Bab 13

194K 7.7K 1.2K
                                    

Hasya tak tenang dalam tidurnya.Sekejap ke kanan sekejap ke kiri.Akhirnya dia berpusing ke belah kanan menghadap Uwais.Wajah lena Uwais direnung.Dia mendekatkan tubuhnya ke tubuh Uwais.

Tangan perlahan naik ke pinggang Uwais manakala kepalanya mula menyodok naik ke dada lelaki itu.

"Hey.." Terpisat Uwais tersedar apabila terasa benda bergerak-gerak menempel dengannya.Hasya mengangkat muka mendengar suara serak basah Uwais kemudian ditunduk kembali wajahnya memandang dada Uwais.

"Abang tak peluk Hasya,Hasya tak boleh tidur" gumam Hasya perlahan.Tangan kecilnya tersadai dipinggang Uwais.Nak peluk penuh tak muat.

Dengan mata yang sepet,Uwais tergelak sehingga menampakkan gigi.Rambutnya yang terjuntai diselak ke belakang sebelum dia mengambil kepala Hasya dan diletakkan di atas bicepsnya.Pinggang kecil Hasya dipeluk.

"Dah tidur."Punggung Hasya ditepuk perlahan seolah mendodoikan.Kedua tangan Hasya berkepit didadanya.Mata terkebil memandang dada Uwais.Segar mata,langsung tak mengantuk.

"Abang,Hasya rindu abang"

Berkerut dahi Uwais mendengar luahan Hasya.Pelukan dikemaskan.

"Aku depan kau ni kan? Rindu apa lagi?" Mata Uwais menguyu.Tepukan dipunggung Hasya pun semakin perlahan.

Hasya mencebik.Tu la yang dia sedang pelik sekarang ni.Dah ada,tapi rindu tak berkurang langsung.Bahaya,Hasya dah jatuh cinta dengan suami sendiri!

"Hasya tahu..tapi rindu juga" Jari Hasya melukis-lukis didada Uwais.Lama tidak mendengar respon Uwais,Hasya mendongak.Lelaki itu sudah pun terlelap.

"Abang.." sebak sikit suara Hasya.Dia menggoyang tubuh Uwais supaya Uwais terjaga.Kita tengah rindu dia,dia boleh pulak tidur.

"Tidur Hasya.Esok aku nak pergi kerja." Kata Uwais.Tangannya kembali menepuk punggung Hasya.Kali ini agak kasar.

Hasya mengetap bibir.Sedih dengan tindakan endah tak endah Uwais.Dia melepaskan pelukan dan cuba keluar dari rangkulan Uwais.

Uwais membuka mata.Dari cahaya malap lampu nightstand,dapat dilihat muka sebik Hasya.Baru saja Hasya hendak bangun dari katil,Uwais menahan tangannya.

Hasya terhenti tapi muka tak menghadap Uwais.

"Kau kenapa ni?" Uwais menahan satu tangannya dan baring mengendeng.Tangan Hasya ditarik sampai Hasya terduduk kembali di birai katil.

Air mata jernih mula membasahi pipi Hasya.Uwais menekup pipi Hasya dan dipaling memandangnya.

"Hasya.." Ibu jari Uwais mengesat air mata Hasya.Hasya menekup mulut dengan bahu yang terhinggut.Rasa marah,bersalah bercampur-baur dalam dirinya.

"Abang la..isk isk..tak layan Hasya." Hasya mengesat mata dengan belakang tangannya.Bibirnya digigit cuba menahan air mata yang bakal keluar.

Uwais bangun bersila.Ditarik tubuh Hasya naik ke ribanya.Hasya cuma mengikut dengan tangan masih menggosok mata.Uwais menyandar dikepala katil.Kepala Hasya disandar ke dadanya.Peha Hasya ditepuk.

"Kau nak manja-manja dengan aku ya?" Uwais bertanya dihadapan muka Hasya.Hasya memandang Uwais dengan mata jernihnya.Dia menunduk kemudian mengangguk perlahan.

"Manja yang intim tu..tapi saya tak boleh"

Uwais tergelak.Polosnya lahai bini aku.

"Kau lama lagi ke?"

"Tak tahu.Hasya selalunya tujuh hari,ni baru lima hari"

Uwais mengangguk.Paha Hasya diusap lembut.Rambut Hasya juga dicium berkali.Naik juga gelodak nafsunya bila Hasya menyerah diri macam ni.

Mrs. Uwais: My Wife From HeavenWhere stories live. Discover now