش هغيرها ظل رأفت يفكر في حل ما من اجل تجنب الشجار الأكيد بين يارا وفريدة فاقترح على فريدة أن .... -رأفت بعد تفكير : بصي أنا عندي اقتراح ليكي -فريدة: مش عاوزة أسمع حاجة -رأفت: اسمعي بس ، محدش يعرف موضوع يارا من اللي حوالينا غير ناهد اختك ، احنا ممكن نقول انها كانت عايشة برا مصر وجاية تقضي الصيفية عندنا واحتمال كبير انها راجعة تاني عشان تكمل دراستها ، فهماني ، يعني أي حجة وخلاص ومحدش هيسأل أوي -فريدة: انت مفكر ان الناس عبيطة وهتصدق الهبل ده -رأفت: انتي في ايدك تخليهم يصدقوا -فريدة: اووف -رأفت: انتي ظبطيها في اللبس ، في طريقة الكلام وهتلاقيها دخلت ع الناس كلها ، -فريدة: ده اللي كان ناقصني أنضف بنت الخدامين !! -رأفت: نفس الاسطوانة المشروخة ، طيب تعالي نكمل كلامنا في أوضتنا أحسن بدل ما احنا أعدين عند خالد -فريدة: لأ أنا مبسوطة هنا -رأفت: يا فريدة تعالي بس ، خلي الولد يرتاح ده احنا تعبانين من الصبح وراجعين من سفر -فريدة: يوووه -رأفت: يالا يا فريدة ربنا يهديكي استسلمت فريدة لطلب رأفت وعادت معه إلى غرفتهما ليكملا النقاش حول وضع يارا الجديد في الفيلا ، فعاد خالد لغرفته و.. -خالد في نفسه : ربنا يهديكي يا أمي وتسيبك من كلام قدماء المصريين ده ..!!! ......... في غرفة يارا ،،، -عمر: كل ده ومبتدأة ، ده انتي كسحتيني -يارا بفرحة: ده حظ المبتدأين -عمر: يا شيخة قولي كلام غير ده ، ال مبتدأين أل ، ده انا مغلوب خمس مرات ومتعادل مرتين ، مش عارف أكسبك خالص حتى في الكورة -يارا: معلش تتعوض -عمر: أنا هاقوم اجيب عصير فريش ، واجدد نشاطي ، أجيبلك حاجة معايا من تحت ؟؟ -يارا: لأ -عمر: طيب استنيني أنا هلعب معاكي أخر دور عشان أعوض -يارا ضاحكة : تعوض ايه ولا ايه ولا ايه هههههههههه -عمر: بصي الدور ده أنا هلعب بريال مدريد -يارا: وأنا بالبارشا طبعاااااا !!! -عمر: ع فكرة أنا دراعي بايظ فعشان كده مش عارف أكسبك -يارا: ايوه ايوه اتحجج بالدراع -عمر: خمساية وراجعلك -يارا: اوك ، وأنا منتظراك .......... في نفس الوقت تقريباً وصل أدهم إلى الفيلا ، ركن سيارته بهدوء في الجراج الخاص بالفيلا ، ثم صعد إلى غرفته ليبدل ملابسه ، ولكنه تفاجيء بعدم وجود البلاي ستيشن الخاص به و... -أدهم: home sweet home ، أخيراااا ، الواحد محتاج ياخد دوش سخن وبعدها ينام للعصر .. الله !! فين البلاي ستيشن .. اكيييد فرقع لوز خده ، ماهو ما بيصدق اني أغيب وع طووول هووب يضرب عليه ، ماشي ان ما وريتك يا عموورة ، هنفخك !!! ذهب أدهم إلى غرفة عمر ليوبخه على أخذه البلاي ستيشن بدون اذنه ، فلم يجده في غرفته و... -أدهم: راح فين الواد ده ؟؟ ممم.. أكيد راح في حتة تانية يلعب ما أنا عارفه مش أول مرة يعملها .. لمح أدهم وجود إضاءة بغرفة الضيوف والباب غير مغلق ، فخمن أن يكون من بالداخل هو عمر ، فذهب إلى هناك على الفور و.. -أدهم: أهــااااا .. تلاقيه أعد هناك ، استلقى وعدك بقى يا عمر !! اقترب أدهم من الغرفة ولمح فتاة ما تجلس في الداخل على الأرض أمام الفراش وتلعب بالبلاي ستشن ، فاستغرب وجودها وفتح الباب ودلف للداخل و... -أدهم في نفسه: يخرب عقلك يا واد يا عمر ،لسه ماطلعتش من اللفة و جايب نسوان البيت ، لأ وأبوك وأمك موجودين عادي .. يا جبروتك يا أخي .. !!!!!! -يارا وهي تنظر للتلفاز : يالا يا عمر ، أنا ظبطت فريقي ، تعالى بقى ، وبلاش تتحجج بالدراع تاني -أدهم: هــه -يارا: يا عمر انجز بقى عشان أنا عاوزين ننام بعدها -أدهم في نفسه : ايييه البت الجاهزة دي ، ده أنا راشق هنا الليلادي -يارا : انت مش عاوز تلعب ولا ايه ؟ -أدهم بصوت منخفض : احم.. جاي جلس أدهم على الفراش وأمسك بالذراع الخاص بالبلاي ستيشن ، بينما ظلت يارا تنظر للعبة وتحاول تحقيق نتيجة ما ، لم ينظر أدهم إلا ليارا فقط ، ظل يتأملها و... -يارا بنرفزة: ايييييه الي بتعمله ده يا عمر ، انت مش بتلعب خالص ، ده انت لو قاصد تخسر مش هتلعب بالشكل ده -أدهم: أهــا دلف عمر إلى داخل الغرفة وهو يحمل كوبين من العصير ليتفاجيء بوجود أخيه أدهم يجلس على الفراش ويلعب بدلاً منه ، كان على وشك الحديث فأشار له أدهم بالصمت و... -أدهم : ششششش -عمر في نفسه : ده بيعمل ايه هنا ؟ -يارا بفرحة : ييييييس ، جوووووون .. ولسه ولسه ولسه !! تحرك عمر أمام الشاشة ليرى اعادة الهدف الذي سجلته يارا و... -عمر وهو يحمل العصير : يا بنت اللاعيبة عملتيها ازاي دي ؟؟ لأ فعلاً محترفة محترفة -يارا باستغراب : طبعاً ده أنا .. ما أنا ...آآآ... انت ..انت ازاي شايل العصير وبتلعب في نفس الوقت ؟؟؟ -عمر مدعياً البراءة: مش عارف نظرت يارا ورائها لتتفاجيء بوجود أدهم وهو يبتسم لها ويشير لها بيده و.. -أدهم وهو يلوح لها : هاااي صرخت يارا بفزع حينما رأته ، فقفز أدهم من على الفراش وكمم فمها ليمنعها من الصراخ و.... -يارا بصوت مرتفع : عااااااااااااااااااااااااا -أدهم وهو يكمم فمها : يا بنت المجانين ، شششششش ، هتفضحينا ع أخر الليل -يارا وهي تقاومه : ممم..مممممممم -أدهم: اسكتي الله يكرمك -عمر: يا عم انت بتعمل ايه ؟؟ -أدهم: انت أهبل في حد يجيب بنات وابوه وامه موجودين ، اطسيت في مخك؟؟؟ -يارا: مممم..ممممممم -عمر: بنات مين ؟؟ دي بنت عمنا يارا !!! -أدهم بدهشة : نعم ، عمنا مين ؟؟؟؟ استغلت يارا غفلة أدهم عنها لثواني فقامت بخربشته على وجهه بأظافرها فتركها على الفور و.. -أدهم متآلما : آآآآآآه ، ايه اللي عملتيه ده -يارا: اطلع بره -عمر: معلش يا يارا ده ..ده -يارا وهي تشير لأدهم بالخروج: برااااا .. انت ازاي تتجرأ تدخل اوضتي بدون استئذان -أدهم: نعم !! أوضتك -عمر: ايوه يا أدهم دي يارا بنت عمنا رفعت ، ودي بقت أوضتها -أدهم بغيظ: وده من امتى ان شاء الله ، فجأة طلع عندنا بنت عم كده !!!! -يارا: والله لو مش مصدقني تقدر تروح تسأل أبوك -عمر متدخلاً في الحوار : صح ، أصل انت فاتك كتير -يارا: اتفضل بقى من غير مطرود يا كابتن انت -أدهم: انا مش كابتن ، أنا اسمي أدهم -يارا: مش فارقة ، براااا -ادهم بغيظ: ايه ايه ياختي ؟ -يارا: اللي سمعته ! ويالا يا عمورة عشان عاوزة أنام -عمر : اوك يا قمر -أدهم: قمر !!!!!! لأ بقى -عمر بثقة : اتعلم مني يا أدهم -أدهم بتحدي وهو يقترب من يارا : أنا مش ماشي من هنا غير .. غير لما آآآآ... -يارا وهي تتراجع للخلف : ايه ؟؟ -أدهم وهو يشير للبلاي ستيشن : غير لما أخد ده -يارا: نعم ؟؟ -أدهم: ايييه !! عاوز البلاي ستيشن بتاعي ، ولا انتي شغالة بنظام إنا أسفأناكم -يارا وهي تفك البلاي ستيشن بنرفزة: خده واتفضل يالا بالسلامة -أدهم: لأ استني اما أتأكد انه شغال مش بايظ -يارا: اللهم طولك يا روح -أدهم وهو يتعمد اغاظتها: ممم.. الدراع ده الزرار فيه معووج -يارا: أنا أخداه كده -عمر: وريني كده يا أدهم -أدهم: اهوو شايف مكنش كده -عمر: لأ يا عم ده انت من يوم ما جبته وهو ..آآآ -أدهم وهو يخبط عمر في رجله : انت هتعرف أكتر مني ، ده دراعي مش دراعك -عمر متآلما: آآآآآآي ، طب انت بتخبطني ليه ؟؟؟ -يارا: بقولك ايه أنا مش فايقة لكلامك ده ، انا عاوزة أنام ، ابقى شوف ايه اللي بايظ وأنا اجيبلك مكانه ع الجزمة -أدهم : نعم ع ايه ياختي ؟؟ -عمر: قالتلك ع الجزمة يعني ع الـ shoes -أدهم: أخرس ياض -يارا: اطلع بقى برا وإلا والله أصوت وألم عليك الناس وأجرسك وأخلي اللي ما يشتري يتفرج ..!!!! -أدهم: انتي فاكرة نفسك في الشارع -يارا: تصدق عندك حق !! -أدهم: ايوه كده -يارا: أنا هنادي على عمي رأفت و... -أدهم مقاطعاً : خلاص خلاص .. انا طالع -يارا بصوت منخفض : المركب اللي تودي -أدهم: بتقولي ايه ؟؟؟ -يارا: مع السلامة -أدهم وهو يقترب منها : الله يسلمك ، بس عاوزك تعرفي انك وقعتي مع أدهم الصياد -يارا وهي توليه ظهرها :هأأو .. لأ خوفت الصراحة -أدهم وقد وقف أمامها : لازم تخافي مني ،ده أنا أدهم .. -يارا وهي تخبط كتفه بيدها : أها .. طيب يا شاطر روح على أوضتك بقى لأحسن أنا مش فايقالك -أدهم وهو ينظر لكتفه : شاطر !!! وماله ، وبعدين انتي هتروحي مني فين ، ده الفيلا كلها أد كده ، يعني هنشوف بعض ليل نهار يا حلوة ، وفي الأخر هنعرف مين فينا الشاطر يا..يا شاطرة -عمر: معلش يا بنت عمي مش مكتوبلي أكسبك النهاردة -يارا: نعوض وقت تاني يا عمر، ها ، ولوحدنا من غير مقاطعة من حد -أدهم: تقصدي مين بكلامك ده ؟؟ -يارا متجاهلة ادهم : تصبح ع خير يا عموورة -أدهم باستهزاء: عمورة !! -عمر: وانتي من أهله يا يارا -يارا: اتغطى كويس لأحسن تاخد برد -أدهم: برد واحنا في الصيف !!!!!! -عمر بسهتنة: أخيراااااا لاقيت اللي بتخاف عليا من نسمة الهوا الطاير -أدهم وهو يدفع عمر: قدامي يا عم الحبيب -عمر: حاااضر ، بالراحة بس خرج عمر من الغرفة وتبعه أدهم ، فذهبت يارا لتغلق باب الغرفة ، فوضع أدهم قدمه ليمنع غلق الباب و... -أدهم بتحدي: مش أنا اللي واحدة تعاند معايا -يارا: اوعى رجلك بدل ما أقفل عليك الباب وأكسرها -أدهم: أنا بقولك تاني ، بكرة هتعرفي مين أدهم الصياد يا ..يا بنت عمي -يارا وهي تضغط على الباب بقوة لينغلق : مش عاوزة اعرف ، طرقنا بقى !! -أدهم متآلما: يا مجنووونة ، حاسبي رجلي -يارا: انا حذرتك -أدهم: ماشي بكرة هنشوف فتحت يارا الباب قليلاً حتى يتمكن أدهم من ابعاد قدمه ، ثم أغلقته فوراً بالمفتاح عقب ابتعاده و... -أدهم في نفسه وهو ينظر للباب: مين يارا دي وحكايتها ايه بالظبط ؟؟؟ أنا لازم أجيب أرارها البت دي ، ده مافيش ولا واحدة اتجرأت وعملت معايا كده ، دي كان ناقص تشتمني .. أناهاعرف كل حاجة عنك يا ..يا شاطرة هانم ، ومش هاسيبك إلا لما تسلمي زيك زي اي واحدة قبلك ، ده أنا أدهم رأفت الصياد ..................................................... !!!!!

الفريسة والصياد اقرأ هذه القصة مجاناً!