7🍼

5.6K 569 130
                                    

"SIAAAPAAA TANGGAL MAKE UP PAAALINGGGGGG CEPATTTT???"

Volume tv yang bising itu sama sekali tidak menarik perhatian Seonho yang kebosanan. Bibi yang sedang sibuk bermain anak patung itu dikerlingnya seketika.

"Bosannya!!!" Keluh Seonho. Baru berapa jam jaga dah bosan? Seonho pergi ke arah tv. Dia mencari-cari sesuatu di rak cd. "Bibi, kita karaoke nak tak?" Tanyanya sambil melihat cd-cd lagu di situ. Bibi yang berada di sofa tidak mengendahkan pertanyaan Seonho.

"Bibi?" Seonho berpaling ke belakang, Bibi asyik dengan anak patungnya. Dia mengeluh panjang. Selepas mendapat cd lagu yang hendak dinyanyikan,wayar microphone disambungnya ke speaker. Done.




1



2



3




ARE YOU READY?

"OH YEAHHH TURN UP!!!!"

ABANG PILIH YANG MANA? PERAWAN ATAU JANDA? PERAWAN MEMANG MENAWAN JANDA LEBIH MENGGODAA

Bibi hampir tercekik oksigen apabila mendengar Seonho berdangdut. Lepas itu,lagu lain pula dimainkan. Mulalah Seonho menggoyangkan punggungnya. Mikrofon dipegang ala-ala Mas Idayu. ADA NAMPAK BIBI HAPPY??

KENANGAN MALAM MINGGU WAKTU JALAN JALAN BERDUA JALAN KAKI SAAT TURUN HUJANN BASAH BAJU KITA BASAH HATI KITAAA MESRANYA BERPAYUNG DAUNN PISANGGG

"Memekak je laki ni.. " Bibi mengutuk Seonho di hatinya. Ingin je nak baling Seonho ngan speaker tu. "Aku nak appa Wanna One!!!!!!" Bibi mula menangis. Seonho yang sibuk menyanyi tidak mendengar tangisan Bibi.

Manakala di Busan....

"Asal aku rasa tak sedap hati ni?- Guanlin

Back to Seoul....

Seonho yang perasan Bibi menangis, menghentikan lagu. Dia segera mara ke arah Bibi. "Kenapa ni Bibi?" Tanyanya. Bibi pula makin galak menangis. "Ooo Bibi nak nyanyi ke? Nah!" Seonho menyerahkan mikrofon itu kepada Bibi. Bibi mengambilnya lalu mengetuk kepala Seonho dengan mikrofon itu.

"Huarghhhh Bibi!!! Sakitlah!!!" Mata Seonho berair. Bibi menangis lagi.  "Bibi nak makan? Nak susu? Jap eih!" Seonho berlari ke arah dapur.

Dia melilau ke sana sini mencari tepung susu di kabinet itu. Selepas 10 minit mencari,barulah jumpa bekas dimana susu Dutch Lady Bibi terletak. "Hah! Jumpa pun! Okay.. Hmm macam mana nak bancuh susu eih?" Seonho menggaru kepalanya yang tetiba gatal. Tu lah,siapa suruh mandi sekali sehari?

"Bibi!!!!! Macam mana nak bancuh susu?" Jerit Seonho dari dapur. Bibi yang berada di ruang tamu menggelengkan kepalanya. Kalaulah dia boleh bercakap,memang dia mencarut kat Seonho sekarang ni.

"Ok.. Aku kena palau lagi.."

"Saya sangat mencintai oppa! Oppa lah segalanya bagi saya!!" Fans itu berteriak di depan Jisung. Tersembur air liurnya terkena pada muka hensem Jisung. "Hehehheh terima kasih kerana sentiasa menyokong saya.." Jisung tersenyum malu. Sempat pula dia mengelap mukanya yang terkena air liur itu tadi.

"Sama-sama oppa!!!" Fans itu berteriak lagi. Jisung hanya mampu tersenyum dan menggeleng-gelengkan kepalanya. Memang begitulah keadaannya setiap kali fanmeeting. Pelbagai karenah fans yang perlu dilayan. Pernah sekali,dia terpaksa melayan pondan yang ingin membawanya berkahwin.

Ketika sedang berehat sebentar, handphone Guanlin berdering minta diangkat.

Up On The Jelly Up On The Jelly  Up On The Up On The Up On The Jelly🎶

Appa | Wanna OneWhere stories live. Discover now